Det er sådanset underordnet, om din forstærker er digital eller ej, for signalet skal aligevel konverteres til analog, for klasse D (PWM) trinnet i din forstærker kan forstærke det 😉
Men brug dit interne lydkort hvis du har mulighed for at få et S/PDIF signal ud af det... Jeg har oplevet at det super elendige (analogt set) onboard lydkort jeg har, det rent faktisk levere bedre digital signal, end både mit Aureon 7.1 og mit Audigy2, så du skal ikke helt afskrive det, bare fordi det er onboard! Men hvis du absolut vil ha det bedste, så kræver det jo en masse eksperimentering, for det er sku svært at sige noget om hvor godt forskellige lydkort, kabler osv. arbejder sammen med din panasonic forstærker... Men du skal jo nok regne med at den er en anelse skarp i lyden, det plejer de pwm forstærkere at være...
#1, #2, #4 m.fl.
Det er da vist en påstand med modifiationer, at lyden bliver bedre jo større kvadrat man bruger... For det første, så er elektriker ledning slet slet ikke egnet til audio! For det andet så er det ikke ren kobber, og for det tredje, så er det ikke på nogen måder afstemt til audio medsige formål, for ikke at snakke om dets dielektrium osv.
Det er helt korrekt at man springer 2 konverteringer over 😉 Men det kommer også meget an på hvilke miljøer signalet skal passere, samt om man har brug for at have en galvanisk adskillelse... Men som udgangspunkt, så er en signalvej med så få led bedst, men det kommer også meget an på hvilke kabler man benytter, og bare fordi det er et digitalt signal, så betyder det langt fra, at det ikke kan høres på lyden!!!
Det kan jo diskuteres meget længe hvad der er den bedste signal kilde... Om det er en realtime læsning fra et løbeværk, eller om det er et bufferet signal fra en computer... Der skal ikke være meget tvivl om at en PCM signal fra en cd, er bedre end en mpeg komprimeret signal fra en mp3 e.lign. Men som signal kilde, så vil jeg nu sætte mine penge på computeren... 😉
Yeps! Det skal man passe på med, men det er nu ikke kun digital forstærkere, men det gælder alle former for signal kabler, man forbinder imellem udstyr der ikke er jordet. For hvis man forbinder fasen før stel, så kan fasen ligge adskillige hundrede volt over det andet stykke udstyrs stelplan!!! Men så snart at kablet er monteret (hvilket man self. kun gør når det er slukket!) så er stelplanerne jo udlignet, og risikoen er stort set elimineret...