Problem med DFI Expert.

Diverse d.  04. december. 2005, skrevet af xzipet
Vist: 181 gange.

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 11:58:34
Svar/Indlæg:
378/136
Hej gutter.

Ja jeg fik jo det nye DFI Expert bræt igår. Men oplevede ikke andet end problemer fra starten af. Første problem var med ram, som jo bare skulle i de orange slot, så kørte det bare. Men nej så begyndte der at komme tilfældige shutdown og til sidst vil den ikke boote mere.

Pcen starter og alle blæserne kører rundt, og dianose lamper viser at der er fundet gfx, ram og cpu men den kan ikke engang komme ind i bios, den slår ikke skærmen til. Og når jeg har slukket pcen bliver jeg nød til at slukke og tænde for min psu bag på før at jeg kan starte pcen igen.

En gang så jeg at blæserne kun lige kørte en kvart omgang da jeg prøvede at starte pcen.

Tror ikke selv at det er min gfx, tror mere det er min cpu eller mobo der er færdig. nogen der har oplevede samme symptomer, ved godt der nok ikke er mange der har et DFI Expert endnu.

Har prøvet at tage mine drev fra men det er det samme.

Men er åben for forslag

Xzipet

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 12:10:11
Svar/Indlæg:
1248/70
kan jo være mange ting, men start med at fjerne forbindelser til alle drev (sæt dem ikke til før skærmen igen kan aktiveres). Fjern ligeledes evt. PCI-kort, hvis du har nogen.

Giver det ikke noget resultat må du teste CPU, ram, grafikkort, PSU med et andet bundkort. (vær særlig opmærksom på dine ram, der er flere eksempler på at præcis de typer du anvender ikke kan tåle varme/høj vdimm og som efterfølgende er blevet defekte/har givet problemer efter ca 1-2 måneder). Giver det heller ikke noget resultat og det heller ikke hjælper at teste bundkortet på et bord (ude fra kabinettet, ja så er dit bundkort defekt :(

Held og lykke med fejlsøgning.

---CB

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 12:24:13
Svar/Indlæg:
378/136

Som jeg skriver, har jeg taget drevene fra, men det var samme problem.

Tror heller ikke det er min psu, da alle lamper i bundkortet lyser og blæserne kører rundt. Så må jeg ud og teste mit gfx samt cpu hos en kammerat.

xzipet

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 14:48:39
Svar/Indlæg:
2440/66
hej xzipet, jeg har oplevet et lign. problem, bare med et normalt dfi lanparty nf4. sendte boardet retur...

xzipet

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2005 15:53:02
Svar/Indlæg:
378/136
Så nu har jeg fået afprøvet cpuen, GFX samt mine ram og de kørte i min kammerats pc så det var jo gode ting. Så jeg skal lige have testet min PSU i aften men tror at det er bundkortet der er futtet af.

Så må bundkortet bare tilbage til SHG på en RMA, men det er bare sur røv, da jeg jo ikke har haft det i mere en et døgn.

xzipet