Jeg må lige korrigere og sige, at prisen rent faktisk ligger på 2400 for et X850XT og så er begrebet; "den billige løsning" ikke så nemt at få øje på mere, når man sammenligner med ydelsen ved 7800GT :)
En 3200+ er efterhånden ved at være knap nok til det mest krævende og den er i hvert fald slet ikke fremtidssikret.
En 3700+ Sandy, som i de fleste tilfælde ryger over 2700mhz, vil være et optimalt valg. ved 2700mhz har du dig således en mellemting mellem FX55 og FX57. En cpu som dog koster 1/3 :)
Jeg synes ikke du skal rode dig ud i noget 6800GT på nuværende tidspunkt. Dertil er ydelsen for langt bagefter nu, sammenlignet med prisen på X850XT og 7800GT.
Mht. RAM, så er der IMO næsten intet at hente ved OC, udover benchmarks. Derfor synes jeg nok du bør slå dig til tåls med 2x1GB value ram og derved spare nogle penge, som kan gå til et bedre GFX.
Du siger det er en spillemaskine, som du skal bygge. Så lyder 74gb, hvoraf de første 5-10gb forsvinder til fordel for alt muligt snavs (Windows, drivere, programmer, musik red.), en kende for lidt.
Mit bud:
- 3700+ San Diego
- DFI NF4 ultra-d (Abit AN8-SLI, hvis du vælger et nVidia kort)
- 2x1GB Kingston Value PC3200
- Hitachi Deskstar 7K250 eller Samsung Spinpoint 120GB Sata
disk.
...Kabinet er jo så en smagssag, men din kone synes sikkert godt om CoolerMaster WaveMaster :e