Menner at Windows Xp Pro har support for 4 Kerner hvor windows 2003 server har support for 32 kerner og datacenter server har support for 64 kerner. Men hvem siger ikke at en lille update så som SP 3 ville ændre på dette. Men Intel har jo sagt at en CPU med mange kerner vil stadig blive reget som en CPU og ikke f.eks. 4 CPU'er. Så prisen på et styresystem med tilsvarende kerner skulle stadig være i den alm forbruges prisklasse, men det er mere den der 8 kernede Intel CPU som jeg er bange for ikke ville virke med Windows XP pro :( Da jeg ikke gider at gå over til Vista den alligvel ikke kommer til at havde WinFS support før 2008 til 2009 i form af en patch, men MS har sagt at den samme patch også kommer til Windows XP pro så hvorfor smide penge efter vista da det filsystem der kommer til give vista et bost alligvel også kommer til win XP. Det samme gælder også for Avalon 3d brugerfladen den kommer også til win XP. Så personligt ser jeg ingen grund til at opdater til vista med mindre man er nød til det for at få support for flere kerner end 4. Men 64 bit dellen skulle også være blevet kraftigt forbedre i forhold til Windows XP 64 bit. Så måske er det også en grund. Men ellers er der også bare Linux den har jo allerede support for 64 bit og 32 kerner med den nuværende kerne, men de laver jo bare en ny kerne til Linux og så har man support for flere CPU/kerner. Sådan noget ser man ikke fra MS.