Bedre overskrifter i forum tråde

Om siden d.  04. december. 2005, skrevet af espeholt_jr
Vist: 558 gange.

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 01:53:57
Svar/Indlæg:
2175/186
Synes efterhånden, at mange overskrifter på forum tråde er fuldkommen intetsigende (næsten da)

Lige pt. er der fx forum tråde der hedder "PSU", "Kingston value ddr2"... dermed selvfølgelig ikke sagt at det kun er de personer 😉

Lad os tage udgangspunkt i "PSU", hvad får vi ud af den? okay vi får afvide er nok er noget med psu ;) med så heller ikke mere... Vi ved ikke om den ikke virker, om der skal give comments til køb af ny fx.

Det burde vi da kunne gøre lidt bedre? eller hva?

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 01:54:53
Svar/Indlæg:
2175/186
Lagde egentlig mærke til det fordi, at MANGE tråde ikke engang tager halvdelen af pladsen til overskriften.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 02:04:23
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg retter 50+ i løbet af en dag - så jeg er ganske enig med dig.

Jeg fjerner også overdreven tegnsætning - dvs mere end et spørgsmålstegn - eller udråbstegn overhovedet.

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 02:09:57
Svar/Indlæg:
2175/186
nemmerlig... må der rettes op på...

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 10:08:42
Svar/Indlæg:
10398/435
Jeg flytter hovedsageligt tråde til deres respektive forum. Og så retter jeg hvis folk ikke har forstået at Caps-lock er et levn fra den gang man skulle inputte ting i computeren med store bogstaver.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 11:57:09
Svar/Indlæg:
6899/119

Synes endda ikke dine eksempler noget overdrevet. Men sådan en som: "yep jeg bliver ved!!!" Det kan man jo ikke bruge til noget.

Så må det være dig der har fjernet det når jeg en gang i mellem lige har sneget et ! tegn ind :)

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 12:13:53
Svar/Indlæg:
2175/186
men i hvert fald, opfordring til at man laver ordentlige overskrifter

Teresa

Moderator
Tilføjet:
04-12-2005 12:17:23
Svar/Indlæg:
2458/91
#5... Jeg har sørme også fjernet mange: ! ???? ;/ efterhånden... he he

#0... Jeg tror ikke at dette "problem" eller "irritationsmoment" vil ændres, da der også færdes enkelte folk herinde der ikke kan udspecificere problemet da de er knap så erfarne på PC-området og derfor beder om hjælp herinde ;)

Men det er rigtigt, der er vel nogle der vil overveje overskriften næste gang, efter de har læst denne tråd.... :e
Jeg er dog selv kun træt af dem der hedder noget lign: "mærkeligt problem" osv...

Men jeg skal heller ikke være høj i hatten... Titlen på MIN første tråd herinde var jo "maiden in distress"... hvilket jeg undskylder for nu :r

:e

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 12:21:52
Svar/Indlæg:
2175/186
Der er mange, som godt kan finde ud af computer...

og dem der så skriver fx "PSU" kan jo så godt vælge at skrive noget mere.... selvom personen måske er 12-13 år

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 12:27:05
Svar/Indlæg:
4263/107
/signed

Skriver næsten ikke i alm tråde mere (ot, eller køb/salg er hvad det bliver til). Et hurtigt kig ned af forsiden,ender altid i et suk. Når jeg endelig finder noget jeg måske kna hjælpe med, viser det sig 7/10 gange at det var #0 der ikke fattede at lave en ORDENLIG og SIGENDE overskrift.

dusted

Superbruger
Tilføjet:
04-12-2005 13:29:04
Svar/Indlæg:
109/37
Det er taget til efterretning, da jeg selv er en tumpe til at formulere en ordentlig overskrift..

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 13:42:38
Svar/Indlæg:
722/35
#7 Håber du er blevet til en "maiden in succes" i stedet så. :00 :e

Men jeg er da enig i, at der er mange overskrifter der kunne være bedre. Kunne der for øvrigt ikke blive plads til en lidt længere overskrift. Nogen gange synes jeg den bliver "cutted" af, selv om det man skrev ikke fyldte hele linjen - eller tager ejg fjel? ?:(

brut@lis

Overclocker
Tilføjet:
04-12-2005 14:59:18
Svar/Indlæg:
349/17
0# okay jeg vil da gøre alt hvad at jeg kan. men ellers så kan det jo være at vores rare moderatorere kan rette dem

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 21:14:20
Svar/Indlæg:
2175/186
#11 Vil blive lavet om i den nye version :)

Terle

Superbruger
Tilføjet:
05-12-2005 10:47:59
Svar/Indlæg:
145/36
Jeg syntes, at det er lidt mere problematisk end som så. I salgssektionen skrives der eksempelvis:

HW sælges
Hardware sælges
S: HW
S: grej
s: forskelligt.
lagersalg!
oprydningssalg.
etc.

alle udtryk for stort set det samme, men hvor går grænsen.

er dette mere korrekt?

s: psu, hd, creative...(vare 1-3 er repræsenteret, og der er ikke plads til mere)
hvor sigende og mere klar er denne overskrift?

Jeg er enig i, at lave misvisende overskrifter i sig selv er en dum ide. Jeg syntes bare, at pladsen til at skrive er for lille.

Det kunne være fedt med et system hvor man havde en salgsklade. man kunne sætte flueben i cpu, hvis det er det man vil sælge osv. det skulle registreres i salgs data banken.
Så kunne man søge efter cpu'er og alle salgstråde der indeholdte disse kom frem. Jeg kan hverken programmere eller lign, men håber i forstår ideen.

fint med folk der kan lægge indlæg ind de rette steder. men at rette stavefejl, kommafejl ol er direkte tåbeligt med mindre det forstyrer forståelsen. mennesket er faktisk i stand til at forstå utrolig fejlfyldte tekstbeskeder.

Kommafejl, 2x udråbstegn for meget ol. er selvvalgt overarbejde efter min mening.

Lige inden jeg bliver haglet ned af "kommarytterne" så har i jo også jeres egne normer for korrekt dansk skrift tolerence. ;) Jeg ved også, at i heller ikke retter hvis der blot er en enkelt kommafejl.

Det eneste der skulle retfærdiggøre dette var, at man vil fra oc.dk side trække en grænse. grænsen skulle eksistere for at have et parameter for hvor når noget bliver misbrugt eller brugt fornuftigt.
tror ikke der er mange der gider at se på 20 udråbstegn i en tekst.

Det var bare et par tanker

mvh
terle

ps. god jul folkens

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2005 11:04:00
Svar/Indlæg:
6624/113
#14 - Jeg er enig hele vejen.

Jeg retter ikke generel tegnsætning og store/små bogstaver.

Men...

Jeg retter med hård hånd i overskrifter med overdreven tegnsætning. Udråbstegn fjerner jeg helt og spørgsmålstegn skal der max være ET af. Hvis folk har et problem med at deres Caps Lock lige har siddet fast, retter jeg også det. It's on the house. :00

Jeg fjerner altid ordet "hjælp" i overskrifter - for hvis man skriver i forummet, er der en overvejende sandsynlighed for at man vil have hjælp til noget. Ingen grund til at spilde kostbar plads på den slags.

Er det spørgsmål om køb af ny maskine, så retter jeg altid overskriften til "Ny PC" - da det med tiden vil gøre det MEGET nemmere at henvise til den slags tråde. Vores ellers IKKE udemærkede søgemaskine vil også give flere relevante resultater på den måde - og trådene bliver meget nemmere at spotte for de folk der ellers ville skrive "søg i forummet". Nu kan de let og elefant hoppe forbi den uden at kommentere det. ;)

Sidst men ikke mindst, flytter jeg alle de tråde jeg ser postet i de forkerte kategorina'er - og folk får en PM om det i 99,9% af tilfældene. Jeg er ikke fejlfri, så jeg kan ikke love 100%.... ;)

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2005 16:57:41
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg kan kun sige at jeg er enig... det er træls når folk ikke kan lave en overskrift der siger bare lidt om deres problem...

alle skulle med hård og skånelsesløs magt tvinges til at læse dette inden siden tages i brug...
http://www.hardware-test.dk/oc... :i

så kan de være at mange overskrifter bliver lidt mere sigende... ;)

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2005 17:15:42
Svar/Indlæg:
1776/116
Sajmon -> Et enkelt udråbstegn skal der være plads til i passende situationer. Jeg siger ikke alle overskrifter skal afsluttes med et udråbstegn, men hvis det passer ind - f.eks hvis en person vil udtrykke et stort OC med en dårlig stepping, etc.

Overvejet at lave en tekst lige over overskrift når folk skriver et nyt emne? Bare skriv noget a la "Husk at lav en sigende overskrift, det giver oftests mere hjælp eller respons"

Mentos -> Mht. din signatur, er verden ikke det samme som jorden omtrent?

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2005 19:29:02
Svar/Indlæg:
722/35
#17 "Jorden" er en fysisk genstand, "Verden" er et begreb ;)

Så du har ret i at det ikke rigtig passer ind i sammenhængen.

Lidt off-topic godt nok, men hva, det er jo snart jul :e

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2005 19:42:45
Svar/Indlæg:
4230/89
#17 ang. min signatur:

aarh. strammer du den ikke lidt nu :o :e

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2005 23:12:28
Svar/Indlæg:
6624/113
#17 - Nej jeg mener faktisk ikke der skal være plads til udråbstegn i overskrifter. Det betragtes som at man vil hidkalde sig speciel opmærksomhed, eller at man råber af folk - og hvem skal så afgøre hvilke tråde der skal have den mulighed?
Hvem skal afgøre hvor grænsen går?

Der er jo tydeligvis ingen af dem der på nuværende tidspunkt bruger udråbstegn som afslutning i en overskrift, der har fattet det - hvis nu man skulle følge dit eksempel. ( Ja jeg retter mellem 5 og 30 om dagen af den slags... )

Er det så ikke nemmere bare at lade helt være?

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2005 00:12:47
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg kan sagens følge med på det der bliver sagt. Er også selv træt af at folk skriver en forkert overskrift i en tråd.
Men der er et problem når man poster en tråd under software, så kommer den slet ikke frem på hovedsiden, og det ser jeg som et stort problem.
Jeg har derfor postet en tråd forkert som handlede om virusprogrammer ol. for at få mere opmærksomhed, fordi at det ikke er de fleste der kigger under forum men kun på de forum´s der er på hovedsiden.
Jeg undskylder nu at jeg har gjort det men jeg var sku nød til det.

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2005 07:27:10
Svar/Indlæg:
1776/116
#20 - Syntes bare det er en lidt "stor" regel, der skal være plads til undtagelser i tilfælde hvor der er plads til et udråbstegn. Granted, det er sjældent det bliver brugt rigtigt, men dermed syntes jeg ikke man skal sige at de er forbudte

F.eks kan man bruge udråbstegn i overskrifter som "Ati lukker!", "OC-lan aflyst!" etc. Det er chokerende nyheder(jaja, de burde have være posted i nyhedssektionen), som folk ikke forventer, og som kræver speciel opmærksomhed