X850PRO @ PC-Huset - snydt?!

Diverse d.  03. november. 2005, skrevet af Jam The Man
Vist: 668 gange.

Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2005 17:22:54
Svar/Indlæg:
976/138
Mojn

I søndags bestilte jeg et nyt gfx (HIS X850XT vivo) og en engelsk Windows Home fra PC-Huset.dk . Mandag tjekker jeg deres hjemmeside hvorpå der står at min ordre er afsendt. Fint nok tænker jeg og venter spændt.
Tirsdag formiddag da posten kommer er der dog ingen pakke med. Nå, den er jo nok bare kommet for sent afsted eller sådan noget, men jeg skriver alligevel til pc-huset for lige at høre om den stadig ligger ved dem, eller om det er postDK der har klokket i den. Svaret er så at de ville tjekke track&trace'en og at jeg skulle melde tilbage hvis den ikke var kommet onsdag.
Det bliver onsdag, men igen er der ingen pakke med. Jeg skriver igen til pc-huset og det eneste svar jeg får er en opdateret ordrebekræftigelse, nu med T&T nummeret og en besked om at pakken er sendt. OK, det var alså dem der havde klokket i den og skulle sparkes til 2 gange før de kom igang.

Nu er jeg så lige kommet hjem fra arbejde og har åbnet pakken. Det første jeg ser er den lille brune papkasse indeholdende min XP. Et af de 2 plomberingsklistermærker er brudt, så der er altså en risiko for at nogen har kopieret/stjålet min xp-key. Træls tænker jeg, men jeg ville da bare prøve den alligevel og samtidig gøre pc-huset opmærksom på det.
Næste del af pakken, som jo selvfølgelig var det jeg ventede mest på, var så grafikkortet. Det første jeg studser over er at der står MSI over det hele på pakken. Så tæmkte jeg jo bare at den havde de brugt som indpakning, men nej. Det er fandme et MSI kort jeg har modtaget. Nå, mit mobo er da også MSI og det kører da fint nok. Men så er det fandme også et X850PRO (MSI RX850 PRO-VTD256) i stedet for XT de har sendt til mig.
Hvad f***** er nu det for noget. INd på MSI's side for at se hvad det er de har sendt mig, men der er det sku ikke engang til at finde. MSI har åbenbart ikke lavet noget X850Pro, og sammenligner man modelnummeret (hvis man kan kalde det det) er det X800Pro jeg har fået.

MSI's ati kort : http://www.msicomputer.com/pro...

Mit spørgsmål er så bare: Hvad er det for et gfx jeg har modtaget? Og hvor stor er forskellen på det og det jeg egentlig bestilte og har betalt for?!?

Samtidig er denne tråd ment som en lille advarsel til folket som overvejer at handle ved PC-Huset.dk...

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
03-11-2005 20:15:12
Svar/Indlæg:
14079/622
Hold da kæft :00.

Skriv til dem og forlang pengene igen.. fuskere



3k2
 
Superbruger
Tilføjet:
03-11-2005 20:32:14
Svar/Indlæg:
6/2
Ja, det tror jeg sku også at jeg gør.

Har dog lige skrevet til dem hvor jeg siger at enten må de sende mig det jeg har bestilt eller give mig nogle penge tilbage da jeg ikke har fået et så godt/dyrt kort som jeg har bestilt.
Det er dog lidt et problem da det ikke er til at finde prisen på et MSI X850Pro nogen steder, ikke engang hos pc-huset.dk har de det :l Men de har jo så heller ikke umiddelbart det HIS jeg bestilte længere. Det er vidst ikke det bedste sted jeg har smidt mine penge hen :x

Er dog også lidt spændt på det med XP plomberingen. Jeg kan jo sådan set ikke bevise at det ikke er mig der har åbnet den...

Spørgsmålet der nu melder sig er jo bare, hvad skal jeg i stedet?! Det er ikke rigtigt til at opdrive noget godt AGP kort andre steder og der er ikke mange nf4 boards derude hvor mit vand kan komme på NB...



Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2005 20:34:14
Svar/Indlæg:
976/138
LOL

Sidder ved min brors (3k2) comp så jeg kan game lidt... Det er altså mig der har skrevet det i #2...



rumle
 
Overclocker
Tilføjet:
03-11-2005 20:51:43
Svar/Indlæg:
33/0
jeg oplevede også underlige problemer med mit HIS kort. Jeg fandt ud af der var linket til det forkerte kort i tide og kontaktede forhandleren inden de sendte noget. Efter en fornuftig telefonisk henvendelse, måtte de desværre skuffe mig med at der var lang lang ventetid med leveringen og samtidig nævne de, at de havde haft problemer med de HIS kort.

held og lykke -hvad der end sker.





Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2005 21:39:56
Svar/Indlæg:
976/138
#4 Lyder da træls...

Men det stod da i hvert tilfælde som på lager inde på deres side, via linket fra edbpriser...

Nogen som kan sige mig hvad prisen på sådan et X850Pro AGP er?!? Der er kun PCI-E versioner på edbpriser...



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
03-11-2005 23:32:13
Svar/Indlæg:
14079/622
->#5
Ikke umiddelbart, men du kan regne med ~ +100kr for AGP versionen..:i



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2005 23:39:18
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg ville ringe og bede dem sende det korrekte kort, og samtidigt sende en blanket med returporto med i pakken så du kunne returnere fejlkortet.

Jeg gad slet ikke eje et X850Pro, da det er et væsentligt ringere kort end du bestilte.

Med hensyn til din XP skive, skal de også bare sørge for at du får en som er NY - og ikke en som har været brugt før - og du skal slet ikke bruge den du står med.

Du skal insistere på at få de rigtige ting - ellers vil du gerne bruge din returret og smide hele pisset i snotten på dem igen.

AGP kort hænger måske ikke på træerne, men de findes, og det er IKKE PC-huset du skal købe det hos hvis de fucker alting op på den der måde... x(



Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:41:45
Svar/Indlæg:
976/138
Well...

Nu har de så skrevet igen, og jeg sagde ja til at få nogle penge refunderet og så beholde X850Pro kortet. Umiddelbart er forskellen jo kun nogle Mhz det drejer sig om, eller hvad?

Mht til xp skiven skriver de at den er brudt fordi de tjekker om indholdet er det rigtige. Sådan set fint nok at de tjekker det, men træls at de bryder den plombering som giver bevis for at det man får er ubrugt.

Men nu vil jeg lige tjekke om det kan bruges, ellers for de det igen i næste uge...



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
04-11-2005 13:12:32
Svar/Indlæg:
14079/622
->#8
Plus 4 pixelpipelines.. x850xt er NOGET bedre.

Og mht m XP-CDen.. hvad hulen er det for noget PIS at skrive ?:(



rumle
 
Overclocker
Tilføjet:
04-11-2005 13:57:25
Svar/Indlæg:
33/0
ja, dur ikke. Tilbage med den CD, sådan en plombering er netop til forretningsleddets yderste kunde, som bevis for man får noget der ikke har været i andres hænder.



Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 14:58:15
Svar/Indlæg:
976/138
#9 Hmm... Træls...

Fattede heller ikke helt den undskyldning mht xp-key.

Overvejer stadig meget at sende det hele tilbage.

Nogen der ved noget om hvornår DFI nF4 SLi-dr Expert kommer ud i dk?!? (skal have noget hvor gfx kan være der for vandkølet nordbro)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 15:24:38
Svar/Indlæg:
6624/113
Forskellen på det gfx du har fået og et 850XT er 4 pixel pipelines og en del MHz - så det skal bare tilbage for fuld pive sammen med den XP CD SOM DE IKKE ÅBNER FOR AT TJEKKE INDHOLDET PÅ!!
Gør man det, så er man snotdum eller også lyver man.



rumle
 
Overclocker
Tilføjet:
04-11-2005 15:51:54
Svar/Indlæg:
33/0
tilbage med hele skidtet. Handel annuleret. Det duer sgu bare ikke det der. Du har reelt set ikke fået en dyt af det du har bestilt og betalt for. Nu sidder du oven i købet og okser for at finde en handelsløsning, det ender med du brænder nallerne igen, eller dummer dig.

Personligt vil jeg hellere holde mig til de forhandlere der bruger en dag mere på at sende ordren, så det man får er korrekt og pakket med respekt, orden og ro.



Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 17:30:01
Svar/Indlæg:
976/138
Ja...

Nu er det hele så også sendt tilbage og jeg har forlangt at få alle pengene tilbage.

Så vil jeg smide det gamle 9800XT i igen, det kan jo stadig følge med. Og så bestiller jeg noget nyt nF4 engang når der kommer noget hvor mit vand kan være der.

Tak for hjælpen drenge...

PS. Lad dette blive en evig reminder om at det er farligt at handle hos PC-Huset.dk



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
04-11-2005 17:30:56
Svar/Indlæg:
14079/622
->#11
Med det rigtige kølehovede, er det ikke et problem på "non-experts" :i

Men enig med #13



Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 20:42:00
Svar/Indlæg:
976/138
#15 Nej... Det er rigtigt nok, men ville helst slippe for at skulle skifte hoved, da jeg synes det er så bøvlet med alt det vand...

Dovenskaben længe leve



Fredde
 
Superbruger
Tilføjet:
10-02-2006 12:03:48
Svar/Indlæg:
194/82
Hej jeg har også haft lidt probs med pc-hustet se min tråd;

http://www.hardware-test.dk/oc...

/fredde