Jeg må indrømme at give #0 ret i at alle opløsninger under 1280x960 er uacebtabelt...
Selv en med en opløsning på 1024x768, med AAx4 og AFx8 bliver billedekvaliten ikke bedre end i 1600x1200.
Dog skal det da lige siges at høj opløsning ikke er meget værd, hvis FPS er under 60 og opdateringshastigheden er under 85Hz.
Hvilket udelukker brugen af fladskærm :e
Ej, fladskærme kan sagtens bruges, men de er ikke at fortrække.
Men man skal jo også huske at tage højde for, at der er meget forskel på om man benytter en 15" eller en 21" skærm.
Her er min opskrift til perfekt billedekvalitet:
CRT-skærme:
15" 1024x768 @ 85Hz AAx8 / AFx16
17" 1280x960 @ 85Hz AAx8 / AFx16
19" 1600x1200 @ 85Hz AAx4 / AFx16
21" 2048x1536 @ 85Hz AAx4 / AFx8
Fladskærme:
15" 1024x768 @ 75Hz AAx8 / AFx16 2ms - 8ms
17" 1280x960 @ 75Hz AAx8 / AFx16 2ms - 8ms
19" 1600x1200 @ 75Hz AAx4 / AFx16 2ms - 8ms
20,1" 1600x1200 @ 75Hz AAx4 / AFx16 2ms - 8ms
Så til gaming bør man gå efter en skærm der minimum kan klare 1600x1200 @ 75Hz, ligegyldigt om det er CRT eller fladskærm.
Personligt ville jeg anbefale en CRT-skærm på 21" der kan klare 1600x1200 @ 100Hz, så er det ikke hos skærmen skoen trykker..
Men når alt kommer til alt skal computeren jo være hurtig nok til at kunne køre de givende opløsninger ved minimum 60 FPS, ellers er det delvist ligegyldigt at erhverve sig en god skærm.
Dette er selvfølelig bare min mening og erfaring omkring opløsninger + skærme. Folks behov og frem for alt tilvænding er altbetydende for hvilke krav man sætter til billedekvaliteten.
Men mange går glip af en stor del af spiloplevelsen ved at have lave krav... Dette er synd og skam for grafisk flotte spil 8)
Men god kvalitet bliver hurtigt en afhænighed :e
Thats how I feel!
Mvh. Stefan Pedersen