Mærkelige lyde og blå skærm...

Diverse d.  15. november. 2005, skrevet af daelin
Vist: 177 gange.

daelin

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2005 11:28:06
Svar/Indlæg:
35/12
Jeg har i de seneste dage skrevet tråden her
http://www.hardware-test.dk/oc...
fordi jeg havde nogle problemer med en computer der frøs.
Nu er der så sket stor udvikling:
Efter endnu et crash, efter fulgt af et reboot kan computeren nu ikke længere starte Windows.
Den startede fint nok med først at vise load-skærmen til Windows, og da den så var færdig begyndte computeren at sige mærkelige klik-agtige lyde. Jeg kan ikke helt høre hvor de kommer fra, men så kommer der pludselig en blå skærm hvor der står noget som jeg ikke kan nå at læse, for så rebooter maskinen igen! Og det bliver den ved med, lige meget om jeg vælger sidste kendte instillinger hvor Windows virkede eller ej!
Den blå skærm kommer hver gang, og jeg kan ikke nå at se hvad der står!
Hvad fanden sker der!?

Don-s

Overclocker
Tilføjet:
15-11-2005 11:31:25
Svar/Indlæg:
62/1
Lyder som om det er din Harddisk der er stået af :l

daelin

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2005 11:41:24
Svar/Indlæg:
35/12
Fedt nok...
Det er bare overhovedet ikke fordi der lå vildt vigtige ting på den harddisk!

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2005 11:44:11
Svar/Indlæg:
6052/189
Tja..

Sådan er det jo når man har Seagate :e ( joke :P )

Få hdd'en over i en anden maskine, og brug www.getdataback.com for at se om du kan redde noget af det.

Mvh

daelin

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2005 11:51:56
Svar/Indlæg:
35/12
Tja, det er nu ikke fordi det er en Seagate, for OS ligger på den med 80GB og det er ikke en Seagate, så vidt jeg husker...

daelin

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2005 12:02:05
Svar/Indlæg:
35/12
Nu har jeg prøvet at sætte den i en anden computer og det gik ikke... Efter menuen med hvilken tilstand Windows skal køre i, så genstarter den med det samme, lige meget hvilken mulighed man vælger...
Eller, Tonnilerche, du mener måske at jeg skal sætte den til slave på den anden computer?

daelin

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2005 12:43:13
Svar/Indlæg:
35/12
Okay, det her er så bare super mærkeligt! Nu har jeg sat harddisken til at være slave på den anden maskine, og når der er den fuldt tilgængelig! Jeg kan flytte alle filer fra den ene til den anden, uden problemer!

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2005 13:21:26
Svar/Indlæg:
3214/18
#6 Så kan du jo udelukke harddisken som den del der fejler. ;)

Har du mulighed for at prøve maskinen med andre RAM? Har du prøvet at hæve spændingen til RAM en smule? Har du fundet ud af hvordan din temperatur ligger på CPU?

Martino

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2005 14:03:41
Svar/Indlæg:
59/1
Jeg tror nu stadig det er harddisken som har fået en bad sector i boot sectoren,prøv at tømme harddisken for det som du vil gemme og så formatere den,installere windows igen,så køre den nok,ellers skal du lave en lowlevel format på den hvis den ikke kan gennemføre en normal formatering.

Martino

daelin

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2005 14:17:50
Svar/Indlæg:
35/12
Okay, så hvis harddisk er ødelagt i bootsektoren, hvordan kan det så have noget at gøre med at computeren crashede da den kunne bootes!? Det var måske fordi RAM'ene var ødelagte!?
Hvad er chancen for at de to seperate enheder går i stykker samtidig! Og hvad er chancen for at det sker MENS jeg har mit grafikkort til reperation fordi det også var ødelagt!? Og hvad er chancen for at det sker, kun et par måneder efter at jeg fik udskiftet mit bundkort fordi det også var i smadder!?

Suk! Jeg køber snart en ny computer!