Skærm skifter farver ?

Diverse d.  14. november. 2005, skrevet af Bonghjerne
Vist: 695 gange.

Bonghjerne
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2005 09:01:09
Svar/Indlæg:
658/48
Har en ældre skærm her (Eizo T67s), som er begyndt at skifte farve til en meget meget grønlig farve...

Normalt kan det kureres ved et dask med en flad hånd... MEN... irriterende alligevel, at skræmme livet af sine rotter, hunden, damen og musene... :e

Er der nogen der har et bud på hvad det kan være ?

Billedrøret eller andet ? (Håber det er "Eller andet" da jeg ikke lige har pengene til en ny skærm endnu :e)

MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
14-11-2005 11:54:36
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har en 19" AOC skærm der gør nøjagtigt det samme, bare lyserød i stedet, den skal også have et dask. Det kan være en løs ledning i kablet, altså der hvor det kommer ind.

Selve billedrøret er det næppe, det må være noget elektrisk et eller andet sted. En komponent, som lodder sig løs hver gang den bliver varm, eller en dårlig lodning der er knækket. Prøv at åbn den, og se i bunden af printet.

Pas på den høje spændning, lad den stå i nogle timer først. Uden strøm.

Knækkede lodninger kan være svære at se.

Det var mine bud.



Bonghjerne
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2005 13:08:24
Svar/Indlæg:
658/48
det er ikke kablet... har prøvet med 3 nu :e

Men tror jeg flår hatten af den her en af dagene ja (o:



Whistler
 
Superbruger
Tilføjet:
14-11-2005 21:27:06
Svar/Indlæg:
207/0
efterlod omkring højspændingen den er sikkert dårlig, og derefter så kig på det stik på billederøret om der ikke skulle være en dårlig lodning på det, eventuelt så sørg lige for at tage stikket af billede røret og sæt det på igen, så burde det være fjong.

husk at passe på nallerne for hver tommer er der ca. 1Kv
og der er stadig spænding på selvom det har stået slukket i mere end en uge, da røret har så stor kapacitet at det lader sig selv op.



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2005 08:48:18
Svar/Indlæg:
4230/89
#3
læg skærmen udenfor, bank en jernrør i jorden med en lang ledning på, og forbind billedrør med ledningen "UDEN selv at røre det" prøv evt med et lang træpind/kosteskaft....

teoretisk set burde spændingen være pist væk/forsvundet ud i jorden... ;)



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
15-11-2005 13:15:37
Svar/Indlæg:
5039/109
Det behøer ikke være ved selve billedrøret der er noget galt, det kan sagtens være et andet sted. Du må bare igang med at lede. Og opvarme evt. dårlige lodninger.