Pc genstarter/slukker med blå skærm

Diverse d.  01. november. 2005, skrevet af --DaxTeR--
Vist: 221 gange.

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2005 16:00:53
Svar/Indlæg:
1089/98
Hej oc'er :)
Jeg sidder her og prøver at hjælpe en ven med nogle problemer som han har med sin pc, men du har jeg prøvet alt, og kan bare ikke få det til at virker :l
Først får i lige hans System :
Cpu// AMD Athlon64 3700+, 2.2 GHz, 1MB Cache, San Diego, Socket 939
Bundkort// MSI K8N Neo2 Platinum-54G
Ram//Kingston 512mb ddr pc3200
Ram//ukendt 512mb ddr pc3200
Gfx// Leadtek 6800LE 128mb
Psu Chill innovation 520w
------------------------------------------------------------
Pc'en genstarter/slukke meget tit (være 2Time eller noget) Det genstrart både mens man høre musik eller mens man spiller, eller bare når man ikke laver noget ?:(
Den kommer bare med et blå skærm hvor der står et eller andet på! (kan ikke når og se hvad der står) hvor efter den slukker :r
Det første jeg tænte da jeg så det! Var at han skulle lave en format, og ligge en ny WinXP ind. (forde han lige havde fådt pc'en, men bare brugte sin gamle HD med gammel WinXP)
Så vi lavede en Format af Drev C: og Drev D: og lage en ny WInxp ind.
Men det hjælp ikke :r
Så tænte jeg det måske var hans Temp. den var gæl med! Men sammen tid undre jeg mig over den blå skærm.
Men hans Temp er fin
Cpu : 50 under Load
Chipset : 35 under Load
HD : 33 Under Load (vis det gør fårskeld for HD'e)
Gfx : 64 under Load
-------------------------------------------------------------
Så det skulle være ok (selvom cpu er lidt varm)
Så tænte jeg det måske var hans PSU da der har vært meget med dem :l
Så han tog ind til SHG og fik byttet den uden problemer.
Med den nye PSU Genstarter den måske være 2½ Time eller være 3 Time :r
Nu sidder jeg selv og Tester hans PSU i min pc, den har kørt 2 Time nu uden problemer, men de kommer vil nok vis det er PSU'en.

Men hvad kan der være gælt vis DET IKKE er han PSU??
for det virker lidt mærkeligt at der kommer blå skærm og den slukker med det samme....

Mvh. Teis :)

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2005 16:04:00
Svar/Indlæg:
1089/98
I må undskylde de mange Stave fejl :)
håber i kan læse jer igennem det ;)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2005 16:22:07
Svar/Indlæg:
2870/65
Hæ, det tog sgu noget tid at få decifreret din tekst, men det gik.

1. Du har ret med den PSU...den har fået et temmeligt dårligt ry...og af de rigtige årsager....den model er ikke god.

2. Test rammene...du vil muligvis finde ud af, at den ukendte ram-klods ikke vil arbejde sammen med den Kingston klods. Det er set før...et utal af gange.

3. Næste gang (hvis den kommer op igen) den blå skærm kommer op, så tag lige et stykke papir og skriv ned hvad den siger...altså ikke kun den første linie, men det meste af hel den smøre der kommer (ved at det et træls at skulle skrive så meget), men det skulle gøre det meget nemmere at fejlfinde på systemet.

4. Det er ikke nødvendigt at formatere D-drevet. Alle drivere som kan forårsage nedbrud ligger formodenligt på C-drevet sammen med systemet.

5. Temps ser fine ud...det ser ikke ud til at være et problem.

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2005 17:25:38
Svar/Indlæg:
1089/98
#2 Nej har jeg ikke.

#3 Hmm man kan ikke nå at skrive det ned! Da den bæå skærm er der så kort tid :r

Men jeg har siddet og spillet BF2 lige ind til nu! Og der har ikke vært nogle problemer! Så det må jo være Ram'en eller måske han bundkort.
Men skal over til ham i morgen! Så må vi lige teste ram'ne, og så kan jeg evt. tage mine med der over ot teste dem :)

Men tak for jers svar :D

huh?

Superbruger
Tilføjet:
01-11-2005 17:35:35
Svar/Indlæg:
149/39
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, for jeg er ikke lige så god til de fejl der. Men det er da sjovt som mange nye computere laver det nummer. 3 af mine venner + mig selv har haft nøjagtigt samme problem med nyindkøbte computere. Sjovt nok flyttede den ene bare sin computer fra sit værelse op til stuen fordi der skulle holdes lan, og så klappede fælden. :l

Snuden

Overclocker
Tilføjet:
01-11-2005 18:12:55
Svar/Indlæg:
41/1
Hej!

Problemet med at den genstarter kan I løse ved, at gå ind i Kontrol Panel->System. Derinde er et faneblad, hvor I kan bestemme hvad den skal gøre hvis den går ned.

I en af de øverste linier med tekst på den blå skærm, vil der typisk stå både en fejlkode og i hvilken software fejlen er opstået.

Mit ene gæt er, at det er fordi der er monteret to forskellige rammoduler i maskinen. Jeg synes, at I skal få hentet memtest86, få det brændt på en cd og lad den så køre med det i nogle timer, så burde der komme fejl hvis det er det, der er galt. På MSI's hjemmeside står der også, at man skal passe på med RAM til det bundkort, så hvis I har mulighed for det, og det er det der er galt, så få byttet den ene eller anden af dem, så der er to ens moduler.

Det andet er, at hvis den rimelig konsekvent først går ned efter et par timer når den er blevet varm, så kunne det være en forbindelse et sted der slipper når den kreds bliver varm. Når den går ned, genstarter den så uden problemer eller er I nød til at slukke og lade den stå lidt?

MVH

Morten Strårup

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2005 18:20:43
Svar/Indlæg:
2959/206
#0-4 Du kan højre klikke på Denne Comp, indstillinger..

Avanceret > Start og Genoprettelse > > Indstillinger > Automatisk Genstart eller sån noget... :)

Der kan du gøre så den ikke auto genstarter ved blå skærm :)

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
01-11-2005 19:24:53
Svar/Indlæg:
1089/98
#6 okay

#7 Vil jeg da lige kigge på over ved ham i morgen (:

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2005 21:33:38
Svar/Indlæg:
1089/98
Vi har fådt det til at virke :)
Det var den ukendte Ram blok der var skyld i det.

Tak til #2 og #3 for jers svar :p