Mod og OC af MSI GeForce6600GT

Grafikkort d.  03. november. 2005, skrevet af Mester Konrad
Vist: 339 gange.

Mester

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2005 12:56:13
Svar/Indlæg:
87/34
Ohøj alle!

Så har jeg siddet og leget lidt med mit MSI6600GT kort, tjek billederne:

:e :e :e

Køleren er fra en AMD Barton 2500+ som bare stod og var alene - efter jeg havde læst en guide til, hvordan man kunne sætte sådan en bølle på et 6600GT kort så tænkte jeg at jeg ville finde køleren frem og montere den 8) Tog cirka en times tid af få den monteret ordentligt på. Skal lige siges at køleren er blevet vendt og monteret fast med skruer (istedet for stropperne, som I kan se på 2 af billederne).
Temperaturen, som I kan se på et af billederne, er idle-temp., som er faldet sådan cirka med 8C.

Nu til oc-delen...jeg bruger CoolBits og med den orginale køler gav CoolBits fejl ved alt over 550MHz på core og 1008MHz på Ram. Efter den nye køler er kommet på kunne jeg få coren op på 585Mhz og ram på 1015Mhz. Men en MHz højere og den melder fejl - hvorfor dog? Man læser jo om så mange andre med MSI kort der clocker dem på ca. 600/1200 =/...desuden...CoolBits melder ikke fejl ved 585/1015 og heller ikke 3DMark 2001 brokker sig, men så snart jeg tager et spil NFSU2 så vil spillet fryse efter en 5-10min. - jeg trykker så på Windows-tasten og efter en 10-20sek. vil den hoppe derud hvorefter man kan vende tilbage til spillet (for at så kunne lukke det :p ). Ved 550/1008 sker dette dog ikke.

Hvad kan det være? Resten af compen. er stabil nok (har kørt Prime flere gange, 6 timer,8 timer, osv. - ingen fejl) og AGP låsen er sat til.

Kan da ikke være varme-problem? Så vidt jeg kunne aflæse så holder load-temp. sig på lidt over de 60 grader...er der måske noget i driveren eventuelt der fortæller den at den skal lukke ned, hvis den kommer over en bestemt temperatur? Eller?

Vil gerne lige lidt højere op - skulle jo gerne være muligt...

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2005 13:01:16
Svar/Indlæg:
10398/435
det er fordi den ikke er stabil ved så højt oc... det er nok ikke pga varme som du selv siger, men snare manglen på strøm..

strøm mangel kan være to ting, 1 din psu, 2 at selve board ikke giver gpu nok strøm.. jeg ville tro det er gpu som ikke får nok strøm.. løsningen kan være volt-mod...

Mester

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2005 13:09:54
Svar/Indlæg:
87/34
Ja det har jeg også tænkt på...Jeg ved at kortet får 1.4V. Kan man ikke modde biosen til at gi kortet mere? NiBitor kan ændre de 1.3V til 1.4V på "2D Mode" men ikke på 3D - der er max 1.4...man kan dog vist ændre på Hex-koden og få den til at gi coren 1.5V (ved at ændre et sted i koden fra 8C (1.4V) til 96 (1.5V)). Altså hente BIOS-en ned - ændre sagerne og så flashe igen. Ved dog ikke om det ville virke :S