Ang. handel på OC.dk

Hyggehjørnet d.  04. november. 2005, skrevet af greves
Vist: 440 gange.

greves

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:10:00
Svar/Indlæg:
879/122
Vil lige spørge jer her på OC.dk..

Jeg har købt en CPU af en anden bruger har på OC.dk, jeg overførte pengende til ham, og så sendte han CPU'en til mig. Da jeg modtager CPU'en er den så dårlig pakket ind, at der ca. er bukket 20 ben på den. Og det viser sig så også at den ikke virker..

Hvad gør man i sådan et tilfælde ?? Det kan da ikke være min skyld.. da pakken ikke er pakket for godt ind..
Ligger lige nogle billede af pakken ind i min profil..

KiloDunse

Programmør
Tilføjet:
04-11-2005 12:13:39
Svar/Indlæg:
1605/96
Billeder? Hvor?

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:13:42
Svar/Indlæg:
2175/186
self. er det ikke din skyld ;) kontakt ham...

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
04-11-2005 12:13:56
Svar/Indlæg:
14079/622
I dette tilfælde bør sælger tage CPUen tilbage, og give dig pengene igen.

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:14:06
Svar/Indlæg:
1155/43
Hvis sagen er så klar som her, så håber jeg sælger giver køber pengene tilbage! Nu har jeg dog ikke set pakken men de fleste på oc.dk, kan vel for sytten pakke deres sager godt ind, da de ved at IT udstyr som oftest er meget skrøbeligt.

KiloDunse

Programmør
Tilføjet:
04-11-2005 12:15:18
Svar/Indlæg:
1605/96
Men som de også andre siger... burde du få dine penge tilbage.

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:17:07
Svar/Indlæg:
2175/186
Har du spurgt om du kunne få pengene igen?

Hvis ja, så få ham herind, så kan han give hans point of view

greves

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:22:27
Svar/Indlæg:
879/122
Så er der billeder i profilen..
Se billede 1.. CPU'en var lagt i 3 lag bobbelplast og uden CPU'Tray.

Jeg har ikke spurt ham om vi kan lade handelen gå tilbage.
Jeg har bare spurt ham hvad han syntes vi skal gøre, har ikke fået svar endnu.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:22:44
Svar/Indlæg:
2126/135
Så tager du med det samme kontakt til sælger, og forklarer ham situationen.

Ang. indpakningen, virker den rigtig god. Som jeg ser det var cpu'en pakket ind i bobleplast, lagt i en konvolut og pakket i en papkasse med flamingo.

Det er faktisk mere end hvad butikker normalt kommer i. Jeg fik min i et stykke skumgummi med en elastik omkring i en papkasse. nix mere!

Så snak med sælger ang. hvad der kunne være sket.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:23:48
Svar/Indlæg:
3746/627
Den skal selvfølgelig pakkes forsvarligt ind.
Lå den i sådan en plastic ramme de normalt skal ligge i.
Hvis pakken har været godt smadret, må det vel være en sag mellem postdanmark og dig.

greves

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:26:05
Svar/Indlæg:
879/122
Nej der var ikke en plastramme (Tray) det er jo også det jeg vil fram til..
benende på CPU'en var ikke beskyttet på nogen måde..

OO

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:29:33
Svar/Indlæg:
129/8
okay greves, tak for at du sådan set hænger mig halvt ud, uden at have snakket mere med mig end at du har skrevet 1 mail til mig, som jeg desuden har svaret på (i forgårs) med sidste linie - "hvis cpu'en er død når du får den tester igen så må vi snakkes igen" - hvor giver jeg dig anledning til at tro andet ?

Dårlig indpakning siger du, den var pakket i antistatisk pose (den man normalt bruger til hd's, der var 5 lag bobbelplast rundt om den, der var lavet en stødabsorberende pap plade hvor cpu'en var sat fast med gaffa tape, og lidt indpakning og til sidst var den pakket i en lille papkasse som var viklet ind i gaffa tape... dårlig indpakning ?
Der var ingen mulighed for at cpu'en kunne skøjte rundt eller på anden måde rasle.. eneste mulighed for at skade cpu'en ville være at give den et MEGA tryk og flade pakken helt ud.. det burde man ihverfald kunne se på pakken ved modtagelse.

Skal lige siges at selvsamme cpu er modtaget fra belgien, indpakket i samme papkasse og _1_ lag bobbelplast og et stykke tape - det klarede den fint - nu skulle den fra kbh til jylland med mere indpakning, det kunne den så åbenbart ikke...

OO

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:31:51
Svar/Indlæg:
129/8
frækt at lave sådan en tråd her uden at lige tale med mig, især når jeg har svaret på alle mails og faktiskt været ret forstående...

men okay, spænder.

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:36:54
Svar/Indlæg:
1155/43
OO, som jeg kan se er der ikke nogen der har hængt dig ud. Tvært imod er der nogen der gerne vil se din side af sagen. Du fremstår ikke særligt troværdig ved at blive så fornærmet over ingen ting. Han har på intet tidspunkt nævnt dit brugernavn, ergo har ingen kendt til dig.

Jeg håber i finder frem til noget tilfredsstillende for jer begge to. Prøv nu at beholde samtalen på et sobert niveau !

greves

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:37:54
Svar/Indlæg:
879/122
Har ikke nævnt din navn med vilje 🙂
Du hænger dig selv ud...

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:39:34
Svar/Indlæg:
667/20
Tt tray havde da hjulpet, men jeg ser heller ikk problemet med indpakningen, virker iorden selvom man altid kan pakke tingene bedre ind med mere fyld.

#12 Gir dig ret i at det er træls at blive hængt ud på så kort tid, men vi har hørt begge sider nu og jeg ser det som et post anliggende hvis altså cpuen var i ok stand inden afskibning, og pakken må derfor ha fået et buk/slag/spark undervejs..

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:41:54
Svar/Indlæg:
2175/186
Men spørgsmålet er vel, om kassen var indtakt...

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:44:05
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg vil give OO ret. Jeg mener at pakken var iorden, da det sker at man modtager cpu'er på den måde.

Du skulle ved modtagelsen af pakken have tjecket om den var i orden, da du nu har frataget ostdanmark for deres ansvar.

Du kan evt. prøve at tage henvendelse til ostkontoret og sige at din pakke var beskadiget.

Ellers må du snakke med OO om at slå halv skade eller noget.

Og så en anden gang så vent med at lave en tråd, hvis du snakker med sælger/køber... Der er overhoved ingen grund til at hænge folk ud når de nu svarer på dine henvendelser.

Jeg tror mest at du ville høre om indpakningen var ok, og sælger kunne klandres for det. Men jeg mener han har gjordt godt nok for at beskytte cpu'en.

greves

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:46:36
Svar/Indlæg:
879/122
Skal lige siges at jeg ikke har hængt ham ud.. det vik han ortnet selv.. lig mærke til at han navn ikke er nævnt før han selv kommer her ind.

Pakken var faktisk i okay stand dan den kom frem. ikke synlig slag eller mærker..

OO

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 12:58:15
Svar/Indlæg:
129/8
#18 jeg synes i og at det er en handel mellem os 2, og dermed en sag mellem os, hvis vi ikke kunne løse problemet så kunne jeg forstå at du så oprettede sådan en tråd her.

#15 havde desværre ingen tray til cpu'en, den var modtaget ca 1 uge før fra Belgien i _1_ (læg mærke til det - 1 - ) lag bobbelplast, tapet til bunden af en papkasse.. nu fik pakken så anti statisk pose (ca 4 lag) - 5 lag bobbelplast tapet til et stykke pap som var bukket i vinkel for at beskytte cpu'en og til sidst gode mængder gaffa tape. Synes absolut ikke at der er noget at klandre på indpakningen. Har modtaget cpu'er i meget ringere indpakning som har virket 100%.

#16 kassen var tapet til i alle hjørner og kanter med gaffa tape så den næsten var på grænsen til hermetisk lukket og dermed burde det være nemt at se om der har været pillet ved den eller om den havde fået huller eller lign.

Ang oprettelsen af denne tråd så bringer det mit pis i kog, i og med jeg slet ikke har vist tegn på _ikke_ at ville løse det her problem mellem mig og greves.

Har handlet herinde 40+ gange og ca samme antal på hol.dk, aldrig været problemer med ting jeg har solgt, tværtimod har jeg kun haft 2 problemer med ting jeg har købt (en cpu + box køler hvor box kølern kun nåede frem - og sælger hævdede at det var postdk med lange fingre + et mobo hvor kun 2 sata kanaler ud af 4 duede + defekt floppy stik"

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 13:23:14
Svar/Indlæg:
4263/107
Jeg kan ikke se hvad sælger har gjort galt med den indpakning. Jeg ville ønske at butikker benyttede samme indpakning (dog lige med en tray :p). Bliver altid pisse nervøs over at se, hvordan en bulk CPU bliver "pakket ind" :x

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 13:51:26
Svar/Indlæg:
2175/186
Synes bare der er et problem når kassen var indtakt... Så kan det jo ikke være PostDK... :/...

Og hvis cpuen ikke virker selvom benene er blevet rettet ud, så er der da et større problem...

Men lad OO og greves ordne det... så kan de evt. lave en tråd til.. hvis der er problmer

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
04-11-2005 14:17:11
Svar/Indlæg:
14079/622
Det lyder virkelig underligt, da CPUen lader til at være pakket godt ind.

Kassen ligner ikke noget der er blevet trampet på ?

OO

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 14:43:03
Svar/Indlæg:
129/8
Cpu'en var i perfekt tilstand, der blev sendt billeder af den kørende prime og diverse stads flere gange denne her weekend, den blev hevet ud mandag morgen og sendt ca 1½time efter...
Har ikke kastet med den efter jeg tog den ud eller på anden måde gjort noget der kunne ødelægge den.

#22 du burde rette dit svar i #3

greves, jeg forstår ikke at du tror at jeg ikke ville reagere når jeg ser denne tråd (og dermed nævne mig selv som sælger) i mine øjne er indpakningen rigeligt og behandlingen af processoren har været fin sålænge jeg har haft den.
At DU beskriver en pakke (meget negativt og kulørt) og lægger din side historien ud i offentligt forum, uden at have snakket løsninger igennem med mig, og åbenbart ikke troede at jeg ville reagere når jeg så tråden, er mig komplet uforståeligt..

Hvis du vil snakke mere ang denne her sag, så er der en PM knap, ellers kan du ramme min email adresse som du har fået og brugt før.

OO

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 14:51:09
Svar/Indlæg:
129/8
#13 at manden laver en kulørt tråd der beskriver hans side af sagen uden at snakke med mig inden synes jeg er belastende og gør mig lidt arrig, den beskrivelse han lægger ud i tråden er IKKE den samme beskrivelse jeg har af sagen og det synes jeg ikke er fair at manden gør.. og dermed bliver jeg nødt til at træde ind i tråden og melde mit eget navn som sælger..

Selvom at sagen bliver løst, kan det jo snildt være med til at folk ville have betænkeligheder ved at handle med mig i fremtiden, grundet hans udlægning i #0

Har handlet med 2 i sidste uge uden problemer, GF4Ever (gf4ever@hotmail.com) som afhentede en cpu - ingen problemer-
cribs herfra oc.dk hentede 2 stænger ram, og så desuden at opteron'en kørte. Tag kontak til dem hvis i ikke tror på mig.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
04-11-2005 14:58:10
Svar/Indlæg:
14079/622
->#23
Som udgangspunkt regnede jeg med at det skyldes dårlig indpakning, hvilket virker indlysende. Så ser jeg ingen grund til..

Men jeg er enig i at #0 burde have snakket med dig inden at han laver en tråd om det..

greves

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 15:04:59
Svar/Indlæg:
879/122
I misforstår mig..

Grunden til at denne tråd er bleven oprettet, er fordi jeg aldrig har været i denne situation før.. Altså hvor jeg har modtaget noget, altså handlet på OC.dk, som var defekt før.

Derfor opretter jeg denne tråd, for at høre hvad der plejer at være normal "kotyme" når dette sker for brugere imellem her på OC.dk

Jeg nævner, med vilje ikke "00", da det ikke på nogen måde er min hensigt at stille ham i dårligt lys..

Efter at have hørt jeres mening, og evt. løsnings forslag, var min plan så at henvænde mig til "00"

OO

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 15:11:02
Svar/Indlæg:
129/8
#25 hvis jeg ikke kendte sagen og var uvidende om min part af den så lyder det også meget indlysende at sælger var et røvhul og burde have pakket den bedre ind, helt enig der.

Det er derfor at det gør mig arrig at manden præsenterer sin, i mine øjne, kulørte udgave af sagen uden at have snakket det igennem med mig.

Nu er vi jo nået til det punkt hvor begge parter føler at de har penge i klemme og ikke rigtig synes at det er deres skyld.
Han siger at det var dårlig indpakning.
Jeg synes inpakningen var god, (køber betalte porto for postdk, ikke for forsigtig pakke, UPS, GLS, eller anden pakkepost)
Han siger at den var defekt ved ankomst.
Jeg siger at den virkede fint da jeg tog den ud.

OO

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 15:12:27
Svar/Indlæg:
129/8
#26 du kan se et klart eksempel i #3 på meninger der kan gå skævt når man fremlægger sin sag via offentligt forum og med kulørte briller på..

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 15:28:28
Svar/Indlæg:
6624/113
Som jeg ser det på de billeder der ligger i greves's profil, er det ikke pakket specielt godt ind.

Når man pakker noget ind med ben på, som f.eks en CPU - så stikker man benene i et stykke skum eller lignende, så de er 100% gemt - taper det fast begge veje så det ikke kan rykke sig - og så pakker man DET ind i bobleplast, hvorefter man finder en kasse med ligefordelt luft hele vejen rundt om - dvs typisk en kasse på minimum 20 x 20 x 20cm, hvor så CPU'en ligger i dead center - omgivet af blødt materiale som IKKE KAN FLYTTE SIG.

Det der er en flad kasse med max 20mm luft ovenunder og nedenunder - som typisk viser mig at kassen bare er blevet trykket flad = bøjede ben til følge.

Når kassen er ligesidet, eller ihvertfald tæt på som jeg foreslår, er det også MEGET nemmere at se om den er blevet klemt. Den der flade kasse er ikke ret svær at rette lidt på så den ser fin ud.

Jeg ved ikke hvad i vil gøre - men jeg ville ikke betænke mig et sekund på at bede om pengene tilbage fra OO - og lade ham selv tage diskussionen med OstDK om de vil erstatte den.

greves

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 15:39:17
Svar/Indlæg:
879/122
Tak for støtten, det var lige det jeg ville frem til...

OO

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 15:48:37
Svar/Indlæg:
129/8
#29 Sajmon, de billeder yder slet ikke pakningen nogen god ret, det man ikke ser er at cpuen er blevet pakket ind i en antistatisk pose (i HD størrelse, dvs den er foldet ca 5 gange) så er der kommet bobleplast udenom, 4-5 lag hvorefter der er blevet sat et stykke gaffa tape til at holde på sidste fold.
Så lavede jeg et stykke pap i god størrelse vist på billed min profil (den med grønt som et ekstra lag både under og over cpu) lagt i en vinkel som så skulle tage af for stød hvis der skulle komme sådan nogle, der blev cpuen iført beskyttelse så tapet fast med en god mænge gaffa, den skulle slet ikke kunne rykke sig.

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 16:33:11
Svar/Indlæg:
2175/186
#31 ja, men det sajmon er inde på, er at benene ikke er beskyttet...

OO skal lige siges, at jeg ikke holder med nogen i denne sag, da jeg ikke selv synes jeg kan vurdere hvordan det så ud fra start...

Men greves nævner at kassen var pæn ved ankomst, og at cpuen IKKE virkede med benene foldet ud... Det synes jeg er mærkeligt

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 16:36:09
Svar/Indlæg:
2175/186
Kunne det tænkes, at OO egentlig havde pakket den så "godt" ind, at benene var blevet bøjet? tænker her på gaffa tapen... at hvis den er mast rundt om så...

OO

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 16:44:28
Svar/Indlæg:
129/8
#32+33 gaffa tapen er sat på tværs over bobbelplasten og ned på pappet, ikke mast eller tvunget men sat fast stille og roligt.. og ja jeg kan godt se at benene ikke er beskyttet iform at en holder eller lign, dog skulle jeg mene at 4-5 lag bobble plast burde yde en form for stødabsorbering ? hvem siger iøvrigt at det er postdk der har bukket benene og ikke anden part ?

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 16:46:37
Svar/Indlæg:
2175/186
Er det der virker mærkeligt...

Det kan jo enten var

Dig
PostDK
Ham

Men postdk er det jo svært ved at være, når pakket ikke er beskadet.. :/

Men uasnset hvad, så burde cpuen jo virke selvom benene er bukket

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2005 22:50:45
Svar/Indlæg:
6624/113
De ben er så bløde som smør, og er MAX nemme at bukke når man pakker ind - og selvom man så retter dem ud med en stiftblyant, uden at knække dem, skal den sådan set virke alligevel - forudsat bundkortet kan tage den osv osv osv.

Whistler

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2005 18:47:20
Svar/Indlæg:
207/0
jeg ville ikke en gang modtage den cpu selvom den ikke havde bukket ben

den er pakket i normalt bobbel plast og ikke antistatisk matriale så den er til at lukke op og skide i.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2005 19:59:59
Svar/Indlæg:
14079/622
->#37
Jo den VAR pakket ind i en antistatisk pose.

OO

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2005 12:02:32
Svar/Indlæg:
129/8
#37 overvej at sætte dig ind i sagen inden du udtaler dig, eller idet mindste læs flere post's end top og bund..

løsning er fundet mellem mig og greves, sag færdig.

Whistler

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2005 18:43:12
Svar/Indlæg:
207/0
jov jov