Jeg kan li emnet ;) men der bliver måske fokuseret for meget på tallene i opløsningen - det der virkeligt burde være emnet er "billedkvalitet", jeg har hovedrystende set vapochillet maskiner @ fantasilionske overclockings med det nyeste hardware, så koplet op med en 17" crt skærm med guldfiskebovle billedrør.
Personligt mener jeg en langsomere pc med en bedre skærm KLART er at foretrække, og idag er vi så "heldige" at selv en midel pc kan trække stort set alle spil i en rimelig opløsning, og derfor ikke rigtig har nogen undskyldning for ikke at købe en ordentlig skærm.
mht. TFT så er det MEGET individuelt om man kan leve med de fordele og ulemper den har i forhold til en god crt, der ER forskel, specielt i fps spil, dog har en ting overrasket mig da jeg opgraderede fra 19" tft til 20" tft (og dermed opløsning 1600x1200 isteddet for 1280x1024) nemlig at det faktist ser pænt ud i skæve opløsninger (i forhold til tft panelet).
Jeg kører fps afhængige spil så som quake4 og nfs:mw i 1024x768 med alt image stads slået til, og knapt så fps krævende spil så som wc3 og wow i 1600x1200 (native for skærmen).
Anyways alt for mange går op i fps og mhz, isteddet for at prioritere displayet, det er trods alt skærmen, musen og tastaturet der bliver mest brugt ved en pc, og ikke kabinettet, ram eller harddisk.