Til alle dem der syntes det er noget fis det jeg siger:
Prøv at sammen ligne afspilningen af samme DiVX film i samme maskine med et ATI kort og et NVidia kort af nyere dato, det har jeg gjort, hvis i ikke har gjort dette ved i jo ikke hvad i snakker om.
Det er så let, jeg har prøvet dette flere gange, både med GeForce 4 TI 4600 og Radeon 9700, Med Geforce 5800 (Dustbuster) og Radeon X800 og senest med X850XT og 7800GTX, og overall synts jeg slet ikke forskellen har ændret sig heller, jeg snakker ikke om TV-out som mange for det til, jeg snakker bare om at se en video på monitoren, en dejlig DivX film og se efter forskelle.
Tv-out er vel ved at være det samme selv om jeg bedre kan lide dualhead fra Matrox eller ATI frem for Nvidias dual-View.
Men før i tiden var NVidia meget ringe på tv-out området via Coax eller S-vhs.
Så prøb at gør det jeg har gjort, før i gør dette ved i ikke noget, så let er det.
Mht. min grafikfejl i spil med den nye whql driver fra NVidia som Futuremark ikke har godkendt kan jeg bare sige at jeg syntes at skyggerne i de forskellige tests har tilbøjelighed til at flakke, skulle være mærkeligt hvis mit kort skulle være i stykker så det laver den fejl i netop den test og ikke i andre spil osv.
Hvis i ikke ved hvad texture shimmering er kan i slå det op på nettet og se screenshots af det som demonstrerer det og så bagefter sammenligne med jeres eget 7800 kort og så se om jeres kort ikke gør det også, husk at bruge samme driver som der bliver henvist ti.
Dvs. hvis i laver noget med 3DMark05 er den eneste driver i kan bruge 77.72 da det er den eneste og seneste som Futuremark har kunnet godkende da senere dirvere har for megen texture shimmering og app detection.
Det er så let at snakke, noget andet er at erfare selv, egenhændigt.
Mange her der udtaler sig har end ikke et 7800 kort selv og har slet ikke haft et ATI kort og selv sammenlignet osv.
Det kan også være jeg bare har spist for mange gullerøder og mine øjne er blevet for gode, men når jeg især sammenligner billedkvallitet på mit 32" Samsung som kører via DVI-HDMI er det så let at se forskelle at det er helt vildt, men det er jo nærmest også bare en 32" computerskærm.