Intel lancerer den næste serie af multikerne-serverplatforme

Litteratur d.  02. november. 2005, skrevet af The Boss
Vist: 960 gange.

The

Chefredaktør
Tilføjet:
02-11-2005 10:54:02
Svar/Indlæg:
4741/1690
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
palle

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2005 11:35:34
Svar/Indlæg:
2307/37
Tjah, IMO så er det lidt til grin. IBM skulle som de første lancere servere med Paxville MP, og de kommer først på gaden den 31. marts 2006. Rekorderne, de snakker om, er tilsyneladende kun i TPC-C benchmark, og i forhold til prisen, så er det ikke noget, jeg ville råbe op om og prale af. :00

Ifølge IBM, så yder deres kommende x366 med 4 stk 3,0 Ghz dualcore Intel Xeon MP Paxville 221,017 tpmC, mens en HP Proliant DL585 med 4 stk 2,4 Ghz dualcore AMD Opteron yder 202,551 tpmC. Altså er IBM's Paxville maskine hurtigst. Der er dog lige to ting, man skal være opmærksom på her.
1. IBM/Paxville maskinen kommer først på markedet den 31. marts 2006 (lugter af paper launch), mens HP/Opteron maskinen kan leveres fra på tirsdag den 8. november 2005.
2. IBM/Paxville maskinen koster 8,27 $ pr. tpmC eller 1.827.810 $, mens HP/Opteron maskinen koster 2,40 $ pr. tpmC eller 486.128 $ - dvs. du kan få mere end 3 HP/Opteron for prisen af en IBM/Paxville :00
3. AMD skulle være på gaden med deres 2,6 Ghz dualcore Opteron omkring årsskiftet.

Jeg er ikke imponeret ;)

Broendum_

Overclocker
Tilføjet:
02-11-2005 15:16:59
Svar/Indlæg:
160/22
Var det dem der var nogen tests af hvor de ydede så skidt i forhold til Opterton serien? og brugte ekstremt mange watt? (250+?)

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2005 15:54:31
Svar/Indlæg:
3532/303
#1+2 Man kan tydeligt se at i har AMD maskiner :p
Altså, hvis intel har smidt den på markedet i sidste kvartal i 2005 istedet for første i 2006 tyder det på at de gør det med god grund. Man kunne forestille sig at de er parat til at levere et par stykker.
Prisen er en smule pebret ja, men sådan er det jo altid, virksomheder er villige til at betale.
Jeg vil ihvertfald intet konkludere ud af det her andet end de er hurtigere ude end ventet, som jeg synes er positivt. Resten er kun løse tolkninger :)

<Edit for dælen da>
Intel har jo mistet en god smule markede til AMD på det sidste, også på server markedet. Intel har KUN gode grunde til at sende et imponerende produkt på markedet. Ellers mister de bare endnu mere.
Jeg har taget fejl før :P Men lad os nu lige vente at se!
Mvh. Rage

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2005 17:04:41
Svar/Indlæg:
2959/206
#3 - Tror ikke det er noget med at de har AMD maskiner at gøre..

De siger bare facts :00
'Latterlig' pris @ meget lidt extra ydelse..
Hvor som #1 siger at du kan få 3 Opteron spande istedet for 1 Paxville spand for mindre penge..

Så er jeg ligeglad om der står AMD eller Intel på spanden, ved hva jeg ville vælge hvis jeg havde pengene, eller var et firma.. :00
Men nu har Intel jo stadig et størrer 'navn' end AMD.. Så det nok stadig fler Intel'er der bliver solgt..

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2005 18:30:41
Svar/Indlæg:
1268/80
Hmm paxville synes nok jeg havde set det navn før, men de dual core paxvilles får da smæk i denne test. vs dualcore opterons.

http://www.gamepc.com/labs/pri...

palle

Elitebruger
Tilføjet:
02-11-2005 18:49:42
Svar/Indlæg:
2307/37
#1, det har såmen ikke noget med, at jeg har AMD eller ej. Jeg vælger det, som på et tidspunkt for en opgradering, synes at være det bedste valg pris kontra ydelse. Derfor har jeg AMD nu.

Faktum er, at Intel lancerer et produkt, uden at nogle af de store producenter er klar med maskiner. Selv Intels kæledægge, Dell, har store problemer med at få en Paxville MP maskine klar til markedet.

Men nok om det. Intel (eller i det her tilfælde IBM) skal såmen nok få solgt nogle maskiner. Men store firmaers IT chefer er ikke dummere end som så, så når det er muligt at købe AMD basserede maskiner fra firmaer som HP og SUN, der yder lidt dårligere i nogle benchmarks (9% i TPC-C), lige så godt i andre benchmarks og væsentligt bedre i andre igen, og maskinerne kan fås til under halvdelen af prisen for en Paxville basseret maskine, så betyder det flere markedsandele til AMD.

Og når IBM, så vælger at prale med de 9% merydelse i et dokument hvor de sammenligner sig med en HP server, der koster under en tredjedel, så burde der da være nogle marketingsfolk, der skulle sendes på permanent ferie. :e