Vis vi tager udgangspunkt i AMD's egne priser så er der er en forskel på små 50$ fra en X2 3800 og en Opteron 165, men på Edbpriser koste de to CPU det samme det er det jeg menner med at priserne ikke er blevet opdateret i nu og ved godt at moms osv tæller men den rigtige pris skulle være ca 2000 til 2200 kr for en Opteron 165 og 2500 til 2700 kr for en X2 3800, men på edpriser står der 2500 kr for dem begge to. Det er netop denne prisforskel jeg tager udgangspunkt i når jeg siger at de nye lave priser endnu ikke er kommet til EU. Desuden siger Itzonen.dk det samme. Ved godt at moms osv spiller ind, men grunden til at SHG har lave priser er fordi de paralenimporter fra tyskland af eller et andet land. På den måde kan de sænke priserne laver end deres konkurenter, men de betaler stadig moms osv, men deree indkøbs pris er betydeligt laver end normalt. Dette er muligt når man har en prisdifreantion fra et market til et andet. F.eks. market Danmark der er har en pris og market tyskland der har en anden pris.
Håbe at dette giver et bedre billede hvad det er jeg prøver at sige. Kort fortalt så er de nye priserne endnu ikke nået frem til DK.
En Opteron CPU er en server CPU og derfor har den nogle strænger krav at leve op til end en alm CPU. Dette betyder også at AMD har teste dem hårder igennem og deres kontrol er strænger end på en alm CPU. Så vis man går efter stabilit osv er Opteron klart den der skal leve op til flere ting end bare en X2 CPU. Som realt opnås dette ved at tage de bedst Chips og bruge dem til Opteron CPU'erne og resten bliver til f.eks. AMD x2 osv. Dette er det eneste svar jeg kan give dig #6. Man kan sige at det er lidt som det var med AMD XP (Socket A) og AMD XP-M CPU'erne det vil sige at de havde en støre kontrol og bedre Chips og stepings end man normalt ville finde i en AMD CPU. Så vi kan sige at Opteron CPU'erne har en stor chance for at være det som AMD XP-M var for Socket A altså en syg OC CPU.