Problemer med trådløst netværk

Diverse d.  13. november. 2005, skrevet af Umgala
Vist: 253 gange.

Umgala

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2005 23:40:45
Svar/Indlæg:
150/34
Godaften

Nu har jeg prøvet at gøre alt hvad jeg kan for at oprette en trådløs peer 2 peer forbindelse mellem min desktop pc og min bærbar. Når jeg går ind i "trådløse forbindelser" kan begge computere godt oprette forbindelse, men de kan ikke se hinanden i arbejdsgruppen eller findes fra den ene computer til den anden (jeg har slået alt firewall fra). Jeg har prøvet med fast ip, automatisk osv, men intet virker.

Når jeg flytter musen hen over den trådløse forbindelse nederst i højre hjørne af skærmen, står der for min desktops vedkommende, at signalet er lavt. På min bærbare står der at signalet er udmærket. Jeg kan godt pinge fra den ene til den anden.

Jeg har før oprettet sådan en forbindelse mellem 2 computere, men nu kan jeg ikke få det til at virke.

Kan det have noget at gøre med at jeg har LAN-forbindelse til en server på mit kollegie, hvor jeg her har fået tildelt en fast ip? (De har firewall på, så jeg kan ikke spille CS :l )

Er der nogen som har en løsning?

Mvh Umgala

Umgala

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2005 23:43:31
Svar/Indlæg:
150/34

Jeg kører win XP Pro dk på begge maskiner

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2005 23:53:06
Svar/Indlæg:
10398/435
altså du har et almindeligt kabel i computeren plus et trådløst netkort?

du kan da startede med at disable "kollegie" forbindelsen.. Share en folder på begge computere ellers kan man ikke komme ind på dem da der ikke er noget at "se" så at sige...

Lad den trådløse tildele dig ip'er på begge computere.. sørg for at de er i samme workgroup.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2005 23:56:16
Svar/Indlæg:
10398/435
ah du siger du godt kan pinge... så share noget på computerne. hav derefter lidt tålmodighed da man skal vente lidt før man kan komme ind.

klik evt Start - Run - skriv: \\umgalasbærbar <-- netværksnavnet..

(net-navn ses ved at trykke windowstast+Pause/break - vælg "computer name" og klik "change"

Umgala

Superbruger
Tilføjet:
14-11-2005 00:02:04
Svar/Indlæg:
150/34
Nej, der er kun trådløs peer 2 peer forbindelse mellem computerne, men jeg går på internettet via et netværkskabel fra desktoppen. Jeg har prøvet at disable internet forbindelsen, men det virker stadig ikke.

Jeg har også prøvet at tildele ip'er automatisk, dog uden held.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2005 00:05:49
Svar/Indlæg:
10398/435
start - run - cmd - ipconfig

hvad siger begge computere af ip, gate, og mask?

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2005 00:10:50
Svar/Indlæg:
485/57
er der oprettet en bro-forbindelse på de 2 netværkskort på desktoppen?

altså bro mellem den faste forbindelse-->trådløs, så din laptop kan få en IP af din desktop?

Umgala

Superbruger
Tilføjet:
14-11-2005 00:44:33
Svar/Indlæg:
150/34
Det hele er blevet lidt "rodet" for mig, så jeg har besluttet at starte helt forfra, dvs afinstallere begge trådløse enheder og installere dem igen og tage opsætningen derfra. Jeg vender tilbage hvis det stadig ikke virker, men tak for jers svar ind til videre :)

Umgala

Superbruger
Tilføjet:
14-11-2005 18:33:03
Svar/Indlæg:
150/34
Nu virker det! Jeg fandt ud af følgende:

1. Net BIOS over TCP/IP skal aktiveres

2. Under egenskaber for for det trådløse netværkskort i enhedshåndtering skal ssid navnet for begge kort være det samme og netværkstypen skal være ad-hoc. Som standart var det for begge korts vedkommende valgt access point (infrastruktur). Yderligere skal man vælge den samme ad-hoc channel og værdierne for listen type skal også være ens.

Nu virker filesharing, men der er stadig et (lidt mystisk) problem. Jeg har gennemgået opsætningen for internet sharing, således at jeg kan gå på internettet fra min bærbare gennem desktoppen. Det virker imidlertidigt ikke, men den kan godt hente automatiske opdateringer til windows ?:(

Hvordan laver man eventuelt en manuel opsætning af internetdeling?

Mvh Umgala