Computer virker ikk

Diverse d.  06. november. 2005, skrevet af System
Vist: 128 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2005 17:22:05
Svar/Indlæg:
0/11005
ville puste min computer ren for støv med en støv suger og da jeg havde gjordt det vil den ikk få forbindelse til min skærm og så købte jeg et nyt grafik kort og den virker stadig væk ikk.... hvad kan det være.?.?

vil selv skyde på det er bundkort men vil lige høre hva i har at sige..??
brut@lis

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2005 19:23:24
Svar/Indlæg:
349/17
kan du ikke uddybe det lidt mere

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2005 19:34:39
Svar/Indlæg:
1287/32
#1 Kan det uddybes mere?

Det første du gør er at resette CMOS. Dette gøres vha en jumper på bundkortet. Denne er normalt placeret tæt på bios batteriet og/eller bios chippen og og dens merke indeholder ofte CMOS. Dens præcise placering står beskrevet i dit bundkorts manuale.
Efter du har taget strømmen fra computeren flytter du jumperen fra position 1-2 til position 2-3 i 15 sek. Det løser virkelig mange af den type problemer du beskriver.

Virker det ikke kan du prøve at tage alle komponenter ud fra din computer og sette dem ind igen. Det kan være du er kommet til at skubbe til noget mens du støvsuget. Tjek også om alle kabler sidder rigtigt.

Hvis det ikke løser problemet kan du prøve at koble alt fra der IKKE er nødvendigt for at komputeren starter. Altså skal du kun have bundkort, processor, ram og grafikkort i computeren. Har du flere ram blokke skal disse prøves enkeltvis.

Starter den stadig ikke er det bedste du kan gøre at låne en computer med samme ram, cpu og grafikkort slot type som din egen computer. Så tester du dine komponenter (inkl. PSU) enkeltvis i den anden computer. Hvis de alle sammen virker er det bundkortet der er gået.