Langsom ADSL-forbindelse...

Diverse d.  30. oktober. 2005, skrevet af Mc_Fly
Vist: 439 gange.

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2005 20:19:13
Svar/Indlæg:
31/3
Hej!

Jeg sidder med en 2048/128-forbindelse fra TDC. Det vil sige det gør jeg bare ikke alligevel, fordi indenfor det sidste stykke tid er den begyndt at køre meget ustabilt. Nogle gange kører den fint, og andre gange, som f.eks lige nu, kører den med så lidt som 18KByte/sek på download. Kører dog altid fint på upload. Har haft kontaktet TDC, som mener at den kører som den skal, fra der hvor de sidder. Sidst forsøgte de at genstarte mit modem, og det kørte fint i en halv time, og så var problemet der igen. Lidt sjovt er det, at de faktisk lige nøjagtig op til at problemet startede, vælger at sende mig et nyt modem med den begrundelse, at det gamle skulle vise sig at være ustabilt. Skal siges at jeg ikke kører med hverken router eller lign. Har prøvet at køre med både det nye og det gamle modem, har skiftet netkort, har kørt antispy, antivirus og prøvet at afinstallere prg. som RealPlayer m.fl. Har også prøvet at slå firewall fra. Jeg er efterhånden løbet tør for idéer til hvad det kan skyldes, og må indrømme at jeg er meget tæt på at skifte internetudbyder. Inden jeg gør det vil jeg dog lige høre om der er andre ting jeg kan gøre? Vil være lidt surt at skifte udbyder, og problemet så stadig er der.

På forhånd tak for svar!

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
30-10-2005 20:44:25
Svar/Indlæg:
1536/33

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2005 21:43:18
Svar/Indlæg:
31/3
Øhh... undskyld, men hvad skal jeg bruge det link til?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2005 22:36:02
Svar/Indlæg:
14079/622
->#2
Har du prøvet at klikke på det ?:(

Det er en download-tester.. prøv den ;)

Corfitsen

Overclocker
Tilføjet:
30-10-2005 23:59:30
Svar/Indlæg:
1/0
hmm sikker på den test virker.?

jeg fik 734.39 kb/s --> svare til ca 7000 DSL

jeg har kun en 2048 DSL

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
31-10-2005 11:25:49
Svar/Indlæg:
31/3
-> #3

Selvfølgelig har jeg prøvet at klikke på det, men jeg har jo prøvet at teste min download, og jeg fik som jeg skrev, på det tidspunkt, 18Kbyte/sek. Det ændrede sig ikke ret meget ved at klikke på det link.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2005 07:44:54
Svar/Indlæg:
6052/189
#5:

tdc har et testprogram på deres side man kan hente ned..

prøv at lave et har screenshots af det, når du har testet hastigheden..

prøv evt at lave nogle ping's på forskellige sites for at se om latency også er påvirket, eller om det kun er download-hastigheden.

sådan som jeg kunne forestille mig det, var at din ( eller dine ) ip'er bliver routed rundt et eller andet sted, så de ender i en flaskehals af trafik.. skete på et tidspunkt lidt for tit hos tele2.

evt.. find en server hvorfra du downloader langsomt.. prøv så at lave en tracert på den ( start -> kør -> cmd -> tracert *ip* )..

hvis pingen også er høj ved samme ip med et normalt pingtjek, kan man vel udelukke hvorfra flaskehalsen er.

( har selv været hele dette igennem med tele2.. på et tidspunkt røg trafik til jay.net, over sverige, derefter tyskland og SÅ tilbage til danmark. )

Mvh

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
01-11-2005 15:09:44
Svar/Indlæg:
31/3
-> #6

Jeg har nu uploadet nogle screenshots på min profil. Som det kan ses på TDC-målingerne er den helt gal. Dog er jeg ikke lige klar over hvordan jeg skal tyde de der Ping, og Tracert-resultater. Håber du kan hjælpe mig lidt der?

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
02-11-2005 22:06:49
Svar/Indlæg:
31/3
Nå, jeg har nu selv fundet ud af at de Ping, og Tracert-resultater også viser at det går mega-langsomt. Jeg har stadigvæk ikke over de 200KByte/sek som jeg burde have med min forbindelse, men det er faktisk blevet bedre siden jeg flyttede min mobiltelefon fra rummet hvor PC'en står, og ud i køkkenet. Så, det kunne tyde på at problemet er støj-relateret. Go figure... ?:(