Jeg havde oprindeligt tænkt at købe nogle ram der løber 300mhz så ram og cpu kører 1:1, men det blir nok for dyrt... Så jeg kan jo altid smide en divider på 1/2 og kører 250mhz :)
Enig med #1. De nye moduler med Infenion chips er værdige konkurenter til Crucial. Hastigheder på omkring 265-270 Mhz ved 2,5-3-2-7 er topnice. Det kan godt være, at Crucial nogle gange kan komme lidt højere, men det er ikke ved så stramme timings.
G.Skill! Nup da deres PC4000 HZ.. De er med UCCC, og derfor maxer de ved 2.6V Samtidig rende mine 285MHz Memtest86+ Stabilt.. og kan poste ved DDR600+..
#10: Ja, op til 300Mhz. Ingen tvivl om det er gode stænger men der er næppe nogen garanti for 300Mhz. I linket er de angivne hastigheder fra 263 til 304Mhz.
Jeg valgte selv HZ pga. de er en plov billigere og har en ydelse der nærmer sig. Ville jeg give så meget, havde jeg nok valgt Mushkin Redline XP4000 istedet.
#11 Redline skal have 3.6-4Vdimm, og det er "kun" når man bruger 5V railet, at man kan det med ultra-D, så vidt jeg husker. Og det er der MANGE der har brændt deres RAM af ved at gøre med de kort. OK, Redline og Ballistix kan klarer 4Vdimm med god køling, men det er ikke anbefalelsesværdigt til 24/7.
#14 Jo lavere timings, jo bedre ydelse. Men om det er CAS, Ras to CAS eller Tras der giver størst forskel, det kan du kun finde ud af, ved at benche, da det er lidt med forskel fra maskine til maskine, hvilke ting der "giver mest".
Vil da lige nævne, at jeg har fået mine G.Skill HZ (2138,- leveret på to dage fra England).
Det ser ud til at jeg rammer ca. samme frekvenser som Overbuary. Ved 2.56v kan jeg køre Windows ved 295Mhz (CAS 3-4-4-10-1T). 300Mhz giver BSOD ved boot, men POST'er fint. Ingen stabilitetstests endnu, men det kommer ;)