linux og xp samtidigt?

Software d.  07. november. 2005, skrevet af kraller
Vist: 394 gange.

kraller

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2005 20:43:19
Svar/Indlæg:
124/48
hej!:D

kan jeg have linux og windows xp (home edition) installeret samtidigt? og så bare vælge OS ved boot eller lign.? har bare hørt at det skulle være muligt..

:)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2005 21:03:41
Svar/Indlæg:
10398/435
har du prøvet linux?

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2005 21:55:58
Svar/Indlæg:
1287/32
Ja... det kan du sagtens. Langt de fleste (hvis ikke alle) linux distroer idag sørger selv for at finde windows og opsætte din computer således at du kan velge mellem windows og linux ved opstart.

Hva angår valg af distribution vil jeg anbefale Ubuntu. www.ubuntulinux.com . Det er nok bedst at tage i386 udgaven. Det kræver en del arbejde at få 64-bit udgaven til at køre. Mens 32 bit udgaven kører mere eller mindre "out of the box". Du kan evt prøve en LiveCD først. Den ændrer ikke på din hardisk

Samtidigt er du den heldige ejer af et nvidia kort. nVidias linux understøttelse er en del bedre end ati's. Selvom ATI forbedrer sig hurtigt.

Jeg ved dog ikke hvordan dit SiS chipset er understøttet. Men linux's hw understøttelse er faktisk veldig god i dag.

Men ellers held og lykke med dine første åndedrag i en bedre, mere stabil, hurtigere, fri-for-spyware-og-virus og friere verden.

Hvis du har nogle sprøgsmål er du velkommen til at spørge igen :)