Har så vidt muligt forsøgt, at holde mig fra denne diskution. Men nu kan jeg sgu ikke længere.
Mener som MO, at det er ren og skær mafia-methoder DR. bruger til indkrævning af Licens.
DR´s målgruppe, rammer ikke alle, hverken deres Radio men heller ikke deres TV-udbud, men alligevel tvinges alle som har et TV, til at betale Licens.
Det svare lidt til, at alle som har en computer, tvinges til at betale 2040,- hvert år til Internettet, bare fordi, at de har et Modem i deres maskine, men ikke har det sat til Nettet.
Eller hvis du har kørekort men ingen bil, så SKAL man også betale alle de afgifter som det koster hvis man har bil.
Ergo, man betaler for de ydelser, man benytter, ligesom i privat-sektoren.
Jeg kender en del stykker som ser meget DR1, og meget gerne vil se DR2, men ikke kan, da de ikke har Parabol eller Hybridnet, selv om de betaler for DR2 såvel som DR1 - det er langt fra fair, da de betaler for noget, de ikke kan få, med mindre, de ofre flere penge ved køb af Parabol, eller Hydbridnet.
Personligt, ser jeg ALDRIG DR 1/2, og høre heller aldrig deres Radio, men alligevel tvinges jeg til at betale Licens.
Derimod benytter jeg alle andre TV-stationer, som jeg med glæde betaler Hybridnet for. (MO, vi burde sætte os, og se Discovery sammen en dag ;) )
Jeg betaler 266,- pr. månede for Hybridnet = 34 kanaler + x-antal Radio kanaler, som jeg flittet bruger.
Jeg betaler 2040,- pr. år til DR Licens = 2 kanaler + 4 Radio kanaler, som jeg aldrig benytter.
Det giver ikke mening i mit hovede, heller ikke selv om X-antal af kronerne går til Kultur (Som jeg i forvejen betaler til over Skatten)
Det var mine 50 cents. :)
/Edit By my self/ Dette indlæg er selvfølgelig skrevet ud fra personlige holdninger.