Jeg vil se Horton Sagaen på min 20"

Diverse d.  16. november. 2005, skrevet af Master_F
Vist: 478 gange.

Master_F

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 17:13:34
Svar/Indlæg:
47/15
Nej, overskriften viser ikke helt hva jeg er ude på...... heldigvis. :e

I har før været meget behjælpelige med at guide mig på vej til en ny skærm. Det blev en dejlig Philips 20" wide...... just 4 the record.

Nu kunne jeg dog godt tænke mig at kunne se tv på denne. Der er jeg dog helt blank og har ingen anelse om hva der rør sig på markedet. Jeg har følgende krav til udstyret:

-Skal være fjernbetjent
-Skal virke uden at computeren kører
-Skal ikke larme, så ikke noget med blæsere
-Skal understøtte TTV
-Man skal selv kunne bestemme kanal rækkefølgen

Er der nogen der kan komme med et bud på hva jeg skal se på? Det skal selvfølgelig ikke koste en arm og et ben men omvendt ved jeg jo også godt at kvalitet koster. Men hva kan i anbefale alle indput vil være til stor hjælp.

TILFØJET 17/11: Hey er der slet ikke nogen der har nogen erfaringer med eksterne tv tunere? Det vil virkelig være til stor hjælp! For jeg står snart og skal bruge en og jeg er helt på herrens mark med hva jeg skal købe.
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
16-11-2005 17:29:44
Svar/Indlæg:
5039/109
Mon ikke en af de her kan det?

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Tog 2 sek på edbpriser.dk

palle

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 18:03:36
Svar/Indlæg:
2307/37
#1, lidt ubehjælpeligt svar. :00

#0, spørger jo til folks erfaringer - alle kan jo finde et tvkort på edbpriser, men lige akkurat på det område er der VILDT stor forskel i kvalitet af billede mv.

Master_F

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 18:07:06
Svar/Indlæg:
47/15
Tak til #2 for at svare helt præcis for mig! ;)

Havde også selv lavet det første opslag men når man ikke ved så meget om det er det ikke nemt at drage konklusioner ud fra en producents tal.

Big_BEN

Superbruger
Tilføjet:
16-11-2005 18:08:18
Svar/Indlæg:
416/49
Den skal jo heller ikke bare være ekstern, den skal virke uden at være tilsluttet en computer jo.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
16-11-2005 19:00:37
Svar/Indlæg:
5039/109
Ok, men der var jo ikke nogen af jer andre der kom med et svar. Så kritik skal være konstruktiv, ellers kan i holde den for jer selv.

Prøv at læs den sidste linie: "Men hva kan i anbefale alle indput vil være til stor hjælp. "

Bemærk venligst: "alle"

Så det jeg skrev var ikke helt ved siden af, det viste måske #0 lidt hvilken vej han skulle se.

Hvis man vil have hjælp, så må man også hjælpe lidt selv. Og måske bruge mere end 5 min på google eller andre steder, før man poster et indlæg. Er det mig der er helt ved siden af?

Master_F

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 19:14:03
Svar/Indlæg:
47/15
Nå ja forresten...... sad lige og tænkte...... sker ellers ikke så tit ;)

Jeg synes sådan lige umiddelbart at kunne se at de stort set alle sammen spytter signal ud i 1024*768 hvordan kommer det til at spille sammen med en wide tft skærm der kører 1680 x 1050???

OCB

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 19:46:19
Svar/Indlæg:
14/0
#6: det kommer til at se ok ud. tænk på at PAL-signalet kun er 720x576, så allerede der er der jo en opkonvertering i tv-tuneren.

Jeg vil klart anbefale Neovo's tv-tuner.. har den selv og den er klart lækrest hvis det skal virke som et ordentligt tv. de ekstra penge er det hele værd!

Master_F

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 20:01:23
Svar/Indlæg:
47/15
#7 Okay jeg har lige fundet den på edbpriser og den sgu fin ud hvis det er den her http://www.hardware-test.dk/oc...

Men FÅK den er dyr. Altså jeg mener bare at man kan få et helt tv med fremragende signal til 1k hvordan kan en tuner uden resten af tv'et så ende med at koste næsten 1,3k? Hvordan retfærdiggør man det?

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2005 20:02:56
Svar/Indlæg:
2353/24

Det betyder intet, det gør det ihverfald ikke ved mit tvkort, og det er uanset om jeg kørere i 720x576 eller om jeg kørere fuldskærms tilstand på min 15" tft eller på min 21" crt. Dermed ikke sagt at man ikke riskerer at det bliver grumset hvis du f.eks. bruger en 30" el. 40" skærm.

De eneste mærker jeg har hørt om af dem som #1 linker til er trust og northQ (kender ikke noget til deres tvkort). Og for mig er det low-end skodkvalitets mærker.

[edit] så ikke at det er en widescreen skærm... så ville ansigterne bare blive lidt "trykkede".

Master_F

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2005 10:13:35
Svar/Indlæg:
47/15
#9 Ja lidt "forvredne" vil de jo altid blive på en wide......

Er der nogen der ved om en tuner til en plasma skærm evt vil kunne gøre det?

palle

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2005 10:30:55
Svar/Indlæg:
2307/37
#5, ganske rigtigt kom jeg ikke med et svar, idet at jeg ikke har noget grundlag for at rådgive #0 - fuldstændigt ligesom dig.

Nu henviser du jo så selv til #0's sidste sætning: "Men hva kan i anbefale alle indput vil være til stor hjælp." - det burde ikke være nødvendigt at forklare en så åbenlys sætning. Men alle henviser direkte til hva kan I anbefale, og #0 beder derfor kun folk med erfaringer om hjælp. Til spørgsmålethva kan I anbefale? svarer du jo reelt bare (lidt bøvet) øhhhh et tv-kort. Ja det er #0 jo udemærket klar over. :00

Master_F

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2005 16:16:26
Svar/Indlæg:
47/15
Kom nu drenge ikke skændes! :D Nej jeg kunne seriøst godt bruge noget hjælp. Den eneste direkte anbefaling lige nu er en Neovo (se #8 ) og den synes jeg måske er lige dyr nok og jeg skal snart bruge en!

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2005 17:08:37
Svar/Indlæg:
1536/33
Vil benytte mig af sætningen: "alle indput vil være til stor hjælp"

Min første ide var at få fat i et dvi->S-video kabel, hvis du allerede har et tv. Men så ville nogle af punktkravene ikke være opfyldt.

Min anden ide var at kigge på de der tv-tunere, som man kan købe til fladskærmstv'er eller lign.

Men google fandt noget andet:

http://www.tjdata.dk/default.a...

Se TV på din LCD skærm uden at have tændt PC <- BANG! Lige det du leder efter :i

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
17-11-2005 17:25:42
Svar/Indlæg:
5039/109
#13, også en af dem jeg linker til.

Master_F

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2005 18:08:07
Svar/Indlæg:
47/15

Ja jeg har da selvfølgelig kigget dem igennem der var på edbpriser.dk og netop den boks der var en af de få der var nogle kommentarer på fra købere og de var alt andet end positive....

Citat: "Hold dig langt væk fra denne værdiløse plasticbox..."
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Altså der er tilsyneladende masser af produkter derude men problemet er jo at, på de få anmeldelser der trods alt er, kan jeg se at der er ret meget skrammel på markedet. Så vil meget gerne høre fra nogen der har sådan en dims eller kender nogen der har,eller dem der har hørt om nogen, eller nogen der har en fætter der vist kender en hvis tredje kones afdøde svigerbrors uægte datter af første ægteskab har prøvet en engang.