Program til at gøre iso filer mindre. ud

Software d.  08. november. 2005, skrevet af athlon2400+
Vist: 828 gange.

athlon2400+

Overclocker
Tilføjet:
08-11-2005 14:35:38
Svar/Indlæg:
102/75
Hej allesammen

hvilket program kan jeg bruge for at kompresse ISO fielr så de bliver mindre

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2005 14:49:14
Svar/Indlæg:
6052/189
eneste program jeg kender der kan give mere end de 5mb som splittede rar-archives giver er "UHARC".. har ikke erfaringer med det, men i et tidligere liv var store spil pakket med dette værktøj for at få plads til mange ting på de store warez udgivelser.

Men som sagt.. i et tidligere liv.. så i ka ikke blame mig :e

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2005 18:02:57
Svar/Indlæg:
1287/32
Så vidt jeg husker (også fra mit tideligere liv) er UHARC en komprimeringsmetode specielt lavet til media (film, grafik og lyd). Altså er denne godt egnet til dele af spill.

Hvis dit iso image ikke indeholder meget af denne type data er det nok ikke den metode du skal bruge for at komprimere den.

Du skal også være opmerksom på at iso formatet ikke har indebygget understøttelse af komprimering. Så du bliver nød til at pakke iso filen som fil i et andet format hvorefter den skal udpakkes det sted den skal mountes fra.
Du kan altså ikke lave noget smart med at mounte en iso i komprimeret format

Lille ½OT sidenotits om warez:
I takt med at internetforbildelsernes hastighed vokser var folk ikke længere tilfredse med rippede (in-game videoer og alt andet unødvendigt crap fjernet) ultrakomprimerede (med fx UHARC) pakker. Så langt de fleste warez releases idag kommer form af et splittet rar arkiv som indeholder et bin image, et cue sheet, en nfo fil og some kinda checksum fil der kan bruges til validation af det man har downloadet :) men som tideligere sagt... Erfaring fra et tideligere liv