Aldi computer

Diverse d.  14. november. 2005, skrevet af System
Vist: 902 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
14-11-2005 15:22:19
Svar/Indlæg:
0/11005
Er den nye Aldi computer fin til prisen?? eller skal man hellere vælge noget andet til 8500?? Kan ses på Aldi.dk
Sir

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2005 15:49:28
Svar/Indlæg:
2872/90
hmm med alt det lort der følger med af software og tv ting. så er prisen vel fin nok.. men hvis du synes alt det er lige meget så kan du godt få en computer der er meget bedre til den pris..

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2005 16:28:32
Svar/Indlæg:
566/150
man få da valuta for pengene, men som gamer, ville jeg nok købe noget kraftigere til samme penge..

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2005 17:12:23
Svar/Indlæg:
2343/272
Som video-optager er den faktisk ret sej:)
Der tror faktisk det kan betale sig at bruge dualcore cpu da man så vil kunne lave noget andet gejl mens den optager.

Graffikortet er et geforce 6600GT som kører lidt over standardhastighed, dvs. du skal regne med at score omkring de 9000 i 3d-mark 03.

Men hver opmærksom på at hvis du en dag køber nyt grafikkort, mister du nogen af tv-out funktionerne da disse er sat på grafikkortet.

I forhold til andre færdigbyggede computere giver denne der en del valuta for pengene:)

Alternativt ville jeg købe den medion life 3400 de har på www.tdc.dk til 5000kr.
Det er en prescott 3.4ghz, 250gb hd, 512mb ram (køb 512 ekstra) og et geforce 6610xl med 128mb ddr (er 20% langsommere end 6600gt)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
14-11-2005 17:16:59
Svar/Indlæg:
14079/622
->#3
Ja det er den i princippet være rigtig god til.. Jeg synes det er et godt køb.

Men så vidt jeg ved er Medions Tv-tunere noget bras. Hæng mig ikke op på det, men så er i advarede..

Nogle der har erfaringer med TV-tuneren i medion-PCere ?

brut@lis

Overclocker
Tilføjet:
14-11-2005 17:27:41
Svar/Indlæg:
349/17
4# ikke her. men jeg har i tankerne at købe den

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2005 17:34:26
Svar/Indlæg:
2343/272
#4 - Så vidt jeg ved er det vist msi kort de putter i:)

Mine gamle har faktisk en medion med tv-tuner, men har aldrig fået testet den sådan rigtig.. Men med hdtv kunne man da forestille sig den kan lidt

SimTex

Superbruger
Tilføjet:
14-11-2005 19:22:18
Svar/Indlæg:
527/21
Personligt ville jeg aldrig købe en medion eller en anden færdig samlet computer. Når man selv samler ved man hvad man får og man kan bruge pengene på de ting der er vigtige (ikke tv-tuner, imo). Men hvis du ikke har mod på selv at samle en computer der passer til dine behov, er den medion vel et ligeså godt bud som så mange andre færdigsamlede computere. Du får i hvert fald meget mere for pengene end hvis du køber færdige computer i andre detail butikker der ikke specifikt handler med computer hardware.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2005 22:58:05
Svar/Indlæg:
8555/439
de bruger MICROSTAR =MSI til ders GFX

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2005 07:40:17
Svar/Indlæg:
623/31
Vil også tro det er en fin computer til prisen, hvis man ikke er vil med selv at samle en.
Men, det er en Medion, kender et par som har haft problemer med strømforsyninger til en bærbar de solgte for et par år siden. Den er ikke 2,5 år gammel, og man kan ikke få en anden strømforsyning... Så nu har de en komplet (funktionel) bærbar, som de ikke kan få strøm på, flot Medion...
Har lovet at hjælpe med med noget fusk, men det er svært at finde en alternativ som kan give så meget strøm...

emaguina

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2005 09:38:35
Svar/Indlæg:
360/35
Det er vist korrekt at det er msi der producere bundkort til medion. . .. . . men de laves kun til medion og support til disse bundkort er tit ret elendige!!!! Vi er en gruppe 'gamle' nørder der spiller lidt bf2, en havde medion (2 år gammel) og meget store problemer med at finde ram der passede til bundkortet. Der var ingen support fra msi. De henviser til medion hvor der heller ikke sker meget og at finde en ny bios til et medion bundkort kan være ret svært. Derefter skulle han opgradere fra fx5 serie grafikkort til 6600gt . . . . så kunne den slet ikke starte. Ny pwr supply hjalp ikke noget men det gjorde et nyt bundkort og så kørte det.

Ergo er det med medion som med alle andre mærke pc'er der får produceret komponenter hos asus/msi/leadtek osv. De får ex lavet 100.000 bundkort der kun lige opfylder deres krav til det de skal bygge, vilket vil sige at de ikke betaler en øre for meget. Det handler om profit. Så det er oftest et skrabet bundkort med lav support. Derfor vil der ofte opstå problemer når der skal opgraderes, især ram/cpu og gfx.

Men den pc man køber fungere ofte perfekt, er lydløs,stilet og med masse software. MEN skal du opgradere i fremtiden skal du nok regne med et nyt bundkort også.

Dog vil jeg give de andre ret, det er et ok tilbud og hvis jeg skulle købe en mærke pc så ville jeg vælge en medion...... for jeg kan selv lave den hvis der sker noget. GRIN.

tocool

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 07:29:17
Svar/Indlæg:
244/73
Har en medion og tv-tuneren virker ok. Jeg har sat ekstra ram i min, og der var ingen problemer. Med hensyn til bios så henter man en ny (når der kommer en ) og alle andre opdateringer på deres hjemmeside. Man taster bare pc's seriel nr. ind også ryger man hen på den side hvor alle de driver til ens pc ligger. Nemt.
Har haft min i 2½ år uden problemer. Men man kan ikke begynde at skifte grafikkort og bundkort ud uden at miste nogle af de funktioner som pc'en har, da det hele er specielt fremstillet til medion.