Støvning i det hele tage

Hyggehjørnet d.  04. november. 2005, skrevet af mfcods
Vist: 362 gange.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 11:02:13
Svar/Indlæg:
4221/223
Er det bare mig eller er folk bare generalt dårlige til at stave herinde. :00

Jeg dizzer ikke nogen, jeg er selv dårlig til at huske hvordan nogen ting skal staves/skrives. Og OC-crew kan ikke ændre i hver eneste tråd fordi man ikke kan stave til "stromfosynin". :(

Nogen gange kan det måske gå lidt for hurtigt mht at skrive, kender det selv fra diverse spil og chat steder, men så må man da kigge de igennem man har skrevet, og lige bruge 5 sek. til at se hvad man har lavet. :|

Selv glemmer jeg et bogstav, eller der kommer et for meget uind. eller jeg forikketrykket på space tasten ordenligt, men det sker.

Men så er det man bare går ind i teksten og retter det man har skrevet bagefter. :e

Uuh weee du kan skrive ved kun at kigge på skærmen, jamen så burde du bruge en ordbog bagefter.

Igen, jeg skriver ikke det her for at svine nogen overhovedet, kan godt være jeg lyder sur/vred, men det er til folks eget bedste. Hvis tråden bliver slettet er det bare surt for mig. :e

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 11:04:05
Svar/Indlæg:
6052/189
Så længe folk forstår det der bliver skrevet kan jeg ikke se noget problem i det.. Kun hvis det er i artikler.

Mvh.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 11:10:36
Svar/Indlæg:
6624/113
Jegsidderogrettertrådeogindlægsåsnartderertotalsprogforvirringellerfolkbrugerformangeudråbstegnellerspørgsmålstegnforathidkaldesigekstraopmærksomhed.

Men!!

J egr ett eri k kebas alest ave fej liin dlæg ba refo rdijegs yne sde tserp æne reuda tnog ersta vetk orre kto gteg nsate fte rbog en.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 11:16:49
Svar/Indlæg:
2126/135
ad slmoj da straver totle fokjrt!

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 11:17:01
Svar/Indlæg:
4221/223
Jeg er ligeglad med tegnsætning, selvom jeg ikke burde.
Har selv svært ved det.

Men det er nok hjælp til selvhjælp.

Jeg gik på et tidspunkt og snakkede bagvendt, eler lavede om på sætninger, det var og er vildt svært for mig at holde op med det. Nogen gange kan jeg lyde som sheriffen fra filmen Robin Hood: Men in Tights

foo

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 11:47:26
Svar/Indlæg:
1685/240
syntes ikke det største problem er at folk staver skidt, så længe det holder sig til forum - og ikke kommer over i vores artikler - så er problemet ikke så stort igen.

Jeg syntes det største problem er når folk bruger egne forkortelser som ingen andre forstår, og når folk skal hjælpes uden at skrive nogen specs overhovedet på deres system. At de så ikke kan stave, gør det ikke bedre...

Jeg gider personligt ikke rette fejl i tegnsætninger, hvor der måske står "skla" istedet for "skal" for meningen er ingen i tvivl om, mangler der et mellemrum, eller er første bogstav i et ord blevet sidste i ordet forinden, gider jeg heller ikke rette...

generelt retter jeg ikke særlig meget i forum, men det er måske fordi sajmon kommer først... :)

Culty

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2005 11:57:06
Svar/Indlæg:
36/0
Jeg vil give dig ret... ufatteligt som folk staver herinde engang imellem... f.eks. skriver de "Intra", og det er åbenbart en forkortelse for "interesseret".. Synes bare generelt at folk bliver dårligere og dårligere til at kunne stave..
Selvfølgelig kan man lave en tastefejl.. men det er godt nok ved at være galt med stavning i det hele taget..

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2005 16:46:46
Svar/Indlæg:
1328/55
Jeg er enig....

Fandme utroligt som folk staver.... :l

Men det allerværste er at de færreste fatter at bruge nutids-r, og det irritereR mig lidt :D

The

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 17:08:45
Svar/Indlæg:
2651/179
Synes da selv jeg staver sådan ok. Prøver selv at sætte kommaer imens jeg skriver. Jeg synes det er meget mere, flydende at læse noget der er skrevet med entusiasme og engagement

Mvh.

Silent

Skribent
Tilføjet:
04-11-2005 17:14:56
Svar/Indlæg:
3222/205
Hvis jeg har oprettet en tråd, sker det nogle gange at der kommer en stavefejl eller to ind hvilket jeg er ekspert i.

Men retter dem så snart jeg har opdaget dem, ellers synes jeg ikke der er det store problem i at læse hvad folk skriver.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
04-11-2005 17:27:52
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg synes kun det er visse enkelte brugere den er gal med.. vi kan vel ikke allesammen være lige begavede :00:e;).

Men jeg er sgu heller ikke for skarp, til at sætte kommaer :)

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 17:29:06
Svar/Indlæg:
2353/24
Det jeg vil sætte størst pris på, vil være hvis folk kom med tilstrækkelige oplysninger omkring deres setup, når de f.eks. har problemmer med deres dvd-brænder.

Hvis man bare vil lave afsnit i sine svar, bliver læsebarheden meget størrere.

Kan kun give dig ret i at man IKKE skal bruge "forkortelsen" 'intra' for 'interesseret'... for der er slet ikke noget 'A' i 'interesseret'.

Intra betyder i ordets oprindelige for "indenfor"...

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2005 18:20:47
Svar/Indlæg:
1476/44
Har ikke noget imod nogle få stavefejl, men jeg HADER når folk bare skriver uden bruge af "," og ".".

Det pisser mig voldsomt af. Det kræver også sin mand at lave afsnit og sådan noget gøjl.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 19:42:37
Svar/Indlæg:
4263/107
We Are Godzilla You Are Japen

Så længe det ikke er en 12 årig chatter der er faret vild i cyperspace eller en person som konsekvent undlader at sætte punktumer/kommaer (TRÆK VEJRET GOT DAMIT!) så er jeg sådan set hamrende ligeglad med hvordan folk staver nutids-r får min tunge til at slå knuder hvis det manger der er også nogle folk der bare generelt ikke staver særrligt godt og det vender man sig til

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 20:12:41
Svar/Indlæg:
4230/89
hvaD 5n4KKer DU om..? VI $+4veR dA 4LL3 H3lT V1lD 90Dt HERInDE..!

jeg tror bare du skal være glad for vi ikke begynder at skrive leet..! ;) :e