#10 LIGE NU er der kun et enkelt 7800GT kort til 2100.-, det har været nede i det prisleje i mindre end en uge. Mon ikke du lige skal give andre producenter en chance for at "svare", før du begynder at drage konklussioner?
#11 at du havde store forventninger til R520 helt fint, det havde mange andre også. Ydelses mæssigt følger de dog, efter hvad jeg kan se, temmelig godt med deres modstykker fra nVidia? XL er en smule langsommere end GT, og XT er en smule hurtigere end GTX. Prisen er et dårligt argument, som nævnt før vil de følge priserne på tilsvarende nVidia kort når først lagrene bliver fyldt. Der er dog ingen tvivl om at R520 er sent på den, men det har jo ikke lagt en dæmper på de nye modeller. R580 er klar til produktion, og så vidt jeg ved er R600 også tæt på at være færdigdesignet.
#12 Tror du virkelig at ATI's GPU'er ville blive brugt i nogen som helst professionelle sammenhæng hvis de havde flere stabilitets problemer end konkurrenten? Mon ikke Renderblast maskinerne er et noget mere heftigt miljø end hvad en GPU bliver udsat for på dit arbejde? Jeg vil anbefale dig at smutte ind på bla. XFX og Leadteks forum, så vil du se at der er temmelig mange 6xxx/7xxx kort der stiller træskoene, har problemer med artifacts osv.. Så med mindre du har en decideret fejlstatistik til at bakke dine udtalelser op med, vil jeg anbefale dig at droppe emnet. Mine egne personlige erfaringer er at mit 6600GT kort døde efter 6 måneder, og det blev endda kun brugt når jeg har været til LAN. Mit X800pro (moddet til XT PE) har været voltmodded og voldclocket, alligevel har det kørt 100% stabilt i over et år. Betyder det at ATI laver mere stabile kort end nVidia? Nej, det betyder at jeg var uheldig med mit 6600GT. Forresten: Er din sammenligning med tysker vs japser biler ikke også temmelig langt ude? Har du hørt om Toyota, Mazda og Honda? Har du tjekket deres tal i de forskellige holdbarheds statistikker?
Mht. din observation angående introducering af nye modeller, forventer vi 90nm mellemklasse kort fra nVidia i Q1 og senere en high end chip. High end chippen virker ikke til at blive meget andet end en G70 på 90nm. Det forventes at næste store arkitektur ændring fra nVidia bliver hardware unfied shadere.