Gratis windows på vej?

Litteratur d.  21. november. 2005, skrevet af B@NG
Vist: 881 gange.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 21:49:38
Svar/Indlæg:
3640/1231
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Lars

Superbruger
Tilføjet:
21-11-2005 21:57:55
Svar/Indlæg:
1633/76
Arrggh, jeg får kuldegysninger bare ved tanken.
Jeg tror MS kunne lave det all-time vildeste spyware :x

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 22:00:25
Svar/Indlæg:
830/15
Tror også pænt at jeg står over denne her hvis det bliver en realitet :)

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 22:03:29
Svar/Indlæg:
835/72
Lyder godt på nogle fronter, men samtidigt, er det nok ikke noget jeg vil benytte, (fejl, virus, spyware)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 22:58:31
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg er helt åben overfor det :e

Og mon ikke... ved ikke om det er ulovligt, men mon ikke der kommer nogle "clean" programmer til at rydde op i windows så :i

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 23:03:25
Svar/Indlæg:
420/72
#4 Så ligger MS da bare en linie ind i EULA'en, som så ulovligør Windows versionen ... og så er man jo egentlig lige vidt ...

Men kan i ikke se man sidder og gamer wow eller bf2, så minimere spillet og man skal sidde og se på en stupid reklame i 1½ minut ... alt imens man er blevet mega wasted in-game x( :x

Det holder sq nok ikke .... :l

/Nesdunk

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 23:19:31
Svar/Indlæg:
1643/172
Tja hvorfor gør MS overhovede noget mod ulovelige windows udgaver når de selv har udtalt at vis det ikke var fordi Windows 95 blever prirat kopieret så hurtigt ville MS ikke havde haft den magt position de har i dag. De har selv udtalt at det var det der gjorde ms til et mere udbredt produkt end OS2 Warp som i bund og grund var et bedre styresystem da det var mere stabilt osv, men fordi MS udbrette sig så hurtigt var software firmaer nød til at lave software til windows 95 og på den måde fik MS et monopol der var så stærkt at der blev indlet et sags anlægende i 1997 til 2002 som endte med at MS skulle køre en masse, men det ser ud til at de ikke er bange for Linux siden de går efter ulovelige udgaver af MS. For dette kunne jo drive en masse mennesker over til Linux da folk som bruger computer nødvendigvis ikke har bruge for windows da de programmer de bruger allerede findes til Linux eller fordi der findes et Linux alternativ. Nu kommer MAx os X jo også til at kunne køre x86 så vis en unix fan køber en Mac med intel kan han jo køre Mac os X og yderligger er Lookingglass desktoppen til Linux virkeligt ved at være der hvor man snart kommer til at se en Linux med en lige så venlig brugerflad som en Mac Os X har nu. Det er jo klart MS vælger at lave en gratis udgave. De er jo præset fra alle sider af ders konkurenter og de tjeaner jo ikke penge på det alligvel så hvorfor ikke få penge ind i form af reklammer. Det er jo i bund og grund smart tænkt, men vis det bliver lige så skod som Windows XP light så er det næsten lige meget med en gratis udgave af windows.

Men ser at de kunne udvilke vider på Windows Xp som et gratis os når Windows Vista kommer ud. På den måde vil folk jo ikke føle sig snyt altså dem der køber vista til den tid.

Men grunden til at de ikke gjorde noget i Windows Xp i så lang tid var fordi at deres produckt var så bugget at folk der ville følge sig forfuldt af MS ville nok havde argumenteret for at windows XP var et dårligt og mangel fuldt program. Vis man ikke har lagt mærke til det så er det først efter at de er begyndt at føle af deres system lever op til kravne som ville gøre dem i stand til at opkræve penge for det.

Men på den anden side så ved MS at deres platform windows er vigtiger end at opkræve penge. Da det giver en enorm stor magt i form af monopol og derved er alle software firamer nød til at udvikle programmer til windows og ikke til deres konkurenter som f.eks. Linux osv. Vis først dette skette ville windows jo miste deres monopol. Så det er sku ikke for sjovt at de laver en gratis windows det er jo bare for at bevare deres monopol.

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2005 23:20:29
Svar/Indlæg:
658/48
Lyder som en stor bagindgang for hackere i mine ører (:

Tror ikke det vil slå ordentligt igennem...

Om igen MS :e

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 00:06:52
Svar/Indlæg:
3640/1231
Ideen syntes jeg er genial. Det er ikke os slutbrugere de alligevel tjener kassen på når alt kommer til alt.
Og lad os lige stadfæste, MS er ikke i voldsom pengenød :00

Vil da helt klart købe reklame så vi kan have "OverClocking.dk" stående ved siden af startknappen på alle MS windows udgaver i de næste 10 år 8)

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 03:03:01
Svar/Indlæg:
2175/21
giver lidt flere point i min bog til MS.......og hvis de så kun fylder det minimalt med ressourcekrævende ting og sager...så man selv kan hente mediaplayer, mail programmer, msn-agtige programmer osv....så ville det jo være noget vi kunne bruge.......folk der kan finde ud af at skaffe den slags kan også skaffe en ulovlig version...så hvorfor ikke bare give kunderne hvad de vil have.....sådan er det faktisk i mange brancher ;)

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
22-11-2005 07:51:32
Svar/Indlæg:
4033/364
well en god ide - så må man slippe de xxxx antal kroner for en fuld version hvis man ikke vil have reklamer eller ikke kan leve med linux.. jeg har tænkte mig at holde ved min XP PRO CD længe... og i mellemtiden afprøve nogle fede distroer som PCBSD.org og måske noget linux..

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 08:15:24
Svar/Indlæg:
4230/89
ikke at jeg har noget imod iden om et gratis OS, men det lyder lidt som om det kunne blive en gang venstre-hånds arbejde... dsv. idet den ikke koster noget, har de jo ikke nogen generel grund til at lave det ordentlig, og jeg tror da også kun, at hvis folk mener XP er fejlfyldt nu, så vent til i ser det her....(kan da kun blive værrer) ?:(

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 08:43:56
Svar/Indlæg:
4120/115
Så kan jeg da afsløre, for dem der self. ikke vidste det i forvejen... 😉 At micrsoft kommer med en serie af windows og windows server versioner der hedder Express, som er helt gratis... men det skal nok tages som en version der er endnu mindre end home

Men som MS selv siger, så indeholder alle fremtidige versioner inkl. express, alle de sikkerheds features som de store versioner 😉 men som det også ses på f.eks. XP home og Pro, så er der nok sparet på mulighederne for personlig opsætning, og netværks features osv...

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 08:48:30
Svar/Indlæg:
1881/217
Tror faktisk, at MS er inde på noget af det rigtige :)

Ang. Spyware (og alt det andet), så skal man lige tænke på, at det er MS styre hvilken reklamer der skal smides ud til dem der vælger en Free Windows. Dvs. at det ikke er en masse forskellige steder på nettet reklamerne skal hentes, men KUN hos MS.

IBM, havde et projekt der ligner meget, for et par år siden.
Alle i England fik tilbudt en GRATIS IBM computer, hvis de accepterede, at der måtte vises reklamer på skærmem.

Jeg synes faktisk, at det er en p**** god idé, da det giver folk der er på SU kæmpe muligheder, for at anskaffe sig en PC`er, uden at skulle begrave sig i monster dyr Software.

:)

Rednalyn2

Superbruger
Tilføjet:
22-11-2005 08:48:49
Svar/Indlæg:
558/73
De skal da bare sænke prisern på deres professional version så alle har råd til at købe den!!!

FX en plovmand med alt i software, det ville da være overkommeligt, og så gider man vel ikke sidde og bruge cracked versioner :)

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 09:26:48
Svar/Indlæg:
830/15
Jeg har ikke noget imod at betale det windows XP Pro koster, jeg bruger det hver dag så det er kun fair.
Jeg stjæler heller ikke benzin når bilen skal ud og køre....

Mht. at have råd til at købe windows må det jo være en prioritering hvis man virkelig har brug for det, måske købe det istedet fr en af byturene eller de nye par bukser - Hvis man _virkelig_ har brug for windows.

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 10:22:05
Svar/Indlæg:
675/55
Først og fremmest fatter jeg ikke alle folk hyler over at give de penge en XP koster når man tænker på hvor meget man bruger den..

Derudover synes jeg da at et gratis udgave ala home, bare med lidt reklamer på en synlig måde uden at det er popups eller andet der gør man ikke kan bruge systemet fuldt ud, er en genial ide! så er det slut med whinere og ignoranter der sidder med en gammel cracket corporate udgavde og ikke har hentet en service pack eller fejlrettelse siden ruder konge var knægt! OG det skal nok ændre på hvad der florerer af spyware mv. at få lukket de enorme huller der er rundt omkring!

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 10:34:59
Svar/Indlæg:
830/15
Tvivler på at det, med mindre de tvinger det ind i windows, ændre på om folk kører windowsupdate eller ej.

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 13:29:35
Svar/Indlæg:
839/19
Kunne de ikke bare gøre det frit, altså rigtig frit. Frem med sovsen og så tage penge for distribution og support. De har råd til det, de vil kunne leve af det. Det er der jo masser af beviser på ved andre comercielle virksomheder

Tænk engang et ville åbne for interoperabillitet på tværs af platforme..

Men skidt, jeg har det fint med min Gnu/Linux boks, som stort set ikke har noget som helst propitært.

Og nej, commercielt er ikke nødvendigvis det samme som propitært!

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 13:41:07
Svar/Indlæg:
2175/21
hvis du var aktionær i ms ville du så selv tro på det var en god ide?

nej lad os da også være realistiske...det er et firma der skal aflønne en masse folk osv........de SKAL self tjene de penge de kan...

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 17:26:01
Svar/Indlæg:
2958/84
Hvorfor have en copi af et programme med ad-ware og reklame,.......

når man kan få en uden ?:( :e

Thunder

Superbruger
Tilføjet:
22-11-2005 23:10:57
Svar/Indlæg:
271/71
Der bliver da helt 100, lavet anti reklame programmer...

der er da ingen fornuftige mennesker der gider have et windows fyldt med reklamer...

Der er en grund til at Ad-Aware/Spybot - Search & Destroy og lign. er lavet

;)

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2005 23:19:33
Svar/Indlæg:
839/19
Jeg formoder at det er mig som den post var ment.

Undskyld mig, men har firmaer som Redhat, MySQL, Novell m.f. ikke en masse udviklere som skal aflønnes? Tjo det tror jeg nu nok, og de firmaer klarer sig sq ganske godt.

/Kingu

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2005 09:02:17
Svar/Indlæg:
4120/115
Bare se på IBM, de sælger deres services i kontrakter på flere år ad gangen, og så lader de ellers alt deres egen OpenSource software glide lige så langsomt ind i alle kundens systemer, uden kunden egentlig lægger mærke til det, for det koster dem jo ikke noget 😉 Men når kontrakten så udløber, og alle deres systemer er fyldt med IBM software, hvem skriver de mon så en ny kontrakt med... :00
Meget smart egentlig, men tror lidt at Microsoft endelig har fået øjnene op for lidt af det samme, så de prøver at fostre folk op med et windows system... (istedetfor at jagte alle dem der piratkopiere det) se min post i #12 (tror ikke der var så mange der lagde mærke til det) 😉

CyberX

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2005 10:14:52
Svar/Indlæg:
1/0
Man kunne jo også bare ønske sig Win XP Pro i julegave. :e

fiend

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2005 11:38:52
Svar/Indlæg:
120/26
Alle tiders måde at få folk til at købe den "rene" udgave...

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2005 11:57:17
Svar/Indlæg:
839/19
Ja, men der er så lige den forskel, at det frie eller open source software ikke vil låse brugeren til én leverandør. Med andre ord, det modvirker venderlock-in.
Specifikationerne og standarterne som det software er opbygget omkring, vil andre kunne lave matchende produkter ud fra da de er frit tilgængelige. På den måde vil man ikke være bundet til eksempelvis de produkter som IBM har "fyldt deres systemer med".
Kunderne vil derfor vælge den leverandør som de føler opfylder deres krav, og ikke fordi at de er låst til en bestemt leverandør. Som det ville være hvis deres software kom en propitær leverandør..

cider

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2005 16:24:06
Svar/Indlæg:
23/4
Jeg har det med reklamer i sports arenaer, i TV, ja- alle andre steder.- reklamer ind ad brevsprækken. ..
Jeg er helst foruden, selvfølgelig også i it-programmer.
Ærlig talt opfatter jeg reklamer som en af vor tids værste forureningskider sammen med støj og globalopvarmning.
Gad vide om der er en sammenhæng?? :00

x(