Min skærm går stand-by.

Diverse d.  03. november. 2005, skrevet af Hazek
Vist: 257 gange.

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
03-11-2005 21:37:35
Svar/Indlæg:
715/51
Helløjsa!.

Min skærm har på det sidste opført sig underligt.

Det underlige er at den går stand-by, og vil IKKE gå tilbage i normal mode, medmindre man slukker maskinen, og tænder igen.. en hurtig reboot er IKKE nok.

Det er 100% tilfældigt hvornår den gør det, den kan gøre det i test, den kan gøre det når winamp startes.

Har skiftet driver, og gennempryglet maskinen.. hvor den igen går ned.
Til lan fik den et flip, og gjorde det 3 gange på 15 minutter, og den har netop gjort det en gang til.

Er det billedrøret der er fucked, er det gfx der er i spas, eller er det mine ram der har tømmermænd?.
Hvis nogen af jer har haft samme symptomer, med en skærm der går i stand-by under brug, så smid lige en besked.

GFX: Sapphire 9600pro
Skærm: Syncmaster 957p

MFG Hazek

Thunder

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2005 00:02:12
Svar/Indlæg:
271/71
#0 - er du sikker på at det er skærmen???

for det kunne jo også ske at det var fordi noget i din computer blev for varmt og derfor stoppede maskinen...

eller også at dine ram fryser....

men tjek lige om det er varmen den er gal med først!!

Nat Nat :00

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 09:17:37
Svar/Indlæg:
1720/3
Jeg tror også det er dit gfx, der laver et eller andet..

- Har du evt. en anden skærm, prøv at sætte den på og se om den laver det samme..

Min pc har gjort det samme, og der var det gfx der var skyld i det.. :00

Baz

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2005 11:15:18
Svar/Indlæg:
170/24
synes også det lyder som en fejl der ligger et andet sted en skærmen, men skal da siges at jeg har oplevet en skærm som gjorde noget i samme stil, så en skærm kan gøre den slags...

Tror ikke så meget på at det er et temp problem, da det så burde opstå hver gang du pryler dit system, som sådan som jeg læser det, kan du nogle gange pryle unde probs, mens den til gengæld kan finde på at "gå ned" når den står og laver intet... Ret mig hvis jeg tager fejl ;)

Men hvis det muligt at bytte skærm med en anden computer, så prøv det, og se hvor fejlen opstår næste gang, så ved du om det er skærmen eller noget andet.

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 11:45:04
Svar/Indlæg:
342/54
Jeg har lige haft et problem med at skærmen gik i standby når windows startede, altså efter den "loade" skærm hvor der er en bar der loader op. Når så selve desktop skulle starte gik skærmen i standby.

Her hjalp reinstallering af driverne ikke, men til gengæld en reinstallering/reperation af windows fik den på gled igen. Altså uden format eller noget, blot en reperationsinstall eller hvad det nu hedder.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:26:06
Svar/Indlæg:
10398/435
jeg har oplevet det på arbejdet.. det er vist noget med at DMTP (tror jeg det hedder) som ikke sender et kraftigt nok EDID signal til at vække skærmen.

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2005 15:19:27
Svar/Indlæg:
715/51
Tvivler på det er et temp. problem.

Skærmen går stand-by og vil ikke tændes.. men lyden fortsætter. Hvis det var temperaturen, ville hee systemet fryse.. det er ihvertfald de erfaringer jeg har med for vamt hardware.