Sata disk virker ikke ordenligt

Overclocking d.  06. november. 2005, skrevet af speedii69
Vist: 473 gange.

speedii69
 
Superbruger
Tilføjet:
06-11-2005 12:25:05
Svar/Indlæg:
130/21
Efter lidt oc af mit system, har jeg smidt den igennem diverse test/brenchmarks. Men her en uges tid efter er min sata disk stoppede med at virke. Windows kan sagtens se at der er en disk, men kan hverken læse eller skrive til den. "Der opstod en I/O fejl".

Hvad kan problemet være?

micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2005 12:28:43
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis den bare holdte op med at virke lige pludselig, så er den sikkert brændt af... Det er bestemt ikke unormalt at de gør det!!!

Men prøv evt. at køre en BIOS update, eller finde noget diagnostics på producentens hjemmeside.



speedii69
 
Superbruger
Tilføjet:
06-11-2005 14:24:13
Svar/Indlæg:
130/21
Det løser problemet jo, men når den har virket med disse hastigheder før...




Whistler
 
Superbruger
Tilføjet:
06-11-2005 18:12:29
Svar/Indlæg:
207/0
Ja ser du :)

når du nu overclocker så sker der følgende:

1. støj nivuerne stiger voldsomt (SNR)

2. der sker flere bitfejl i dit system generalt (skyldes nr. 1)

Det svarer lidt til at sætte sætte en gryde på komfuret, som max kan holde til 100 grader, men fordi du synes det ikke er nok sætter du den på 150 grader, det virker måske også glimmerende de første 20timer, men så giver den op og opfører sig latterligt, det samme sker når du OC'er du kører hardwaren ud i nogle områder hvor det slet ikke er designet til (der er jo en grund til at man har dataark på elektronik komponenter)

for de fleste går det nok ret godt, men der vil aldtid være nogle, hvor det ikke går godt for, og det skyldes måske en IC'er et sted som kun lige overholder sin spec.