4200+ har to kerner hvis ikke at du ved det :)
to kerner vil sige at du har to CPU'er samlet i en CPU kort fortalt. Men jeg vil ikke bruge en masse tid på at skrive om dobbeltkernede processere da du skriver at du har læst meget om 4200+.
#3, du hentyder til at 4200+ kun har 512 kb L2 cache? Faktisk så har den 1mb men pyt nu med det :)
Hvis nu at det var mig, så ville jeg vælge 4200+ netop fordi at den har de 200 MHz ekstra i yddelse. Godt nok er den på 2.4 GHz som 4000+ men alligevel yder 4200+ mere per cyclus.
Det gode ved 4200+ er også at den har 2 kerner. dvs. at du får en processer der er dobbelt så god til at køre mange programmer samtidig ved at vælge 4200+. Og så er yddelsen faktisk den samme i spil/benchmarks da at spil/benchmarks kun kan bruge en kerne.
Jeg har gjort et "fejlkøb" ved at købe 4600+. Det er den eneste af de 4 nye dual-core processere fra AMD der har 512 kb cache i hver kerne. dvs. at min i benchmarks/spil er dobbelt så dårlig som 4000+, men i multitasking er min tilgengæld dobbelt så god da at den har 2 kerner :)
Først havde jeg bestilt 4400+, men da jeg troede at 4600+ også have L2 cache på 1mb valgte jeg den i stedet for fordi at der var for lang ventetid på 4400+.
Men hvis jeg var dig ville jeg klart vælge 4200+. Du vil måske få 3 fps mindre i 3dmark 05 i CPU tests end 4000+, men tilgengæld har du så en der er dobbelt så god til multitasking ;)
Hvis at du har røven fuld af penge så er en 4800+ faktisk MEGET bedre end 4000+ til både benchmarks/spil og multitasking :)
Det er værd at tænke over :e