hvilken IR til fjernbetjening

Diverse d.  10. november. 2005, skrevet af Bit Phreak
Vist: 204 gange.

Bit

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2005 12:48:59
Svar/Indlæg:
258/64
hey

jeg har lige købt en ny media pc til min stue. dertil har jeg købt denne remote control http://edbpriser.dk/Listprices...
men jeg troede at der fulgte en IR sender/modtager med. men det gjorde der åbenbart ikk :x så nu skal jeg ud og købe sådan en. er der nogen der har nogle forslag til hvilken en jeg skal købe. den skal kunne bruges sammen med et hauppage tvtuner kort og så den fjernbetjening jeg linkede til

ZykoPeTTer

Superbruger
Tilføjet:
10-11-2005 16:47:04
Svar/Indlæg:
215/39
øøøh... uden at have sat mig ind i noget ved jeg at Aldi har en billig IR fjernbetjenig i denne uge... ved ikke om modtagern også kan bruges af din eller den kun virker med den remote den er købt med...

aterra

Superbruger
Tilføjet:
10-11-2005 17:41:03
Svar/Indlæg:
97/4
#0 jeg har selv microsoft egen og kan da lige notere at med en anden driver og programmet girder kan du bruge din logitech med den. Deres modtager har nemlig en meget undervurderet funktion som ikke ses ved så mange. Den har IR blasters, hvilket betyder at den kan styre andet grej, i mit tilfælde bruger jeg det til at når jeg starter mediecentret, tænder den selv fjernsynet på den rigtige kanal, tænder forstærkeren og indstiller den til den rigtige indgang. Og når jeg skifter fra film til musik skifter den også forstærkeren over fra dolby digital til stereo. Men i princippet kan den også laves til alt muligt andet, kun fantasien sætter grænser....

Bit

Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2005 21:59:28
Svar/Indlæg:
258/64
#2 har du et link til den du omtaler for det kunne da lyde som det jeg måske skal bruge. det med at du kan sætte fjernstyrringen til at styre flere enheder på samme tid kan man også med harmony 525 og det er tilmed dejligt nemt at sætte op

aterra

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2005 13:16:09
Svar/Indlæg:
97/4
#3 http://edbpriser.dk/Listprices...
ja det kan den, men der er forskel på hvordan de gør det, logitech's gør det igennem fjernbetjeningen dvs. i princippet skal du pege på alle tingene på en gang, hvilket er lidt upraktisk vis anlægget står i en ende og tv'et i en anden eller projektoren hænger oppe under loftet... den måde microsoft har gjort det på er at du sender til deres modtager og den sender så signalet videre, det betyder at du ikke betyder pege på enhederne kun på microsofts modtager, den har så to sendere som sidder på hver sin ledning. og sættes de op ad aparatet der skal styres har jeg endnu ikke oplevet at den "har ramt ved siden af" altså signalet kommer igennem hver gang uden at man skal være forsigtig med at pege med fjernbetjeningen. Fordelen ved logitech'en er til gengæld at computeren ikke behøver været tændt før det virker... hvilket helt klart også er en kæmpe fordel.