Problemet er jo at så hurtigt som markedet ændrer sig vil man altid kunne ærgre sig over at man ikke lige ventede lidt længere.
Derfor mener jeg også at man skal se på markedet lige netop på det tidspunkt hvor man har råd til at købe, og så købe det bedste man har råd til på det tidspunkt.
Mht. hvad der ville være "det optimale budget", så er det jo svært at sige før man ved hvad formålet med computeren er. Jeg synes jeg kan se at du nok gerne vil kunne spille i rimelig god kvalitet, så derfor skal der jo i hvert fald lægges en del penge på grafikkortet.
Men jeg vil sige at for ca. 8k får man en rimelig god gamer maskine, uden skærm. Hvis man så skal have en fladskærm skal der minimum lægges 2k oveni, gerne mere.
Hermed ikke sagt at man får en super ultimativ gamer maskine for den pris, men hvis man skal se på pris/ydelse vil jeg mene at det er et godt bud. Så kan man jo altid købe nyt igen om et par år...
Man kunne selvfølgelig også gå ud og bruge 15-20k på et monster, men jeg tror ikke helt det er det du leder efter, din SU taget i betragtning... :e