Kortlæser i Shuttle SN25P

Diverse d.  15. november. 2005, skrevet af Gebisset
Vist: 196 gange.

Gebisset

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2005 19:43:57
Svar/Indlæg:
85/4
Hej,

Jeg har lidt problemer med at få kortlæseren i min Shuttle SN25P til at fungere. Jeg har prøvet med et SD kort og et Memory Stick, og der sker ikke noget uanset hvilket kort man propper i.

Kablerne skulle være monteret efter foreskrifterne :)

Maskinen kører Windows XP Pro sp2 med alle opdateringer, seneste drivere fra Shuttle og jeg har installeret Card Reader softwaren fra cd-en, som følger med maskinen (i nævnte rækkefølge).

I Device Manageren synes jeg ikke umiddelbart at jeg kan se nogen antydning af kortlæseren?

Har I andre med SN25P nogle hints? - Skal man kunne se kortlæseren i Device Manageren?

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2005 21:00:05
Svar/Indlæg:
1262/95
Prøv at sætte SD kortet i igen og højreklike på Denne Computer -> Administrer -> Diskadministration

Derinde bør du få en oversigt over alle tilgængelige drev...

Juvic

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2005 21:11:51
Svar/Indlæg:
603/79
Hey fellow Sn25p owner.

Jamen jeg har da selv haft lidt små "Problemer" med kortlæseren.

Dog er det alle mine fejl, det kræver nemlige lidt tilvænding at få placeret kortene rigtigt.. Tro det eller lad være, men man kan virkelig "Mærke" når de sidder ordentlig i.

Du kan vel se kortlæseren under "Denne Computer" ? I form af flytbare drisk drev ?

Gebisset

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2005 21:32:16
Svar/Indlæg:
85/4
#1: Jeg har kun min HD, DVD drev og Daemon Tools i Disk Management...

#2: Niks, under Removable Devices (flytbare drev) har jeg A-drevet, DVD og igen Daemon Tools.

På min bærbare er der SD læser, og der optræder SD-læseren som et drev i Windows...

Det kunne godt tyde på hardware problem - medmindre I andre har hekset med drivere for at få det til at fungere?

Juvic

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2005 21:51:18
Svar/Indlæg:
603/79

Hmm, jeg har to drev. hhv. Flytbar disk G: og flytbare disk H:

Ang. dit spørgsmål om driver, så har jeg bare startet min pc. Hvorefter Win xp Pro selv fandt driverne....

Altså alle drivere til pc'en er selvfølgelig installeret... Men ingen ændring i dem

Gebisset

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2005 22:12:24
Svar/Indlæg:
85/4
#4: Ok, jeg har lige haft dunken skilt ad og efterkontrolleret kabler. De sidder som de skal.

Jeg har haft Windows installeret på den 2 gange - fik en fejl første gang pga. noget manglende reboot under driverinstallation, som den åbenbart ikke magtede :) Ingen af gangene har jeg set nogle ekstra drev i Windows.

Gebisset

Superbruger
Tilføjet:
16-11-2005 08:43:38
Svar/Indlæg:
85/4
#4: Har du også to flytbare drev i Windows, når du ikke har sat et kort i læseren?

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 09:11:15
Svar/Indlæg:
3214/18
#6 Ja, de er der også selvom der ikke sidder kort i.

Se evt. denne guide: http://www.sudhian.com/showdoc...

Gebisset

Superbruger
Tilføjet:
16-11-2005 11:11:19
Svar/Indlæg:
85/4
#7: Ja, jeg har set guiden - kortlæseren var i mit tilfælde monteret under hele installationen, og såvidt jeg kan læse mig frem til, så skal man kun afmontere den hvis man får problemer med at den bliver detekteret som C-drev.

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 11:17:44
Svar/Indlæg:
3214/18
#8 Yes. Det er også sådan jeg har forstået det.

Min virkede med det samme jeg satte den til efter installationen af Windows.

Kører du med SP2 i øvrigt? Måske det havde noget at sige.

Har du installeret nVidias IDE-drivere?

Er den aktiveret i BIOS?

Gebisset

Superbruger
Tilføjet:
16-11-2005 12:28:14
Svar/Indlæg:
85/4
#9: Ja, Windows XP Pro, SP2 + alle opdateringer.

Ja, jeg har installeret nVidias IDE-drivere.

Man kan vel ikke deaktivere den specifikt i BIOS - udover USB. Den er forbundet via USB ifølge manualen.