Jeg skal til at have bestilt et nyt mobo og et nyt gfx da det nuværende mobo ikke har pci-e og så er mit gfx ved at være godt brugt. Jeg har stort set bestemt mig for dette:
Har valgt ultra versionen af mobo frem for sli for ikke at få problemer med vand @ NB og så regner jeg heller ikke med at jeg skal køre sli.
Nogen der vil fraråde de to ting? Eller måske kommer med bedre forslag?
Så er der så sprøgsmålet om køling på gfx. Lige nu har jeg et maze4 hoved på mit 9800XT, men er lidt i tvivl om det vil passe på 7800gt. Hovedet ser ud som følger:
Jeg har skrevet med en fra coolerkit.dk og han sagde at jeg godt kunne købe et monterings kit ved ham så jeg kunne få det på et 6800gt. Passer det så ikke også på 7800gt eller skal jeg virkelig ud og have et nyt hoved (altså til gfx :p ). Og så er der jo også spørgsmålet om køling af ram og voltregulator. Er det nok med nogle gode passive profiler (har kobber bga profiler på ram nu) eller hvad skal man gøre der? Det skal lige siges at mit airflow er ret godt (4 80'ere smider hver 75m3/t ind og ud omkring mobo ved 12 volt).
Håber i kan hjælpe da jeg meget gerne vil bestille på tors-fre så det kan komme mandag ugen efter.
#3 mente jeg nemlig også. Men der er nogen der siger at det ikke er alle maze4 der har nok huller, men synes ellers mit har masser (se pic). Skriver lige til coolerkit duden for at blive helt sikker.
Drop køling af voltregulatorer medmindre du giver kortet flere volt enten med BIOS- eller fysisk mod. Du kan evt. nøjes med nogle passive køleprofiler hertil - IMO vil vand til voltregulatorer være overkill.
Nogle passive profiler vil ligeledes også være rigeligt til at køle RAM på kortet.
Og til sidst - hvorfor ikke spare nogen penge på grafikkortet og købe et Inno3D 7800GT i stedet for til næsten 700kr mindre?
#6 Ok. Så laver jeg mig bare nogle passive profiler til ram og voltreg.
Kunne selvfølgelig godt være man skulle tage sådan et inno3D kort i stedet når prisforskellen er så stor. Er det ikke også noget med at de har garanti selvom man har skiftet køler så længe der ikke er fysisk skade? Der er bare desværre ingen der har det på lager med mindre man vil give 2500 for det.
Nå... Jeg kan ikke få mit maze4 på, så jeg må jo bestille et nyt. Skal alligevel have det skilt ad har jeg fundet ud af, da nb-hoved skal flyttes fra efter gfx til før.