Lidt HW spørgsmål

Diverse d.  12. november. 2005, skrevet af >>MASTER<<
Vist: 185 gange.

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
12-11-2005 16:29:25
Svar/Indlæg:
65/21
Hej.

Håber i vil hjælpe mig lidt, spørgsmålene går lidt på HW og kabinet

Jeg vil snart ud og have mig en ny pc, den skal være AMD baseret og være til gaming, HW delen er jeg såen sporet mig ind på, går dog og venter på at Nvidia kan få spyttet nogle 7800GTX 512 ud..

> 1 <

Jeg vil jo gerne have mig en LCD skærm i 19" størrelsen, det vil sige 1280x1024 bliver opløsningen, vil et enkelt 7800GTX 512 være nok til flydende performance i nyeste spil??

> 2 <

Kabinet, jeg kunne godt tænke mig at få min pc gemt væk oppe under mit skrivebord, derfor har jeg kigget lidt på forskellige DeskTop modeller, som kan hænge under mit skrivebord, men kan sgu ikke blive klog på om nogle af dem kan håndtere den HW jeg ønske at smide i min maskine ( DFI NF4 SLI-D - Zalman CNPS9500LED ) alle de standarter er ikke til at blive klog på, har i nogle idér til at kabinet?

Elternativet kunne være at benytte det kabi jeg har nu og så bare vende og montere det under skrivebordet...hmmm

> 3 <

Når nu jeg finder ud af hvordan jeg skal gøre med mit kabinet, ja så skal der jo nogle drev til, jeg har tænkt lidt på at få mig nogle eksterne USB drev ( diskette - DVD/DVDbrænder osv. ) så disse kan stå på skrivebordet, men er der nogen performance nedgang i at benytte USB drev kontra IDE drev??

På forhånd tak for hjælpen :)

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2005 16:37:00
Svar/Indlæg:
1536/33
1. Ja. Men er rimlig sikker på at du ikke vinder noget ekstra med 512 mb på gfx. Sådan var det hvertfald da der blev testet et X800XL med 512 mb her på siden AFAIR....

2. Nu findes der jo ikke nogle usynlige kabinetter, så det er lidt svært. Kig evt. på Lian-Li, Coolermaster eller Enermax...

3. Tror jeg nu ikke. Du kunne evt. købe de enheder som sata og så trække et kabel op. Men det kan anbefales at bruge firewire istedet for usb, da forbindelsen er mere stabil.

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
12-11-2005 16:40:59
Svar/Indlæg:
65/21

Hej Andy.

Måske ikke lige nu, vinder man noget på de 512MB men måske det kan forøge levetiden en smule :l

Jeg har også kigget på disse kabintetter, men syns godt nok de virker små, jeg er en smule bange for at valgte køler vil komme kontakt med en tværstang eller lign....

Firewire og SATA er noteret... takker :)

PBM

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2005 17:06:30
Svar/Indlæg:
309/23
Du skal lige tænke på at 512 mb versionen af 7800 GTX også er noget højere clocket, og rammen er bedre. Det vil også sige at de sandsynligvis OC'er ganske godt.
Så hvis du har pengene tror jeg det er værd at vente og se nogle tests af 512 mb kortet, som skulle blive lanceret på mandag...

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
12-11-2005 17:56:09
Svar/Indlæg:
1536/33
#3 Det har du nok ret i :) ;)

Det er lidt svært at sige hvilke kabinetter, som du kan lide. Nogle kan jo salve over kabinetter med lys og popgejl, andre kan lide Lian-Li stilen, nogle tredje kan lide kabinetter med masser af plads osv osv... Så det bedste råd er at kigge på edbprisers galleri funktion..

Her er der et par konkrete forslag i forskellige stilarter:

Asus Vento:
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Coolermaster Stacker:

Lian Li:

Studiedata er også en god side at kigge efter kabbineter:
http://www.studiedata.dk/produ...

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
12-11-2005 18:28:14
Svar/Indlæg:
65/21

Det er jo lige det, det eneste jeg sådan set ønsker er at kunne spille nye spil i de 1280x1024 uden hakken, ja kravene bliver self. højere og højere, men så må man jo bare igang igen.

Tja jeg er nu nok mest Lian Li mand, har da haft flere af dem og har lige nu et CoolerMaster Wavemaster, men jeg kan såen regne ud i dine links at du ikke mener at desktop kabinetter er til det store HW mere standart maskiner eller HTPCére, syns også at de jeg har set har en dum tværstang lige over hvor CPUén er og dermed køleren :l

Det er jeg ønsker i et kabinet er at der er rigeligt med plads, hvordan det ser ud er egentligt ligemeget da det skal hænge under mit skrivebord, så HWén ligger ned, hvis i/du forstår...

:)