Skærm slukker når windows starter

Diverse d.  17. november. 2005, skrevet af ThomasG
Vist: 429 gange.

ThomasG

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2005 20:54:24
Svar/Indlæg:
52/10
Har installeret harddisk mens jeg lånte en fladskærm. Nu har jeg koblet min gamle CRT-skærm på og så slukker skærm/går i standby mens Windows starter op.

Der er fint billede under post i bios. Og skærm kører fint på en anden computer. Når jeg starter op i fejlsikret tilstand er der billede på.

Har nyeste Forceware. Jeg går udfra at det enten er den eller skærmdriver. Eller evt. en indstilling i DirectX?

Er der nogle der har løsningen?

proof

Overclocker
Tilføjet:
17-11-2005 21:14:10
Svar/Indlæg:
120/14
jeg kan ikke lige huske om du kan komme ind i kontrolpanel/ skærm advanceret etc. etc i fejlsikret tilstand. prøv at check Hz, opløsning osv

hvis det ikke hjælper

ville jeg nok prøve at afinstallere driver/forceware i fejlsikret tilstand
genstarte
og installerer dem efter genstart.

men jeg ved at man får sort skærm hvis opløsningen eller Hz er sat for højt. f.eks hvis man skifter skærmen ud med en anden der kun kan køre lavere opløsning.

ThomasG

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2005 21:54:45
Svar/Indlæg:
52/10
Hej

Jeg har prøvet at sætte en anden fladskærm til, sætte opløsningen ned til 1024x768 i 60 Hz. Men når jeg genstarter med CRT-skærm er problemet det samme.

Jeg har også forsøgt at afinstallere skærmdriveren (plug and play), men det kunne jeg ikke.

Jeg kan selvfølgelig prøve at afinstallere og reinstallere forceware.

ThomasG

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2005 22:24:11
Svar/Indlæg:
52/10
Proof: Du havde ret. Det var den s.... Forceware. nVidias drivere er s'gu ikke helt problemfri...

Jeg har de sidste 3 år haft Radeon kort, og der har jeg aldrig oplevet at skulle reinstallere grafikdriver hvis jeg skiftede skærm :l

Tak for hjælpen ;)

proof

Overclocker
Tilføjet:
17-11-2005 23:57:37
Svar/Indlæg:
120/14
velbekommen