Primetech bærbare kvalitet/kvantitet ?

Diverse d.  14. november. 2005, skrevet af Fearless Angel
Vist: 317 gange.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2005 09:40:03
Svar/Indlæg:
4536/104
Hejsa jeg overvejer lidt at spare sammen til sådan en bærbar her...

Varenavn PRIMETECH Traveller PX4000A (15")
Varenummer PX4000A

15" TFT Display SXGA 1440x1050
Intel Pentium M 1.73 GHz Centrino Dothan Processor 2Mb cache
Intel® 915PM + ICH6-M chipset
40GB Harddisk 5400rpm
512MB Ram PC2700 SO-DIMM
Combo DVD/ CDRW Drev IDE
ATI Radeon X700 128MB DDR PCI-Express 16x
10/100Mbps Netkort.
54mbps Intel Wireless netkort.
56K Modem Data/fax/voice
PCMCIA-Slot
Infrarød kommunikations-port
Parallel port
TV-Out
Indbygget Webkamera 300K Pixels
7.1 kanals SoundBlaster PRO komp. lydkort
4 x USB 2.0 porte
1 x IEEE1394 Firewire port
Kortlæser 3i1 (MS/SD/MMC)
Vægt 3.1 kg
2 års fuld garanti
Batteri 6 mdr. garanti

http://www.edbgiganten.dk/shop...

Men med følgende ændringer...

Skift af HD til en 60gb 7200RPM´s...

opgradering af ram(ved ikke om det ka svarer sig at få gjort af dem eller om der er meget at spare ved selv at skifte fra 512mb til 2*1024mb (merpris ved dem er 1895kr. hvilket jeg syntes er ret dyrt)

ved køb af den hardisk og de ækstre ram koster den bærbare 11670kr. inclusiv moms.

Men mine spørgsmål er så...

1. er det et okey mærke ? altså ingen alt for skrøbelig plastik kvantitet... eller ?

2. nogen der har noget at indvænne mod valget eller har et bedrer forslag til ca 10-11k... ?

3. Hvor godt er sådan et X700 mobile med 128mb ram... ? mig bekendt er det da ikke meget bedrer end et mobile Radeon 9700 kort, eller er det ?

4. og ville det kunne svarer sig at give 600kr mere for at få et X700 256mb kort i stædet for det X700 128mb kort der er i standart ?

Håber at nogen ved lidt om bærbare.. for jeg har ikke den helt store viden inden for det fælt... :r

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2005 12:02:32
Svar/Indlæg:
4536/104
er der slet ingen der ved en pind om sådan noget her inde på siden ?

doughboy

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2005 12:07:14
Svar/Indlæg:
2/0
kender en der købte en for ca. 2 måneder siden. den køe upåklageligt. dog bruges den kun til office og DVD film

palle

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2005 13:36:22
Svar/Indlæg:
2307/37
Primetech er vist bygget samme sted som AlfaNote, som kan købes ved Føniks Computer. Og de er solide uden dog helt at være i samme kvalitet og finish som f.eks. IBM.

Om det så er nødvendigt at opgradere til 2 GB ram er så en smagssag. Du kan jo evt. spare 1300 ved bare at opgradere til 1 GB.

Angående ydelsen af et X700, så er det hurtigere end 9700. X600 yder derimod meget ligesom et 9700. IMO kan det ikke betale sig at betale for de ekstra grafikkort ram.

Pressure

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2005 18:24:39
Svar/Indlæg:
223/10
Rent kvalitetsmæssigt giver sådan en barebone notebook mig en dårlig smag i munden, medmindre den er fabrikeret af Asus (hvilket ikke er tilfældet!).

Køb et kvalitetsmærke i stedet for. Det koster lidt mere, men der er så også pillet lidt mere ved detaljerne og den medfølgende software.

Det plus jeg kan se ved den, er at der er 2 års fuld garanti (dog står det ikke rigtig hvad det er) og at man får meget hardware for pengene.

Noget af det som forhandlere undervurderer, er billeder! Folk vil gerne danne sig en idé om hvordan det produkt de ser på er bygget og ser ud. Løftet pege finger til dem!

Et 197x178 pixels billede giver mig satme ikke meget at vurdere en bærbar ud fra.

Endvidere kan jeg se at netop denne model bruger DDR1 ram, hvilket godt kan blive en dyr affære at opgradere. DDR2 er billigere nu om dage og ydelsen er stortset den samme.

Men dit budget ligger på omkring de 9000,- danske kroner?

rubek

Superbruger
Tilføjet:
18-11-2005 17:45:08
Svar/Indlæg:
6/0
Der er næsten uge for uge folk der stiller netop dit spørgsmål.. Den perfekte Laptop til 10-12 k
Der er ingen efter min mening der indtil nu er kommer med det ultmative tilbud.
De billigste laptops i den prisklasse er baseret på barebones som eksempelvis
http://www.mitac.dk/w.asp?s=in... der leverer barebones til en masse af de dansk producerede bærbare, herunder SHG og en masse andre.
PT synes jeg at det vildeste tilbud du finder i klassen er:

SHG´s

Sort / Sølv
Vægt 2.6 Kg
CPU Type / Model Intel Pentium-M 760 (2.0GHz) - 533MHz FSB
Antal MB Ram 2048 MB
Antal GB 100 GB
Indbygget Grafikkort nVidia GeForce 6600 Go
Antal MB Ram 128 MB
Tommer (Skærmen) 15.4 Tommer (Widescreen)
PRIS 11,5 k
http://www.edbpriser.dk/Listpr...
Men dern kan ikke customizes som for eks:
http://www.vulfs.dk/product_in...

Derudover findes der mere flotte udgaver med webcam, 17 tommer skærm mm.
Personligt leger jeg med tanken om SHG 86760 og så købe en hitachi travelstar 7200 rpm 60gb og smide i. Så kan jeg bruge den 100gb der følger med som backup disk.

Jeg har i forumet skrevet flere gange om der er nogen der har erfaring med disse bærbare, men hver gang kommer der kun halvvage svar med kritik af noname produkter.

Hvis der er nogen der kan finde anmeldelser eller har first hand erfaring ville det være super med feedback. :i

rubek

Superbruger
Tilføjet:
18-11-2005 17:57:39
Svar/Indlæg:
6/0
Vedr grafik kort
Der er ydelses mæssigt delte meninger om go6600 eller x700 leverer bedst men efter 2 ugers gennemlæsninger af test ser det ud til at go6600 løber med sejren idet denne er mere fremtidssikret pga nyere komponenter og direct x understøttelse.
Til first person shooters er go6600 generelt hurtigst!

X600 er et 9700 placeret på en pci express bus, kortet er forældet og du skal gå efter enten go600, x700 eller de aktuelle topkort der er ude af din prisklasse.

Giv endelig en tilbagemelding når du har købt eller når du har besluttet dig :)

MullE2

Superbruger
Tilføjet:
18-11-2005 18:20:51
Svar/Indlæg:
541/22
Her er lidt c/p fra min vens blog på en anden side. Håber det giver dig et godt indtryk af Primetech som virksomhed. Here we go:

Blog 1:
Her for snart en måned siden fik jeg en tilbudsavis fra et firma kaldet Primetech. Det forhandler computer og alt dertil, og da jeg var på udkig efter en bærbar tænkte jeg om jeg ikke lige skulle tjekke deres. Jeg finder så en bærbar (Primetech 9025) til 6995,-, med P4-M 1.6, Radeon 9700 128 mb, 512 PC2700, 40 GB, osv.

Første telefonopkald...
Jeg ringer så ind til dem for at bestille, men får at vide at den er på lager om et par dage først. Da jeg ringede ind henviste jeg til brochuren, og oplyste prisen, genkendte medarbejderen tilbuddet, og gav mig lagerstatusen. Fair nok, jeg kan vente et par dage.

Et par dage senere...
Ringer ind, og henviser ligesom sidste gang, til brochuren og prisen. Medarbejderen siger så at den er på lager til om 2 uger først:( Neder, men jeg vil gerne vente på et godt tilbud.

2 uger senere...
Ringer ind og giver dem samme informationer igen. Medarbejderen genkender den som før, og siger at de har den på lager i morgen, eller i overmorgen.

Næste dag...
Ringer ind og lagerstatusen bliver udskudt yderligere 2 dage:( Samme fremgangsmåde som altid, men jeg bliver bare nød til at vente.

Nu er jeg temmelig pissed, men det er godt tilbud, så jeg begynder at tage hul på mit reservelager af tålmodighed.

2 dage senere...
Ringer ind og siger det samme som altid, og får af vide at de har den fredag eller mandag, stensikkert! Får af vide at jeg skal ringe ind om fredagen hvis jeg regner med at købe den der, for det er ikke helt sikkert at de når at få den der.

Jeg venter til mandag, eftersom jeg ikke helt stoler på dem:)

5 dage senere...
Mandag ringer jeg ind, og ja de har den på lager. Problemet er så at jeg skal bestille den og så kan den først hentes efter 2 dage. Nu var min tålmodighed opsluppet, så istedet for at tage til Hørsholm om 2 dage, kunne jeg tage til Glostrup samme dag og hente den. Vi skal dog først komme efter kl. 17, ellers ved de ikke om de kan give mig en.
Mig og min mor får lånt en bil og tager afsted. Vi kommer 17:40, og ser at ingen er hjemme. De lukkede kl. 17:30:(( Halv times kørsel hjem.

Dagen efter...
Ringer ind til deres salgsafdeling for at bestille bærbaren til om to dage i Hørsholm. Samme fremgangsmåde som altid, men det er først her jeg bliver rettet, og får at vide at prisen er en trykfejl, og den faktisk koster 7995,- og ikke 6995,-. Det var en trykfejl og det har de jo, som alle andre, taget højde for med denne lille sætning i bunden af tilbudsavisen. "Vi tager forbehold for trykfejl og prisændreinger". Noget bitter ligger jeg telefonen på og føler mig pwned den næste uge:(

Blog 2:
Jeg starter lige bloggen ud med min nuværdende følelse:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!

Dette er en forsættelse i min lille saga om alt Primetech's lort. Er lige kommet hjem fra Glostrup. Et lille resumé til dem der ikke vil læse den tidligere blog:

Ringer 5 gange ind til Primetech for at høre om de har fået den ønskede bærbar på lager, men de udskyder hele tiden. Endelig får de den på lager, og i stedet for at vente 2 dage på at den kommer til Hørsholm, tager vi direkte til deres lager for at hente den. Desværre kommer vi 10 min. forsent, og der er ingen mennesker. Dagen efter bestiller jeg den så til Hørsholm over telfefonen, da vi ikke gad til Glostrup, hvor deres lager ligger, igen. Efter 6 telefonopkald bliver jeg så rettet, selvom at jeg har sagt det samme HVER GANG, og får af vide at prisen i brochuren er en trykfejl og den koster 1000,- mere. VRÆL.

Bestilllingen...
Jeg leder så efter en anden bærbar, og til min store skuffelse er det faktisk stadigvæk Primetech der har det bedste tilbud, så jeg bliver "nød" til at købe hos dem igen. Jeg ringer og bestiller en bærbar til 7194,- og får manden til at gentage hele ordren og prisen. Den ville tage 5 dage før den var klar, pga. en harddisk der ikke var på lager. Det betyder så at jeg skal til Hørsholm om en 5 dages tid, men det er lettere end Glostrup hvor vi bliver nød til at låne min fars bil. Alt for neder, men det bliver jeg nød til at leve med.

4 dage senere...
Dagen før jeg kan hente den, ringer jeg ind før at være sikker på at den nu også er på lager. Manden i den anden ende finder min ordre, og siger at den er klar til afhentning i Glostrup i morgen... GLOSTRUP!?!?! Jeg kunne virkelig ikke tro min egen ører, men den var ikke klar i Hørsholm, som lovet, men derimod i Glostrup. Skulle det være i Hørsholm vil der gå yderligere 2 dage. Jeg bider i det efterhånden meget sure æble, og siger farvel.

Dagen efter...
Vi får lånt en bil, og tonser afsted. Et par kilometer fra min hjem opdager jeg, at jeg har printet den forkerte kørevejledning ud, og vi lige må et smut tilbage:( Ud på motorvejen igen, og så laver vi et forkert sving så vi lige skal have fornøjelsen af en 20 min. kø, bare for at kunne komme over i den anden vejbane:((

Endelig kommer vi ud til Primetech's lager i Glostrup. Vi kommer op til receptionen, og forklarer at jeg har en bærbar klar til afhentning, og oplyser mit navn. Han kommer tilbage med en kasse, jeg ser lyset for enden af denne her lortebefængte møgtunnel. Han stiller den på bordet, og jeg står klar med pengene. Jeg siger at det vel bliver de der 7194,- som der stod på hjemmesiden, og som deres medarbejder der tog imod min bestilling og bekræftede. Han siger så at det er 6900,-, og jeg tænker i starten bonus, så får vi da sparet lidt. Vi tjekker lige om den mangler noget, og han går ind på deres hjemmeside. Han klikker sig igennem menuerne, og trykker så på en model som jeg ikke har bestilt. Jeg retter ham og siger at det ikke er den model. Det forstod han ikke, for han stod med et papir der sagde at jeg havde bestilt denne bærbar, og ikke den bærbar jeg i virkeligheden havde bestilt. Det undskylder han, og siger at jeg kan få den bærbar jeg skal have på fredag, I HØRSHOLM. Jeg siger et forholdvist bittert "Mange tak" og går ud af døren.

Endnu en spildt tur til Glostrup, og et par ekstratelefonopkald, men man kan aldrig få for meget af deres dejlige inkompetente "service"-medarbejdere. Nu skal så til Hørsholm her på fredag... siger de:(((

Mange vil sige at jeg skal droppe det firma, men min pengepung kan ikke klare andet, så jeg er meget ufrivilligt stadig kunde hos Primetech.

GG

Blog 3:
En lille update til mit Primetech eventyr:D Læs de to andre Primetech blogs, hvis i vil forstå denne;)

Onsdag...
Her idag modtog jeg en besked på min telefonsvarer om at de ikke havde min HDD på lager, og jeg lige skulle ringe. BONUS, endnu mere ventetid:((

Torsdag...
Ringer ind til deres afdeling i Hørsholm for at hører hvad der sker. Jeg får en af vide at min bærbar først er på lager på fredag, altså her i morgen. Fredag!? Det var da den aftalte tid. Det fortalte jeg så medarbejderen, og han troede åbenbart det var onsdag, ligesom jeg gjorde før tirsdag i denne uge. Efter lidt forvirring kommer vi frem til at alt er hvor det skulle være, men hvis det er den slags intern kommunikation de driver i virksomheden, kan jeg sgu godt forstå hvorfor jeg ikke har en bærbar endnu.

Endelig en mere eller mindre "positiv" oplevelse med Primetech, men jeg tør ikke at håbe på noget. Jeg skal op til Hørsholm her i morgen og hente min bærbar, men nu ser vi lige:D De skal nok finde en eller anden måde at kneppe det hele på.

Wish me luck:D

Blog 4:
Så lykkedes det endelig. Efter over en måndes hård kamp mod et modarbejdende firma, har jeg endelig fået min bærbare:D Aldrig nogensinde har jeg været ude for noget lignende, men jeg kunne ikke være mere ligeglad, for nu har jeg min bærbar:D Fik den hentet her i fredags, men har desværre ikke fået så meget tid sammen med den her i weekenden pga. HTX-LAN hvor jeg lige skulle nå at formaterer en anden maskine, arbejde, pakning, osv. Førstehåndsindtrykket er dog godt, og jeg glæder mig til at få den i brug, bare ikke til den dag hvor jeg skal til at RMA'e når den går i stykker:(

Det har været en hård kamp så, GG!

Jeg kan ikke råde dig til at købe hos Primetech. For bærbarene er ikke engang særlig god. Lidt for plastic, men det går dog nok. DU SKAL IKKE RØRE DEM!

Seraph

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2005 19:52:28
Svar/Indlæg:
624/55
Det lyder som alt stadig er com dengang jeg arbejdede der 😉
Det havde jeg fanme aldrig fundet mig i, og arbejder derfor heller ikke der mere :D

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2005 22:30:16
Svar/Indlæg:
4536/104
Alle tak for info´en... det har været godt at høre lidt godt og skidt.. men jeg har heldigvis også fundet en anden løsning i mellem tiden.. så køber derfor en brugt bærbar med en 3000+ sempron s754 cpu og 1024mb DDR ram + et X700 128mb kort.. og en 80gb hardisk.. så kan jeg altid skifte cpu´en ud med en turion på 2.0-2.2ghz.. hvis det kan svarer sig når nu den skal bruges meget til spil... :e