TV out problemer

Grafikkort d.  12. november. 2005, skrevet af mfcods
Vist: 363 gange.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2005 17:39:57
Svar/Indlæg:
4222/223
Jeg har et Sapphire x800xl med tv-out og bruger omegadriver 2675a. Mit problem er at jeg kan ikke få dual-view til at virke(hvis det er der)
Ja mit tv har ud-/ingang til det.

Da jeg havde et Geforce TI4280 var det nemt nok, i med stikket og så søg efter tv'et, og der kunne man også vælge de forskellige måder de skulle vises på. Det var mere bruger venligt.

Jeg kan finde ud af at få vist hele skrivebordet ovre på mit tv, men det er ikke det jeg vil, jeg vil ha det i dual-view. Kan det lade sig gøre, og hvordan?

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2005 20:23:32
Svar/Indlæg:
725/128
Der er ikke noget der hedder Dual view på et ATI kort, ATI og Matrox er ægte dual head kort, dvs, de kan køre i hvilken som helst opløsning i den frekvens man vil, det kan man i visse tilfælde ikke på et NVidia kort, så på det område er du blevet beriget.

Det først du skal gøre er at gå ind i din display manager, der skulle du gerne kunne se dit inaktive tv der er til sluttet og tændt, hvis det ikke er der skal du trykke på "detect displays" hvorefter du så får dit tv frem, hvis ikke skal du så selv sætte det op og håbe på det bedste.

Men hvis vi nu siger at de tv er der hvilket det er i 95% af tilfældene skal du bare aktiverer det som det du nu vil, clone, extended desktop etc. og derefter sætte opløsning op.

Hvis det er S-VHS hvilket der er det mindste man kan leve med efter min vurdering VIL dit ati kort detecte det hvis tv.et er tændt, men med komposite er der nogle gange bøvl, men det er også for skod at se på afligevel.

Men håber du kan bruge noget af det ævl jeg har spildt min tid på at taste ned til dig til et eller andet.

pøj pøj og tillykke med dit ati kort.

Fra nu af har du også meget meget bedre video kvallitet.

Jeg er nu gået fra ATI X850XT til Nvidia 7800 GTX og tuder hver gang jeg skal se noget video, det ligner lort i forhold til ATI.