Blå skærm ved opstart ?

Diverse d.  26. november. 2005, skrevet af TriNitro
Vist: 194 gange.

TriNitro

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2005 11:16:40
Svar/Indlæg:
287/41
Harj !

Min vens comp er pludslig begyndt at lave blå skærm i et kort sekund mens den loader windows, hvorefter skidtet genstarter.. :x

Den beståre af følgende hw:

3000+ venice
asus a8n-e nf4 mobo
asus 6600gt pcie
2*512mb corsiar value (med revoltec ram køler monteret)
Samsung 250gb hdd sata2
510w chill inovation psu

Cpu og cjipsæt er kølet med asetek vandkøling,(1*120mm radiator) og temperaturene ligger på 38 grader idle cpu og 28 grader idle chipsæt. Spændingerne på psu'en ligger også hvor de skal. Og den er stabil i bios..

Nogen der har nogle forslag til hvad der kan være fucked ?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
26-11-2005 12:01:55
Svar/Indlæg:
14079/622
Har i prøvet at køre fejlsikret ?

(det gør du ved at holde F8 inde..)

Daltona

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2005 12:06:32
Svar/Indlæg:
666/166
Sikker på der er ordentlig kontakt mellem cpu og kølehovedet, synes det lyder som en høj temp. ved idle. Min 3700+ bliver lige så varm men det er under full load og med luftkøling, min idle temp. er 30 grader.

kinajumjum

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2005 13:18:38
Svar/Indlæg:
22/1
Først og fremmest skal du have fat i den fejlkode, der står i bunden af BSOD (blå) skrærmen. Dette kræver, at du deaktiverer "Genstart ved fejl" !! Gør følgende:

Genstart computeren.

Tryk F8, LIGE efter bios skræm, LIGE inden "Loader Windows XP" skærmen. Der skal komme en valg menu frem; Fejlsikker tilstand".

Hvis det er muligt, vælger du her: "Genstart ikke computeren ved fejl", og går til punkt A

Hvis det IKKE er muligt at vælge denne menu, skal du vælge "Start i fejlsikker tilstand".
Når Windows er startet i fejlsik.til., trykker du [Windows Tast] + [Pause/Break].
I vinduet der kommer frem, trykker du på fanen "Avanceret". I rubrik "Start og.." trykker du på "Indstillinger". Her fjerner du fluebenet ved "Genstart ved fejl", trykker OK. Gå til punkt A

Punkt A:

Genstart computeren. Hvis den brokker sig over at Windows ikke startede ordentlig sidst, vælg "Start almindeligt", eller lign.

Hvis F8 menuen kommer igen, vælg "Start Windows normalt".

Når BSOD (blå) skærmen kommer, skriv fejlkoden ned (den er lang), mest den første kode + 2 to første i paranteser.

Søg efter den på Google.. og post evt koden herind... så kigger vi på det. 😉

Håber du kan bruge det.

bechmann

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2005 16:07:29
Svar/Indlæg:
631/84
det er da en rimeligt høj temp du har min er under fuld load 30 grader max