60+ med vand ved lille clock.

Overclocking d.  15. november. 2005, skrevet af Morten-[TB]-
Vist: 326 gange.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2005 18:03:03
Svar/Indlæg:
4310/364
Hej jeg har et P4C800-E deluxe som jeg har været ved at clocke...jeg har så holdt en pause men vil nu igang igen.
mit første problem er at min cpu bliver 60+ grader varm når jeg belaster (jeg kan ikke måle mere for så fryser den!)
jeg har instaleret Thermal takes Bigwater men eftersom det er første gang jeg har prøvet at montere en køling kan der meget vel være sket en fejl ved montering...jeg brugte den pasta der fulgte med i pakken eftersom jeg har læst der kun er nogle få grader hentet ved silver 5...
så jeg vil gerne vide om jeg har monteret forkert eller den bare ikke kan køle mer end det? den idler på 36 grader....ved en core på 3.6

Jeg kan ikke gøre den stabil ved 3.6 og det er fordi at mit bundkort undervolter...men jeg har ikke nogen lodekolbe og jeg har aldrig prøvet at lode...så... er der nogen i brovst eller fjerritslev området som kan lode mit bundkort til en lille penge?

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2005 18:18:19
Svar/Indlæg:
1762/50
Prøv at tage Kølehovedet af, og monter ny kølepasta.. Husk at der skal kun 1mm. tyndt lag ud over HELE CPU'en..

Citat: "Jeg kan ikke gøre den stabil ved 3.6 og det er fordi at mit bundkort undervolter...men jeg har ikke nogen lodekolbe og jeg har aldrig prøvet at lode...så... er der nogen i brovst eller fjerritslev området som kan lode mit bundkort til en lille penge?"

Hva filan er det du skriver? Udyb det lige..?!

Hvis det er et Volt-Mod du mener så kontakt "Nosferatu" her fra siden.. Han kan gøre det for en skilling.. ;)

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2005 18:23:23
Svar/Indlæg:
1137/24
Det lyder helt sikkert som en fejl montering! Tag CPU hovedet af og monter det igen!
/Thomas

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2005 19:03:22
Svar/Indlæg:
8555/439
1 mm alt alt for meget,jeg bruger ikke mere en ca:0,2mm

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2005 19:04:51
Svar/Indlæg:
4310/364
hmm det er nok der fejlen er så...for en mm lyder af rimelig meget....men der kom vist godt nok en ordenlig klat på...men har ikke mere pasta så skal ud og have fat i noget først :(

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2005 19:16:22
Svar/Indlæg:
2029/63
Du behover ikke tage nyt hver gang :) Ikke hvis du har så meget der ;)

bare tag den af også smør det ud med fingeren, det skal være så du næsten kan se igennem, ALTSÅ meget lidt.

Et godt trix er at tage selve hovedet/profilen også tøre den helt ren med et stykke papir.

For det er kun de små ridser der skal fyldes ud, så lidt at man kun kan se en nyance ændring :)

På den måde kommer der best kontakt.

HUSK kølepasta bruges kun til at udjævne ridser ujævnhedder. Det kan jo ikke sådan overføre varme hvis det er tykt :D

Det bekræftes også af din idel på 36 men load HELT deroppe :D

Og regn med du kan køre 250 fsb ved ca 1.65 Vcore.

MODS

eneste mods der giver godt i din situation ville være Volt core drop mod/Vdrop og Vdimm mod.

Så vil spændingen til din cpu være mere jævn og ikke undervolte så meget. Vdimm giver dig bare bedre timmings i og med du kan øge volt på ram ;)

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 17:59:20
Svar/Indlæg:
4310/364
jeg har bare ikke grejet til at lave et Vmod :( og heller ikke erfaringen...men køber nok en lodekolbe om alle omstendigheder for skal til at lode dioder til min RMX :D :i

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 18:43:04
Svar/Indlæg:
4310/364
nu idler den ved 31 grader så det er da lidt bedre....MEN sådan som jeg forstår tingene så skal der vel teoretisk ikke rigtigt være noget synligt kølepasta på? for det skal jo kun opfylde revner og sprækker og hvad der eller nu er...så hvis jeg gnubber det af der sidder der på så man kun lige kan mærke at der stadig er lidt....det må da være det mest optimale? eller hvad?

Cook

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 18:46:08
Svar/Indlæg:
563/64
RMX.. Hmm hvaa er du ikke kun 15? :e

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 19:00:56
Svar/Indlæg: