Ny bærbar

Diverse d.  03. december. 2005, skrevet af Aaroe
Vist: 270 gange.

Aaroe

Superbruger
Tilføjet:
03-12-2005 15:22:10
Svar/Indlæg:
102/27
Er på udkig efter en ny bærbar, men synes satme det er en jungle at finde rundt i de forskellige mærker... Nogen der har erfaring med hvor man får mest for pengene ? - og hvad en evt. skal holde sig fra etc... Havde forestillet mig noget i prislejet 10 - 12.000,-

Tak for hjælpen.

/SØREN

AlexKrycek

Superbruger
Tilføjet:
03-12-2005 16:12:46
Svar/Indlæg:
199/4
Zepto, Dell, Fujitsu Siemens får du en god all-round maskine uden at blive ruineret. Du kan selv se de forskellige modeller så du har en der dækker dine behov.

Skal det være gennemtænkt kvalitet, som du selvfølgeligt får lov at betale for - så er IBM valget. De koster mere i forhold til andre mærker, men kvaliteten er ligeledes det højre. Men det er jo lidt smag og behag.
Har set en person stå på sin IBM R40 - mens den kørte - åbnede den igen - den fejlede intet. Det vil jeg dog ikke anbefale dig at gøre under nogen omstændigheder - han kan jo have været heldig 8)

Zulu_ugh

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2005 17:20:36
Svar/Indlæg:
397/31
Der er mange billige alternativer til de mere kendte (og dyrere) mærker. Mange er sikkert udmærkede og alle kronerne værd, men jeg vil på baggrund af egne erfaringer anbefale en "hands on" købs oplevelse.
Tag noget software med og bed om at få lov teste det. Dette for at få en fornemmelse af batteri-tid og støj-niveau. Det er de to klumper der har skuffet mig mest ved mit seneste køb af en no-name fra midt-data.

supermand71

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 19:23:34
Svar/Indlæg:
65/6
jeg vil også mene du skal kigge dig om efter en zepto, dejlig maskine må man sige!

hvad med dell, bliver der ikke også brugt kvalitet i dem?

Wizard

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 19:29:36
Svar/Indlæg:
845/46
Tror næppe kvaliteten i deres bærbare er bedre end i deres stationære.
Og det er noget af det billigeste der kan opdrives.
Men nu er det vel heller ikke så tit man skal oc en bærbar. :00

PS. Det skal dog lige siges at det overvejende er ældre modeller jeg har erfaring med. (men de var jo nye dengang)

Men derimod er Dell´s service ganske udemærket.
Vi har en enkelt Dell bærbar på mit arb. med next business day warranty på. Og de 3 gange der har været brug for det har det virket perfekt.

naxos

Overclocker
Tilføjet:
05-12-2005 20:12:03
Svar/Indlæg:
39/29
Hej

Jeg har anvendt en IBM T42 i forbindelse med arbejde og det er den fedeste bærbar jeg har prøvet. Vil helt klart vælge en IBM når jeg selv skal have en engang. Jeg brugte den i ½ år til udvikling. Og deres tastatur det fåes ikke bedre.
Asus skulle også være ok. Dell synes jeg at have hørt/oplevet som lidt en blanding. OG de andre tja dem kigger jeg ikke på

Warez-man

Overclocker
Tilføjet:
05-12-2005 22:53:03
Svar/Indlæg:
266/12
Jeg synes nu man har hørt så meget bøvl med Dell. En af mine kammeraters forældre bruger IBM, og har selv siddet ved en og den var sgu god. Har så godt nok ikke prøvet en Dell bærbar. Men vile nok også vælge IBM!

Baz

Superbruger
Tilføjet:
05-12-2005 23:39:55
Svar/Indlæg:
170/24
Har også en IBM, og den er sku nice... Noget af det jeg godt kan lide ved den er at dens tastatur er meget tro til et almindeligt, hvilket betyder at knapperne ikke er placerede alle mulige bizarre steder hvor de ikke er til at finde, hvilket er noget der kan få mit pis i kog....