Hej der ude alle sammen. Jeg er den heldige mand som skal have ny bærbar. Der er nogen krav til den og det er at den holder længe på strømmen, og at den har et "rigtigt" Grafikkort.. og resten skal self. også være i top kvali :D
Nu er det bare at der er sku så mange at vælge mellem. Har ca. 11-12K til sådan en.
Wizard Har faktisk set meget på lige den du viser der.. Acer ser ud til at have nogen rigtig fede nogen, og kender også et par stykker der har dem, bare et par numre mindre,..
Tror også at det bliver sådan en.
Gider ikke give så meget for en bærbar altså de der 15K.. Hehe det er lidt lidt for meget :D
prøver at se mig rundt omkring, men i er meget velkommene til at komme med flere hvis i finder nogen.. men lige nu er jeg mest tændt på en Acer- :D
hehe lige Off topic, det er bare press at man ikke kan linke direkte til deres maskiner :D
når tilbage- Den er da ret vild den maskine? Men de 3 timer som den holder på bat, er det ved fuld brug? eller hvor længe holder den ved sådan normalt brug, fx. skrivning og sådan? noger der ved det? eller bare sådan ca. med de nye cpu'ere
Men fed detalje med at man kan skifte grafikkortet ud med tiden..
Ville sige en Zepto Znote 2314W da man har muligheden for at tilpasse den som man vil. Plus at den er relativ lille i størelsen og fordi dens GFX kort får samme score som et ATI 9700 Pro mobil.
Personligt syndes jeg at Acer har det grimmeste design der fineds og at de er alt for store. Så er denne her i det mindste lidt lille i forhold til den.
Husk at alt over 2.5 KG er ikke længer en bærbar, men bare en stationer computer. Sådan ser jeg på det, men jeg har også en Subnote på 1.5 kg med et ATI radeon kort i hehe. De koster også bare $$
Men kan sige med det samme at en 7200 RPM disk er alle pengene værd selv om den er mindre i størelses end en 5400 RPM disk, men HDD er altid flaske halsen på en bærbar så vælg den hurtigeste RPM disk du kan. Det er også blevet bevist at 7200 RPM diske spare mere strøm end de langesome diske.
Ja det er jo lige det jeg selv tænkte på, men DDR2 i bærbar giver ikke så meget mere fart, men mere størmbesparing da DDR2 bruger mindre strøm end DDR1.
#13 Men menner ikke at DDR2 er nogen grund til at overveje en anden bærbar. Det er mere HDD problemmet ligger i hos bærbarne. De kan nemlig slet ikke følge med resten. Det er først nu hvor 7200 RPM udgaverne er kommet så lang ned i pris som de er nu at det kan betale sig at tage sådan en.
#13 Ja der findes bærbar med Raid SATA i sig, men de er bare så store at det er til grin. Den sygeste bærbar jeg har set var med en AMD X4200 CPU og 2x SATA diske i raid, men maskinen vejede 5 kg og var 6 cm tyk. Min egen bærbar er 2.2 cm tyk. Men en X2 er jo en stationer CPU så den havde godt nok nogle køller i sig der skulle holde den kold, men det var verdene første dual core Bærbar hehe. Menner det var Hp der havde lavet den for sjov.
#12 Det du snakker om er fuldstendig skud i hovede. Er det en bærbar du prøver at samle eller en stationer på 5 kg? Kan sige at skiftede fra IDE til SATA i bærbar har gjordt at de sluger mere strøm. SATA diske i bærbar er kun i deres første genneration og derfor er de ikke så meget strøm besparende som IDE diske. Desunden menner jeg at Raid i en bærbar fylder alt for meget. Så vis man skal havde så meget fart som muligt er det en 7200 RPM disk man skal havde. Det er også de første bærbar HDD der giver samme performens som en stationer, men uden at øge strømforbruget volsomt. Hitachi er vist dem der laver de hurtigeste bærbar diske. Deres 7200 RPM serie er også lige udkommet i en SATA disk til bærbar, men ved ikke hvordan dens strømforbrug ser ud endnu.
Men ellers er der en Asus A6v den har et x700 GFX kort er rimelig lille og hurtig til prisen. Den har de der DDR2 husk at købe den med en 7200 RPM disk.
#16 det ville jeg ikke - da 17" efter min mening er for meget - mener også at min 15" er lige lidt for tung - ellers en dejlig maskine
Jeg har en Acer 4654LMI
2ghz 512mb ram (en blok så det er bare at smide en mere i) 100gb harddisk 6600go gfx 64mb 11000kr
Man kan spille bf2 på den - regner dog med at smide 2 gb ram i den så kommer det nok til at køre en hel del bedre - selvom bf2 kræver 128mb gfx! det kører da med 50+fps i std opløsning med max viewdist (tror faktisk den ligger et sted mellem 60 - 90 fps!)