Jeg fatter ikke jer der skriver at AMD chipsæt er ringe... Mest fordi jeg aldrig har haft problemer med mine AMD maskiner - bortset fra dem med DFI bundkort i...
At bundkortet er en overset ting kan vi dog godt blive enige om - vi kender alle dem der spørger hvilken CPU der sidder i og efter der er blevet svaret, så tager de til genmæle med "Nå, det er dit problem" (på trods af at der sidder det billigste af de billige ASRock bundkort i kassen :e).
Mht. AMD vs. Intel - ja, så mener jeg, at AMD har det bedste produkt ved stock hastigheder, når vi snakker dual core. Går vi over til single core, ja, så løber Intel med sejren pga. HyperThreading.
Det er af samme grund Intel vinder når man begynder at overclocke. Alle Intel CPU'erne overclocker jo vildt og har "dual core" ydelsen i form af HyperThreading og single core ydelsen i form af mange MHz. AMDs single core får aldrig dual core ydelsen og det er langt fra størstedelen af X2'erne der clocker højt nok til at smadre en P4 ved +4,0GHz...
Derfor anbefaler jeg næsten altid en billig P4 6xx til folk der står og skal købe nyt system. Hvis de altså ikke vil smide pengene for en X2 (for de er dyre) og stadig gerne vil have en spand, der også kan lave mere end én ting af gangen (til gengæld går det måske en lille smule langsommere).
Det sagt, så er jeg stadig AMD mand og det er udelukkende et spørgsmål om religion :D (var dog på vej til en dual Xeon maskine, men det blev der sat en ubehagelig stopper for...).
#17 nu har jeg ikke lige læst testen der linkes til, men de bugs du skriver om har jeg ALDRIG nogensinde hørt om før. Noget du gider uddybe?