Ipod Vs Creative Zen

Diverse d.  16. november. 2005, skrevet af System
Vist: 278 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
16-11-2005 09:41:07
Svar/Indlæg:
0/11005
Leder efter ny mp3 afspiller og valget står mellem Ipod og Creative Zen.

Jeg leder ikke så meget efter pladsen men mere efter hvad der spiller bedst..

Giv nogen meninger hvis du har prøvet begge.. Thx

Btw Har kikket på Ipod Video med 60gb. men har hørt den kun afspiller video klippene med 10-15 fps. nogen der evt ved om det passer?
cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 11:37:01
Svar/Indlæg:
3532/303
Jeg har selv prøvet både ipod og creative zen. Synes, hvis man satte ordentlige højtalere til istedet for deres evigt skravede earplugs, at zen's lyd er bedre. Generelt kan jeg bedre li' zennen. At ipod har en så stor markedsandel synes jeg ærligtalt er lidt synd, for der er mange der synes zen er bedre. Mener også at zen er billigere.
Apple iPod MP3 / 20 GB Harddisk / 2"" Display / 160 x 128 / Batteri: 12 time(r) / 3.5mm 2.367 kr.

Creative Jukebox Zen Touch MP3 / 20 GB Harddisk / 160 x 104 / Batteri: 24 time(r) / USB 1.525 kr.

Display er næsten det samme, prisen er rimelig anderledes. Interface synes jeg er individuelt, jeg kan bedst li' zen. Tjek lige batteri levetiden, jeg ved ikke om ipod lever op til den, men zen gør. Ahh, kan godt være den kun kan spille 23 timer ;)
Håber det hjalp.
Mvh. Rage



Sall
 
Overclocker
Tilføjet:
16-11-2005 14:30:59
Svar/Indlæg:
83/27
Jeg stemmer også på zen. jeg har købt en og den virker mere end meget tilfredsstillene. Den ka spille HØJT og de høre telefoner der følger med skratter ikke når man spiller højt. Men når de sorte skum tingester er faldet af ka man ikke have dem i øret...



brut@lis
 
Overclocker
Tilføjet:
16-11-2005 15:12:30
Svar/Indlæg:
349/17
jeg vil nu sige at du skulle købe en creative zen



nitrotg
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 19:57:08
Svar/Indlæg:
522/172
Takker for jeres råd.. lå temmeligt tydligt hvilken der skulle vælges så Creative Zen Touch 40GB er bestilt..





brut@lis
 
Overclocker
Tilføjet:
16-11-2005 21:10:04
Svar/Indlæg:
349/17
evt grunden til at du ikke skal købe ipod`en er at du kun kan bruge itunes og ikke wanamp ipod plugin til den og så er det osse at du ikke kan lægge musikken ind manuelt. det fandt jeg ud af da jeg havde haft den i et stykke tid ...

mvh i ved hvem



perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 21:34:40
Svar/Indlæg:
1304/117
Jeg er nu på ipods side. Jeg har selv en 3G 30gb ipod i over 2 år nu, og er meget tilfreds. iTunes virker perfekt, og har ingen problemer med det overhoved.

Jeg kan selv ikke lide Zen, faktisk tør jeg sige at jeg hadder Zenen. Zen har været trukket fra marked i mange lande (fx. Tjekkiet) pga. højt failure-rate.

Den styrings system af zenen er også værer efter min mening.

På den anden hånd har ALLE en ipod :( ipoden er ikke længere en musik afspiller men en modedims. Jeg husker med glade de dage da jeg var den eneste i skolen ;)

Men det er hver sins smag, jeg håber du får det du ønsker dig i den Zen!



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
17-11-2005 07:11:04
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har en Zen micro, efter en update af frimwaren er den blevet helt vildt langsom til at starte op.

Dem der fulgte med holdt i to dage på arbejde. Virkelig noget lort. Jeg havde den i lommen og det kunne ledningen ikke holde til, den knækkede indvendigt.

Følsomheden på de der touch knapper kan også diskuteres. Play og tilbage knappen er svær at få "trykket" i forhold til de andre. Også selvom jeg indstille følsomheden.

Men det er også de eneste minuser jeg kan komme på.

Den er rigtig lækker at have med at gøre i forbindelse med computeren.

Jeg synes lyden er rigtig god, hvis man køber nogle ordenlige bøffer til den.



Der_Meister
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2005 12:21:05
Svar/Indlæg:
610/87
Jeg har lige koebt den Nye Video Ipod med 30 GB.

Jeg havde en Zen foer og jeg maa sige Ipoden vinder klart. Paa neasten alle punkter er den bedre. Min Zen froes neasten en gang om dagen selv efter jeg havde opdateret firmwaren. Dertil har mange af dem et problem der goer at hovedtelefon stikket bliver loest og man derved kun faar lyd gennem det ene oere. Batteri Levetiden var heller ikke noget at raabe hurra for og opladningen tog tit op til 12 timer.

Ipod'en er af bedre kvalitet helt sikkert. Jeg kan oss meget godt li muligheden for at afspille Video. ( og ja det koerer med 30 FPS ingen slowdown overhovedet. )

Det eneste der ikk er saa fedt er Itunes, jeg kunne godt taenke mig der var andre maader at overfoere filer til den, men saadan er det jo med Apple... jeg kan sagtens leve med det naar jeg har en afspiller af saa hoej kvalitet.





mikael999
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2005 13:24:04
Svar/Indlæg:
1445/231
9£ har du prøvet nano ?? kune nemlig godt tænke mig sådan en i julegave ??



rytter890
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2005 14:14:01
Svar/Indlæg:
309/94
KØB EN ZEN SLEEK ... DEN ER ALT FOR NICE ... HAR SELV EN :D ALLE 2000KR værd :D ... og uden tvivl det fedeste design :D



Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2005 14:26:25
Svar/Indlæg:
3214/18
Personligt er jeg heller ikke den store tilhænger af Zen. Min bror har en, og den første han fik døde allerede efter en uge. Den anden han fik (efter Creative havde brugt 3 måneder på at ombytte den første) er også helt død nu. Første gang virkede displayet ikke og anden gang var den bare fuldstændig død, efter den havde ligget stille på et bord. En af hans kammerater har ligeledes oplevet at hans Zen pludselig var død. Citerer lige #6: "Zen har været trukket fra marked i mange lande (fx. Tjekkiet) pga. højt failure-rate." <- IMO skulle de også have gjort det i DK.

Min far derimod har lige købt den nye Ipod Video. Den er super nice, hvad jeg har oplevet af den indtil videre. Dog er den også betydelig dyrere end Creatives. Men mulighederne er også større! Derudover er skærmen og designet virkelig lækkert at se på.