Kan ikke oc min PC.

Overclocking d.  01. december. 2005, skrevet af woozz
Vist: 315 gange.

woozz

Overclocker
Tilføjet:
01-12-2005 21:20:40
Svar/Indlæg:
8/4
hey hey alle sammen så er jeg sgu oprettet
fik af vide at jeg skulle det da i ikke kunne se noget info om mit system men håber i kan det nu
mit link her inde før var
http://www.hardware-test.dk/oc...

håber der er nogen som kan hjælpe mig, det skal lige siges at jeg ikke ved så meget om det her mere da det er lang tid siden jeg har arbejdet med det...!

steen

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2005 22:52:31
Svar/Indlæg:
2870/65
Hej Woozz

Som du kan se af det svar du fik i den tråd du linker til, skal du sætte din HT ned og så hæve for FSBén...og sikkert også for spændingen på din cpu og ram....og på chipsettet, alt efter hvor meget du vil OC.

Lige et par tip med på vejen:

HT er sikkert default sat til 5 på dit system og cpu frekvensen på 200 mhz. Produktet af de 2 størrelser (HT * cpu mhz) skal ligge så tæt på 1000 (eller lige under) som muligt.

Hvis du f.eks sætter HT til 4 og FSB (cpu mhz) til 240, vil du ende på 960, hvilket er under 1000. Alternativt kan du sætte HT til 3, hvilket vil give dig mulighed for at opnå en FSB på ca. 333.

Det bedste OC vil være at opnå så høj en FSB som muligt.

Dog er det ikke sikkert at dine ram kan følge med op på en FSB på 333 mhz, som vil kræve at dine ram kan opnå en frekvens på 666. Hvis de ikke kan klare så høj en FSB, kan du sætte en divider på. En divider vil gøre, at din cpu kan køre med en høj frekvens og dine ram så kan nøjes med en mindre hastighed.

For at opnå så høje hastigheder, vil det kræve at du sætter en højere spænding på din cpu (og ram). Dette stiller også meget store krav til både en god køling af cpu (og ram)...og en kraftig strømforsyning som skal levere mere strøm til cpu og ram.

Mere strøm til cpu og ram vil øge temperaturen på cpu, ram og chipset, så når du OC, skal du gå langsomt frem...husk at teste at temperaturen ikke bliver for høj.

Ikke alle cpu´er, ram og chipset kan klare lige meget, hvilket er endnu en god grund til at holde godt øje med dit system. Mange faktorer spiller ind når du OC.

Du skal også sikre dig, at din PCI lock virker. Hvis du hæver din FSB, må frekvensen på dit grafikkort IKKE følge med op. Ellers brænder du meget hurtigt dit grafikkort af.

Ved OC er der et 112 % sikkert mantra: Tålmodighed. Giv dig rigtigt god tid til at teste dine opnåede resultater igennem, inden du går til næste skridt.

Derudover er der en række rigtigt gode guider herinde om hvordan man OC. Jeg vil meget kraftigt anbefale dig at tygge dem grundigt igennem før du går i gang...det vil spare dig for meget korte negle.