Gigantiske problemer med en HDD

Diverse d.  23. november. 2005, skrevet af System
Vist: 303 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2005 16:28:17
Svar/Indlæg:
0/11005
En af mine venner kom ved et uheld her den anden dag til at genstarte sin computer under opstarten!
Den kørte vidst noget CHKDSK da det skete!
Lige siden har skidtet ikke reageret..

Her er det så jeg godt ku tænke mig noget hjælp til at få gang i den igen??

hva har jeg prøvet:
www.ultimatebootcd.com
Her har jeg på hans egen PC prøvet om jeg ikke ku hive noget ud af disken igen, og i enkelte tilfælde kan jeg også godt finde hans HDD. Problemet er bare at programmerne siger at der ikke findes nogen partionerne på disken!
Og så vidt jeg kan forstå på det hele handler det også om at Master boot record er væk?

Nu har jeg så sat hans disk over i min comp.....-->
BIOS finder den ikke..
Men det gør enhedshåndtering??? Siger den virker fint og det hele, men som i nok har gættet kan jeg ikke se den nogen steder...

Har i nogen forslag til hvad jeg skal prøve?
Jeg er åben for forslag.. :D
Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2005 16:31:51
Svar/Indlæg:
3214/18
Prøv kommandoen fixboot.exe eller fixmbr.exe - Mener de ligger på ultimatebootcd. Ellers findes de på XP-CD'en, hvis du booter på den ved at vælge repair i starten...



Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2005 16:45:30
Svar/Indlæg:
3214/18
Sæt den harddisk til som den eneste - så risikerer du ikke noget.



MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2005 19:01:18
Svar/Indlæg:
254/16
Smid harddisken i hans computer hvor den, så vidt jeg har forstået, kunne ses en gang i mellem? Og prøv så igen..

Eller..

Har i prøvet at installere Windows igen? For jeg tror ikke i får de oprindelige partitioner igen.. Så det var da måske en mulighed?

Og lige til sidst, er du sikker på at du har sat jumperne rigtigt?



Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2005 19:09:49
Svar/Indlæg:
1248/70
som sidste udvej kan du lave en express formatering og så prøve at "hive" data ud bagefter med et program som hedder - getdataback --

Vær dog opmærksom på teksten "som sidste udvej" for går det galt er data væk.

med getdataback kan du se dine data men med freeware versionen du kan ikke copiere data ud i en ny mappe der må du betale (eller-- hvad du evt kunne finde ud af ;) )

---CB



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2005 19:49:41
Svar/Indlæg:
2664/97
7# hvordan ser disken ud hvis du kugger på den fra disk management.. (højreklik på dennecomputer --> administrer --> disk management) der kan du se de partitioner der er på disken.. Står de som ualokeret så er der sku ikke så meget at gøre, så kan du nok kun rede dataen ved at bruge et program som getdataback eller andre af den slags..

Hvis du geninstallere windows OVEN I sker der ikke noget med nogen programmer eller data. Du vil stadig kunne bruge alle programmer og sådan som før, men det vil stadig ikke afhjælpe nogen problemer med disken/manglene partitioner



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2005 20:05:15
Svar/Indlæg:
2664/97
9# nej det kan du kun ved at oprette dem igen :( Men som sagt tidligere, bliver du nok nød til at anskaffe dig et program så som getdataback eller noget i den stil. De kan rede slettet data, det den eneste måde du kan få det tilbage på..



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2005 21:41:04
Svar/Indlæg:
2870/65
Du kan google den og kigge efter et program som hedder Active Undelete...det har reddet min r... mere end een gang.

Ellers vil ERD Commnader 2005 kunne hjælpe dig, men det koster penge.