Snydt? Hvad ville i gøre

Diverse d.  03. december. 2005, skrevet af londahl
Vist: 363 gange.

londahl

Superbruger
Tilføjet:
03-12-2005 16:50:18
Svar/Indlæg:
107/14
Jeg er i den uheldige situation at jeg er blevet snydt for en god del penge af en anden bruger her på siden.

Det drejer sig om at jeg skulle købe et x800xt pe af en herinde. Vi snakkede længe om hvordan det skulle foregå osv, og kom frem til at jeg skulle overføre pengene til hans konto, og han så ville sende kortet til mig, da vi boede for langt fra hinanden til at mødes ansigt til ansigt.

Han sagde også at han ikke havde kortet nu da det var et han ville få med i et køb af en hel computer til sin søn, men at han ville få det inden en uge.

Jeg overførte pengene som aftalt, men desværre gik købet af computeren til hans søn ikke som planlagt, så vi blev enige om han han bare skulle overføre pengene retur, no hard feelings.

De skulle have været overført for 8 dage siden nu. Ingen penge er gået ind på min konto, han har ikke været på msn (eller har blokeret mig) og svarer ikke på pm.

Jeg har hans navn, brugernavn, by han bor i, log over vores samtale og kvittering på overførte penge.

Hvad syns i jeg skal gøre?

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2005 19:02:21
Svar/Indlæg:
6052/189
finde et telefonnummer til ram og ringe.

Når han tager den så finder du hurtigt ud af om han bare smækker på, eller om han kommer med en eller anden latterlig undskyldning.

Derefter går du til politiet ( og håber på de vil tage din sag seriøs ).

Evt nævner du lige til ham at du går til politiet. Måske sætter det skub i ham.

londahl

Superbruger
Tilføjet:
03-12-2005 22:20:56
Svar/Indlæg:
107/14
Er sådan set også nogenlunde det jeg havde tænkt mig, men lavede også lidt denne tråd i håb om han vil se den og kontakte mig.

Da han ikke er en ny bruger herinde (1000+ posts) tror jeg ikke han er interesseret i at hans navn kommer frem herinde.

Giver det et par dage, så må vi se hvad der sker

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2005 22:36:13
Svar/Indlæg:
6052/189
Tja.

Måske er det bare i den situation at han har haft travlt.

Det sker jo.

Dog synes jeg så godt man lige kan bruge 2 min på at skrive en mail og sige man har masser af arbejde, og ikke har tid lige forløbig.

Må man spørge hvilken bruger det er ? Ikke for at hænge ham ud, men +1000 posts så kan det jo være andre har handlet med ham, og kan sige god for ham :)

londahl

Superbruger
Tilføjet:
03-12-2005 22:47:42
Svar/Indlæg:
107/14
Det er jo det, men giver ham lige to dage til at kontakte mig. Hvis jeg intet har hørt skal jeg nok give jer hans nick.

Gør det ikke nu af samme grund som du selv nævner. Ingen grund til at hænge nogen ud, hvis han nu har en god forklaring

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2005 23:07:53
Svar/Indlæg:
6052/189
#4:

Lige præcis.

+1000 posts, så er man ikke ude på at snyde folk :P ( medmindre han har sat sig ind i det, hvilket jeg tvivler :e )

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 01:19:33
Svar/Indlæg:
2029/63
og er de ikke på din konto on 2 dage går du bare ned og siger banken skal tilbageføre dem.

De vil nok protestere men du siger du underskriver tro og lave erklæring også gør de det med det samme.

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 12:16:30
Svar/Indlæg:
767/119
#0, det kan jo også være at der er sket noget uforudset så han ikke har haft mulighed for at kontakte dig - der er jo nogle ting som er lidt vigtigere end et salg på oc.dk :p

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 14:03:22
Svar/Indlæg:
2029/63
ja men mandens penge er vist pænt vigtige..

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
04-12-2005 14:11:59
Svar/Indlæg:
1536/33

Hold os uden for sagen !

Nu skal enten gøre som #6 siger, ellers ring/skriv til ham. Det er nok den bedste metode. Hvis han ignorere dig, så sig til ham at du går til politiet, og det gør du så.