hvad skal jeg skrive til dem på RMA når dette

Diverse d.  20. november. 2005, skrevet af Trals
Vist: 374 gange.

Trals

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2005 11:52:11
Svar/Indlæg:
472/115
http://www.hardware-test.com/h...
her kan i se hvad jeg har lavet :(
men hvad kan jeg skrive til dem der er sket ?
altså efter jeg har sat den anden blæser på..
håber der er en med en god forklaring :)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
20-11-2005 12:01:40
Svar/Indlæg:
14079/622
Lad somom du er dum og ikke ved noget.. det virker for mig (citat: Joey) :P

Kan dog ikke helt forstå hvad du skriver.. var der originalkøleren der strejkede ?

Trals

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2005 12:06:17
Svar/Indlæg:
472/115
nej jeg havde sat en zalman vf-700 på også igår da jeg tændte ville tjekkede jeg om der var lys i alle min fan'er da jeg også har zalman's fancontroler panel.. der var lys.. men graffikkøleren kørte bare ikk have rundt selvom der var lys der hvor der skulle være det..

Trals

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2005 12:08:19
Svar/Indlæg:
472/115
hov der skal ikke stå ville i første linje..
og heller ikk have i næste linje :S

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
20-11-2005 12:12:41
Svar/Indlæg:
14079/622
Originalkøler på, du skriver bare at der liiiige pludselig kom fejl da du spillede ;)

The

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2005 12:14:37
Svar/Indlæg:
2651/179
Du skriver bare at du sad og spillede bf1942 og da du havde spillet i ca. 20 minutter blev skærmen pludselig fuld med fejl. Du skyndte dig at slukke computeren. Da du så startede den op ½ time efter var alle fejlene væk. Men da du så gik ind i bf1942 igen kom alle fejlene igen.

Du prøvede grafikkortet i en anden maskine, men med samme resultat, og også med anden driver og 3 andre spil.

Mvh.

BUDDA-X

Superbruger
Tilføjet:
20-11-2005 17:46:48
Svar/Indlæg:
475/12
Du har vel selv brudt garantien ik?

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2005 18:36:52
Svar/Indlæg:
6899/119

Bulls eye ;)

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2005 18:40:28
Svar/Indlæg:
6899/119

Jo :00

Men derfor er der ingen der siger man ikke sender det til RMA.

Man kommer ingen vegne ved bare at sige nå okay, det var så det kort.

Har selv prøvet at smadre et GFX ved at skubbe et molex stik over kortet....psssst......og så var kortet fuldstændig smadret.

2 dage senere stod jeg med et nyt kort. Konklusion: Det kan absolut betale sig at prøve.

BUDDA-X

Superbruger
Tilføjet:
20-11-2005 19:24:23
Svar/Indlæg:
475/12
Det gør vel ikke det du laver mindre forket. Det er jo ikke det en garanti, i hvert falde ikke den slags garanti du har har fra butikken som standard, dækker.

Master_F

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2005 19:28:23
Svar/Indlæg:
47/15
Nu har jeg selv solgt edb udstyr og jeg villle da hade at en som dig sendte sit lort ind!

Men hey jeg ville sgu da også selv sende skidtet ind! :P

Gør som #5 skriver. Der har du ikke gjort noget forkert og du viser samtidig at du har gjort hva du kunne for at teste for fejl. De kan måske stadig have mistanke om at det er din egen skyld men de får uendeligt svært ved at bevise noget som helst.

Giv det et forsøg for du har jo som sådan ikke noget at miste. Held og lykke.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2005 19:40:09
Svar/Indlæg:
592/17
Jeg er rystet over at folk ikke har nogle skrupler over at skifte blæser ud med en anden og bedre, som så går i stykker og får kortet til at strejke.

I må da sove godt om natten da.

Hvis du selv modder dit hardware er det tværtimod dit ansvar hvis det nu skulle brænde sammen, så syntes jeg det er pisse frækt at sætte de originale ting på, og lade det køre over garantien. Det er jo groft udnytning af en service.

Hvis jeg nu gik ned til en BMW forhandler og købte en ny 6 benet BMW, skiftede motoren ud med en V12 med Biturbo og smadrede bagtøjet total, fordi det ikke kunne holde til Moment & HK skulle jeg så sætte den originale motor tilbage & sige jeg skulle have en ny bil ? Eller mine penge tilbage ?
Måske lidt malerisk eksempel, men håber i forstår. :)

>> Ebzen <<

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2005 19:58:57
Svar/Indlæg:
5600/32
#11, Det er ihvertfald en af grundene til, der sidder et eVGA grafikkort i min computer;).
Genial garanti. Dækker alt, pånær fysisk beskadigelse:p. Og så er det livsstidsgaranti.

Men den situation synes jeg nu dukker op mange gange. Selvfølgelig vil man gerne have et nyt, og kun betale portoen, men på den anden side er det så også dybt umoralsk og snyderi.
Så #0, det er vel helt op til dig selv, om du vil sende det tilbage, da det jo sådan set er "selvforskyldt". Men så skal du nok gøre som #5 skriver.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2005 20:12:46
Svar/Indlæg:
592/17
Jeg syntes heller ikke det er vidre genialt at snakke om at man muligvis vil snyde en forhandler, i et offenligt forum.

Men det må man vel selv om hehe. :)

>> Ebzen <<

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 02:39:45
Svar/Indlæg:
611/26
Jeg ved fra en kilde at forhandlerne sidder herinde og på andre forums og følger bl.a. med hvad der skrives om dem og hvad der skrives om defekt hardware. Får de en "dyr" stump ind på RMA og kan de se at den matcher et serienummer på et kort som der er blevet vist billeder af i et forum. Så kan de meget vel finde på at enten nægte at lave RMA på kortet eller politianmelde personen.

Det er snyd og bedrageri uanset hvordan man twister den.

Dem som er kloge beskriver problemet herinde og siger:
"Kan det være rammende som er blevet for varme og skal jeg sende det til RMA?"

Dem som er mindre kloge siger herinde:
"Jeg tabte det i wc'et til en fest og nu virker det ikke. Tror i forhandleren vil give mit et nyt hvis jeg siger det altid har set sådan ud?"

Hvorfor skulle en forhandler checke de kendte forum sider?

Fordi de kan blive bagtalt og miste penge og fordi en masse hardware freaks lodder en masse ekstra componenter på deres hardware eller nedfryser det til samme temperatur som på skyggesiden af månen.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
21-11-2005 06:54:52
Svar/Indlæg:
5039/109
Du skal gøre hvad din samvittighed kan holde til. Hvis du sover godt om natten, så er det det.

Det er helt op til dig selv. Måske skulle du bare have skrevet generelt, og ikke om dig selv. For hvis en evt. forhandler skulle kigge med, så er du måske et stykke ude at sk*de.

Jeg har prøvet at fortælle sandheden om et grafikkort. Min lillebror havde fået et 6600gt fra albatron, som lavede artifacts, vi mente det skyldtes varme, og skiftede køleren. Men da vi tog den gamle af, kunne man se at et stykke af kernen sad i kølepastaen. Skidt. Jeg ringede til forhandleren, og den søde telefon dame sagde med det samme, før jeg nåede at forklare noget som helst, at det var en fejlmontering fra min side.

Hold kæft jeg blev gal. Hvad ved en telefon dame om hardware? Hun har bare fået nogle standard svar, som hun fyrer ud i hovedet på folk.

Martino

Superbruger
Tilføjet:
21-11-2005 08:19:38
Svar/Indlæg:
59/1
Der er mange sider af sådan en sag,jeg har selv et 6800gt,som jeg har sat en anden/bedre køler på ,alene af den grund at den køler bedre,og så regner jeg med at levetiden på kortet er længere.
Jeg skal sige i den sammenhæng at jeg overclocker ikke.
Men hvis der sker en skade på kortet vil jeg da sætte den org. køler på og sende den til rma,det kan da godt ske det er dobbelt moralsk,men mit formål med at sætte en bedre køler er jo ikke at vold overclock den eller mishandle den.

Martino