Opstart

Diverse d.  16. november. 2005, skrevet af Xnac
Vist: 142 gange.

Xnac
 
Overclocker
Tilføjet:
16-11-2005 12:05:20
Svar/Indlæg:
10/5
Hey alle jeg kan ikke starte min computer op uden XP cden i cd-rom drevet. Den kommer til PCI optællingen og ram og Ide noget og så fryser den og der står bar en lille hvid streg og blinker.
Putter jeg cden i og genstarter spørg den om jeg skal starte op fra cd men lader man den være så booter den helt fint op :S

Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 12:11:49
Svar/Indlæg:
6624/113
Sæt harddisk til første prioritet i BIOS - og vær sikker på det er den rigtige disk du sætter øverst i rækken.

Grunden til den vil boote med CD i, er at du har enablet "boot other devices" - som gør at den søger videre end cdrom når du ikke starter fra CD'en.

Det ville være lidt nemmere hvis du skrev hvilke diske og hvilket bundkort du har. Det er skide irriterende, og ikke ligefrem noget der motiverer folk til at hjælpe, at de skal gætte sig frem til alt.



Xnac
 
Overclocker
Tilføjet:
16-11-2005 12:14:38
Svar/Indlæg:
10/5
Jo det må du undskylde sidder og har projekt opgave ;P så læren kom lige men er begyndt her nu istedet for www.tweak**.*k og på tweak** plejer folk bare at kigge på hvilken maskine men har men okay.

ASUS P4B
P4 1,6 Ghz
1 Cdrom - Compaq
1 Hdd - Maxtor
:)



Xnac
 
Overclocker
Tilføjet:
16-11-2005 15:14:43
Svar/Indlæg:
10/5
Når jeg ligger cd op og booter op skriver den : Boot from atapi - CDROM press any button
No emucations

JEG HAR SERIØST BRUG FOR HJÆLP PLSS...