This device cannot start. (Code 10)

Software d.  02. december. 2005, skrevet af Mester Konrad
Vist: 576 gange.

Mester

Overclocker
Tilføjet:
02-12-2005 13:32:46
Svar/Indlæg:
87/34
Hey,

Som overskriften siger så får jeg beskeden "This device cannot start. (Code 10)" i Device Manager efter installering af onboard lydkort. Jeg har før i tiden brugt det og det virkede helt fint - derefter fik jeg et Audigy 2 ZS kort, som jeg siden har brugt istedet for. Nu vil jeg så gerne bruge dem begge så jeg gik under "Add New Hardware" osv. - installerede onboard kortet igen, men nu siger den altså det der. Har læst at det kan løses ved at opdatere drivere osv. men det har ikke hjulpet. Hvad kan jeg ellers gøre?

Jeg har et Asus A8V Deluxe bundkort.

På forhånd tak!

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2005 13:54:55
Svar/Indlæg:
10398/435
så vidt jeg ved kan du ikke installere to lydkort i en almindelig maskine..

Men ellers så kig din bios igennem, der skulle være noget onboard lyd som de vist kalder AC97. Den skal være enablet..

Mester

Overclocker
Tilføjet:
02-12-2005 14:29:45
Svar/Indlæg:
87/34
Den har jeg sat til enable. Jeg prøvede forresten lige at tage mit Audigy kort ud og der overtog mit onboard kort så - altså det virker helt fint. Men så satte jeg mit Audigy kort ind igen og nu har den overtaget. Man må da kunne køre to kort? Man skal bare huske at indstille hvilket kort der skal spille hvad. Altså f.eks. i Winamp om det skal være onboard kortet eller Audigy...det må da kunne lade sig gøre?

Mester

Overclocker
Tilføjet:
02-12-2005 16:11:29
Svar/Indlæg:
87/34
Jeg gravede lige et ældre lydkort frem og satte det i - med to PCI kort fungerer det helt fint. Problemet er dog bare at det andet kort der er utroligt lavt og skruer man op begynder det at skratte helt vildt. Kortet blev brugt i lang tid i en anden computer, hvor det fungerede helt som det skulle. Er der noget man kan gøre ved dette? Og det må da være muligt at køre et onboard og PCI lydkort på samme tid? :S
Det ældre lydkort er et ALS4000.